بازتاب دفاع ابوالحسن تنهایی از لوطی‌های لرستان

دفاع از لوطی‌های لرستان به عنوان مطرودان اجتماعی در نخستین سفر پژوهشی انجمن نمادی جامعه‌شناسی تفسیرگرایی ایرانی گروه جامعه‌شناسی تفسیری (انجتا و گجت) با هدف ترویج تفکر تفسیرگرایی به این استان، از سوی دکتر “حسین ابوالحسن‌تنهایی” بازتاب گسترده‌ای در میان جامعه‌شناسان و فرهنگیان داشت.  به گزارش روابط عمومی انجمن در این سفر، استاد ابوالحسن تنهایی […]

tanhaee

دفاع از لوطی‌های لرستان به عنوان مطرودان اجتماعی در نخستین سفر پژوهشی انجمن نمادی جامعه‌شناسی تفسیرگرایی ایرانی گروه جامعه‌شناسی تفسیری (انجتا و گجت) با هدف ترویج تفکر تفسیرگرایی به این استان، از سوی دکتر “حسین ابوالحسن‌تنهایی” بازتاب گسترده‌ای در میان جامعه‌شناسان و فرهنگیان داشت.

 به گزارش روابط عمومی انجمن در این سفر، استاد ابوالحسن تنهایی مدیر انجمن یادشده، با تحلیل «فرآیند کاربرد جامعه شناسی فرود به زمین» و ارایه نتایج پژوهش‌های صورت گرفته برای جامعه‌شناسان و مسوولان استان لرستان- به ویژه دفاع از گروه اجتماعی «لوطی‌ها»- بازتاب متفاوتی را رقم زد.

دکتر حسن ترکارانی به نیابت از جامعه‌شناسان استان لرستان و در تبیین دفاع صورت گرفته از گروه اجتماعی لوطی‌های لرستان، به نکاتی اشاره کرد. به باور وی این دفاع نشان داد که «تبعیض نهادینه‌ای که نسبت به لوطی‌های لرستان اعمال می‌شود، گر چه ریشه تاریخی دارد ولی ما هم در تداوم آن مقصریم. نیمی از این تبعیض گر چه فرهنگی است، ولی نیم دیگر آن در قالب یک مکانیزم رفع تبعیض می‌تواند از سوی دولت رفع شود.»

 ترکارانی یادآور شد که «دفاع دکتر ابوالحسن تنهایی، نهیبی به وجدان خواب گرفته ما زد تا جامعه‌شناسان در استان دیرپای لرستان، برای احیای این گروه اجتماعی مطرود شده، چاره ای بیندیشند.»

منبع: روزنامه اعتماد، شماره ۳۳۳۵ یک‌شنبه ۱۵ شهریور ۹۴، صفحه ۱۳ (جامعه)