عملکرد دو ساله دولت تدبیر و امید در شهرستان کوهدشت

محمد کرم محمدی فرماندار کوهدشت به مناسبت هفته دولت در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت در مسجد صاحب الزمان به ایراد سخنرانی پرداخت و خلاصه گزارشی از عملکرد ۲ ساله دولت تدبیر و امید را ارائه نمود. وی گفت: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در شرایطی این سال را […]

kharozpa9

محمد کرم محمدی فرماندار کوهدشت به مناسبت هفته دولت در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت در مسجد صاحب الزمان به ایراد سخنرانی پرداخت و خلاصه گزارشی از عملکرد ۲ ساله دولت تدبیر و امید را ارائه نمود.

وی گفت: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در شرایطی این سال را با نام سال دولت ، ملت ، همدلی و همزبانی نام نهادند که همه کشور ها در مقابل ایران برای تحقق خواسته خود ایستادند ، همه دیدیم ، با توجه به پیشینه این ملت و با توجه به خون های ریخته شده شهیدان این مملکت ، ما در مقابل دشمنان کم نیاوردیم ، در رابطه با انرژی هسته ای خدا را سپاسگذاریم که توانستیم این حق مسلم را به دنیا اثبات کنیم ، دولت افتخار دارد و این را افتخار خود می داند که هفته جاری مورد لطف رهبری قرار گرفت ، وی سپس گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت را به شرح ذیل بیان نمود. هفته دولت زنده ماندن شاخص های فکری و رفتاری در راستای شخصیت آن دو شهید بزرگوار است. ایشان با تقدیر از تلاش های دولت از جمله در زمینه های کاهش تورم ، آرامش اقتصادی ، سلامت و بهداشت ، آرامش و ثبات نسبی و کم کردن و مهار نوسانات اقتصادی را از شاخص های این دولت برشمردند ، ایشان همچنین تلاش های دولت را برای خروج از رکود ، طرح تحقق سلامت و برنامه ریزی برای حرکت علمی کشور ، تلاش برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی ، طرح های آبیاری و …. را از دیگر اقدامات خوب دولت برشمردند. حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با اشاره به موضوع هسته ای فرمودند: پایان دادن به مذاکرات هسته ای یکی از کارهای مهمی است که انجام شده ، و نیز فرمودند: برای مراقبت از یکپارچه سازی جامعه باید از حاشیه سازی دوری کرد ، و هیچ حرف و سخنی که وحدت را خدشه دار کند به زبان نیاورد.

رهبری فرمودند: اقتصاد اصلی ترین رونق کشور است و دولت نیز باید در این زمینه پیشرفت توام با عدالت را مد نظر قرار دهد و باز فرمودند : تبدیل کار وتلاش به گفتمان عمومی ، تبدیل تنبلی و بیکاری که امری زشت است به تلاش و مقاومت باید مد نظر باشد ، و نیز توجه به اقتصاد مقاومتی برای رسیدن به اهداف نیز در برنامه ریزی ها مد نظر باشد ، بر همین اساس و بر اساس گزارش رئیس جمهور محترم مبنی بر رشد ۳ درصدی اقتصاد فرمودند: این رشد که نشان دهنده پیشرفت است باید با جدیت بیشتری مد نظر باشد ، که یک پیشرفت خوب در این زمینه داشته باشیم.

رهبری در پایان فرمودند: توجه بیش از حد به بخش کشاورزی ، برنامه ریزی در زمینه خودکفایی در برنامه هسته ای، استفاده از فناوری روز در بخش کشاورزی باید انجام بشود.

