سهل انگاری در کلرزنی آب، ۱۳ نفر از اهالی روستای ده سفید سفلی خرم آباد را راهی بیمارستان کرد

سرپرست مرکز بهداشت خرم‎آباد گفت: گاستروآنتریت، ۳۰ نفر از اهالی روستای ده سفید سفلی از توابع بخش مرکزی خرم‎آباد را مبتلا و ۱۳ نفر از آنها را راهی بیمارستان‎ها و مراکز درمانی کرد. به گزارش کشکان ، دکتر «جواد عموزاده» در این‎باره، افزود: اواسط هفته گذشته توسط پزشک مرکز بهداشت، دو مورد ابتلا به گاستروآنتریت در […]

he1366

سرپرست مرکز بهداشت خرم‎آباد گفت: گاستروآنتریت، ۳۰ نفر از اهالی روستای ده سفید سفلی از توابع بخش مرکزی خرم‎آباد را مبتلا و ۱۳ نفر از آنها را راهی بیمارستان‎ها و مراکز درمانی کرد.

به گزارش کشکان ، دکتر «جواد عموزاده» در این‎باره، افزود: اواسط هفته گذشته توسط پزشک مرکز بهداشت، دو مورد ابتلا به گاستروآنتریت در این روستا گزارش شد که بلافاصله کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‎ها به محل اعزام و بررسی‎های همه جانبه خود را برروی آب آشامیدنی روستا و سایر جوانب امر آغاز کردند.

وی اظهار کرد: در آزمایش‌های اولیه از آب شرب روستا، کلی فرم مدفوعی منفی گزارش شد و هم‌اکنون اکیپ‎های بهداشتی در حال بررسی علت بروز اسهال و استفراغ در ساکنان این روستا هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: روستای ده سفید سفلی با ۲۷۶ نفر جمعیت در شمال شرقی خرم‎آباد واقع شده و ۱۶کیلومتر تا مرکز استان فاصله دارد و آب آشامیدنی آن تحت پوشش آبفار است. آب مورد نیاز اهالی از چشمه‎ای بهسازی نشده با پمپ به منبع منتقل و از آنجا نیز به‎صورت لوله‎کشی در سطح روستا توزیع می‎شود.

وی ادامه داد: در آزمایش به‎عمل آمده از آب شرب این روستا در هنگام بروز گاستروآنتریت، متأسفانه کلر باقی‌مانده در آب، صفر گزارش شده است.

سرپرست مرکز بهداشت خرم‌آباد خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات واصله از دهیار و دیگر اهالی روستا طی هفته گذشته قریب به ۳۰ نفر از ساکنان این روستا به گاستروآنتریت و اسهال غیرخونی مبتلا شده‎اند که عمدتاً به‎صورت سرپایی درمانی شده و هم‌اکنون نیز تعدادی از آنها که عمدتاً افرادی مسن با بیماری‎های زمینه‎ای چون دیابت، پر فشاری خون، نارسائی کلیوی و کانسر هستند، در مراکز درمانی شهر خرم‎آباد بستری بوده و تحت معالجات لازم قرار دارند.

منبع: ایسنا