محمد کرم محمدی در ادامه سخنرانی خود به ارائه گزارشی از اقدامات ۲ ساله دولت تدبیر و امید پرداخت و گفت : یکی از افتخارات و مهمترین کارهای دولت تدبیر و امید تحول نظام سلامت است که شهرستان کوهدشت نیز مانند سایر نقاط میهن اسلامیمان از ان بهره مند گردیده است ،بطور خلاصه در ۴ بخش بهداشت ودرمان کوهدشت مورد توجه دولت تدبیر و امید بوده است ، ۱- توسعه ، تجهیز و نوسازی بیمارستان امام خمینی (ره) با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان در فاز اول درسال ۹۴ و اعتبار ۱۱ میلیارد تومان در سال ۹۵ در فاز دوم برای بیمارستان امام خمینی (ره) که جمعا ۱۷ میلیارد تومان هزینه خواهد شد ، ۲- احداث مرکز بهداشتی درمانی درب گنبد ،احداث ۵ خانه بهداشت روستایی ، احداث دو مرکز اورژانس جاده ای و احداث و نوسازی ساختمان اداری شبکه شهرستان با مساحتی بالغ بر ۲۲۰۰ متر مربع جمعا با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان ۳- خرید ۱۰ هکتار زمین با اعتبار ۲ میلیارد تومان جهت احداث بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی و مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان ۴- اختصاص مبلغ ۵۳ میلیارد تومان برای احداث بیمارستان دوم که در فاز اول در سال ۹۴ مبلغ ۱۵ میلیارد تومان و ما بقی سالانه ۱۰ میلیارد در طی یک پروسه ۵ ساله ،که جمعا در سال ۹۴ مبلغ ۳۱ میلیارد تومان در بخش بهداشت و درمان هزینه شده است.

محمدی در ادامه به گازرسانی به شهرها و روستاهای تابعه شهرستان اشاره و گفت: در بخش گاز رسانی نیز خدمات خوبی انجام گرفته که خلاصه ای از آن ضمن تشکر از تمام کسانی که در این زمینه کار نموده اند به شرح زیر است . ۱- گاز رسانی به دو شهر کوهنانی و گراب در سال ۹۳ با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان. ۲- گاز رسانی به ۱۶ روستای شهرستان با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان با حجم عملیات بالغ بر ۲۵۰۰ کیلومتر و برخورداری ۲۵۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۳۰۰۰ نفر. ۳- گاز رسانی به ۵۵ روستای شهرستان در سال جاری با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان و بهره مندی ۷۵۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۶۵۰۰ نفر ، که جمعا مجموع اعتباراتی که در این بخش هزینه شده است مبلغی بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان است.

فرماندار کوهدشت ایجاد مسکن روستایی را از دیگر دغدغه های دولت یازدهم عنوان نمود و افزود : در حوزه عملیات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون در بخش های مختلف از جمله طرح هادی در روستاها هزینه شده است.

وی در ادامه خدمات دولت در بخش راهسازی را بسیار ارزنده توصیف نمود و گفت : در بخش راه و شهر سازی و در بحث آسفالت کردن ۴ خطه کوهدشت و خرم آباد نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است ، بهسازی آسفالت کوهدشت به زانوگه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ، روکش آسفالت سیمره بابازید ۱۰ میلیارد تومان ، بهسازی جاده کشماهور به درب گنبد ۲ میلیارد تومان ، محور وزکور ا میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ، منطقه ضرون ۷۰۰ میلیون تومان و راه شکافی ۳۰۰ میلیون تومان که جمعا مبلغی بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در این بخش هزینه گردیده است.

محمدی سپس به اقدامات انجام گرفته در راستای خروج از بحران آب اشاره نمود و گفت: در حیطه آبفای شهری ، متاسفانه به دلیل خشکسالی های اخیر و برداشت بی رویه آب از سفره های زیر زمینی آب شهرستان با بحران روبه رو می باشد ، از این بحران با افزایش آبدهی چاههای شهرستان به میزان ۱۳۰ لیتر بر ثانیه به صورت موقت عبور کرده ایم ، وی احداث ۷ حلقه چاه آبرفتی و ۷ حلقه چاه آهکی و خط انتقال آنها با ۱۳ میلیارد تومان اعتبار و اصلاح شبکه های فرسوده با بیش از ۴ میلیارد تومان را از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در این بخش ذکر نمود و گفت: هزینه های صورت گرفته در بخش آب شهرستان جمعا مبلغی بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان می باشد.

در حیطه آبفای روستایی و حفر و راه اندازی چاه های آبی مبلغی حدود ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه گردیده است و ۱۷ حلقه چاه بدین منظور حفر که ۲۸۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت مخازن آبفای روستایی اضافه گردیده است ، کشاورزی و دامداری از دیگر حوزه هایی بود که فرماندار کوهدشت عملکرد دولت را در این حوزه مطلوب خواند و گفت: در زمینه جهاد کشاورزی شهرستان ، کوهدشت از دیرباز به عنوان انبار غله استان مطرح بوده است ، با توجه به خشکسالی های اخیر ، دولت در این زمینه کارهای خوبی انجام داه است ، اختصاص مبلغ ۹ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان جهت خرید انواع دستگاه های مکانیزاسیون کشاورزی ، بخش دام و طیور با ۶ میلیارد تومان ، اعتبارات تسهیلاتی با ۸۵% بلاعوض ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ، پروژه های فنی و زیربنایی ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون و اجرای ۱۲ هزار هکتار آبیاری تحت فشار با ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان که جمعا مبلغی بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این بخش کار شده است.

وی گفت: در بخش تجهیز و نوسازی مدارس ، با انواع پروژه های زیر ساختی در انواع مختلف ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که از مهمترین آنها احداث ۳۳ کلاس درس و ۲ سالن چند منظوره را می توان ذکر نمود ، همچنین در رابطه با عمران شهری از محل ماده ۱۸۲ ، ۱۲ میلیارد تومان به شهرداری ها کمک شده است.

محمدی گفت:با توجه به مشکلات اقتصادی و تنگناهای اعتباری که دولت تدبیر و امید با آن روبه رو بوده است فقط در این دو سال در شهرستان کوهدشت بیش از ۲۰۴ میلیارد تومان صرف توسعه و عمران این شهرستان شده است که خوشبختانه جای خوشحالی دارد ، امیدواریم متناسب با شأن و بزرگواری این مردم هر روز بتوانیم بیش از پیش کار کنیم.

وی سپس با اشاره به پروژه های اشتغالزایی گفت: در رابطه با اشتغال نیز ۸ میلیارد در سال گذشته و ۹ میلیارد در سال جاری ، ۵/۴ میلیارد تومان در بخش بهزیستی ، صنوق کارآفرینی ۶ میلیارد تومان ، مجموعا ۳۵ میلیارد تومان در بحث اشتغال کار انجام شده است.

محمد کرم محمدی در ادامه سخنرانی خود گفت : در پایان بعنوان کسی که بارها این را عرض کرده ام، من متعلق به این شهر هستم ، همه زندگی و وجود خودم را بی تعارف عرض می کنم ، متعلق به مردم کوهدشت می دانم ، خدایا تو شاهد باش ، در این مسجد عرض می کنم ، بهترین خاطرات و بدترین خاطرات عمرم را در این شهر داشته ام ، یک ذره در این شهر احساس غربت نمی کنم ، همدردی که مردم این شهر با من داشته اند را هیچ وقت فراموش نخواهم کرد ، با خود عهد بسته ام که تا زمانی که در این شهر هستم ، مردم هر دستوری را داشته باشند به روی سر انجام دهم.

وی در پایان گفت: سال ۹۴ سال انتخابات است ، ما مجری انتخابات هستیم ، در این خانه خدا ، در محضر شما نماز گزاران عرض می کنم ، همه کسانی که کاندیدا می شوند و همه کسانی که به کاندیدا های خودشان رأی می دهند برای ما عزیز هستند ، بزرگترین افتخار خود را این می دانم که از آرا مردم صیانت نمایم ، ما مجری هستیم ، رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۰ فرمودند :آراء مردم حق الناس است ، هر گونه دخل و تصرف در آراء مردم گناهی است نابخشودنی، بنابراین به مردم اطمینان می دهم که با مردم هستم و در پایان از همه کسانی که در طول این مدت که در این شهرستان مرا کمک کرده اند که وظایفم را انجام دهم و به وظیفه خود عمل کنم خاضعانه سپاسگزاری می نمایم.