گزارش تشریحی/ نشست فرماندار با اصلاح طلبان شهرستان رومشکان

جلسه اصلاح طلبان شهرستان رومشکان روز دوشنبه مورخ ۲ شهریور ماه  ۹۴ با فرماندار این شهرستان برگزارشد. به گزارش خبرنگار کشکان، محمدی نژاد فرماندار شهرستان رومشکان ضمن عرض خوش آمدگویی به مدعوین و تبریک دهه کرامت، فرا رسیدن ولادت امام رضا (ع) و  همچنین تبریک هفته دولت در ابتدای سخنان خود عملکرد دولت را در […]

IMG_4758

جلسه اصلاح طلبان شهرستان رومشکان روز دوشنبه مورخ ۲ شهریور ماه  ۹۴ با فرماندار این شهرستان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار کشکان، محمدی نژاد فرماندار شهرستان رومشکان ضمن عرض خوش آمدگویی به مدعوین و تبریک دهه کرامت، فرا رسیدن ولادت امام رضا (ع) و  همچنین تبریک هفته دولت در ابتدای سخنان خود عملکرد دولت را در شهرستان رومشکان تشریح نمودند.

فرماندار اظهار داشتند: اکنون نزدیک به ۱۸ ماه است که رومشکان به شهرستان ارتقاء پیدا کرده است که در این مدت اقدامات خوبی صورت گرفته است. مهم ترین دستاورد شهرستان شدن برای ما این بوده که یاد گرفتیم با همدیگر کنار بیاییم، آرامش را حفظ کنیم، در تصمیم گیریها به نفع شهرستان قدم برداریم،  منافع مردم را به منافع حزبی و گروهی ترجیح دهیم و برای ما مهمتر از هر چیزی رومشکان و آبادانی آن است. الحمدالله تلاش ما این بوده است که در این مسیر حرکت کنیم، همدلی و همزبانی بین مسئولین و مردم، امام جمعه و فرماندار، مدیران ادارات، روحانیت و همه اقشار مردم بوجود آمده است. سعی مان این بوده است که از انتقادات و پیشنهادات استقبال کنیم، دید منفی نداشتیم و همیشه با دید مثبت به مسائل نگاه کردیم. سعی کردیم دوستان را از بگو مگوها، زد و بندها و تخریب دیگران دور نگه داریم و همه را به سمت کار و تلاش هدایت کنیم. هیچ مدیری را در شهرستان پیدا نمی کنید که بگوید فرماندار به من گفت چرا فلان نیرو را آوردی؟ در امور داخلی ادارات دخالت نکردیم و توقع ما از مسئولین فقط کار و تلاش جهت پیشرفت و آبادانی رومشکان بوده است. ارتقاء جایگاه رومشکان از بخش به شهرستان اقدامی بود که شاید اگر انجام نمی گرفت در سالهای آینده این اتفاق رخ نمیداد و همین امر بزرگترین کمک ممکن به رومشکان بوده است و امیدی را جهت داشتن آینده ای بهتر به مردم تزریق کرده است.

پروژه ها و طرحهای عمرانی

با توجه به اینکه دولت و نظام ما در تحریم بود و مشکلات عدیده ای در این زمینه داشتیم ولی ما در ماده ۱۸۰نسبت به سایر شهرستانها بیشترین اعتبارات را گرفتیم، ما سال گذشته نزدیک به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار را گرفتیم که خیلی از شهرستانهای باسابقه نتوانستند به این اندازه اعتبار دریافت کنند، اعتبارات عمرانی ما در سال جاری در همین ماده دقیقا به اندازه و هم سنگ شهرستان بروجرد است.

ما در سال گذشته چندین پروژه ی مهم را کلید زدیم. در بحث راهسازی خودتان شاهد بودید.

– در مسیر چغابل – سوری پروژه چهارخطه در حال اجراست که هم اکنون نزدیک ۳۰ الی ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

– از دوراهی بازوند تا چغابل امسال اعتبار چهار خطه شدن لحاظ شده است

– در بحث جاده های روستایی مثل موسی آباد، مهکی، محمدآباد و چند مسیر دیگر که پرتردد هستند، در اعتبارات امسال سعی بر این است که بودجه ای جهت اصلاح آنها تعریف کنیم.

– جاده ی تنگ بره که پیچهای زیادی داشت و عملیات تعریض آن انجام گرفت و پیچهای حادثه خیز حذف گردیدند.

– چندین جاده بین مزارع را داشتیم که اصلاح شدند و مسئولین جهاد کشاورزی سعی بکنند که سایر محورها را هم در دستور کار قرار دهند.

– جاده سوری – آلین آباد که اعتبار آن در نظر گرفته شده و مراحل قانونی آن در دست تکمیل است.

– جاده سوری – رماوند که اعتباری معادل ۵۰۰ میلیون تومان جهت ایمن سازی ، حذف پیچ های خطرناک و نصب علائم راهنمایی رانندگی این محور در نظر گرفته شده است.

– اداره راه و شهرسازی با همه تجهیزات مورد نیاز به زودی در شهرستان رومشکان دایر خواهد شد و آقای  سجاد سوری به عنوان مدیر این اداره معرفی شده است.

ورزش و جوانان

در این حوزه با لطفی که خانواده مرحوم حاج عادل رشنو داشتند (اهدای ۱۸ هزار متر مربع زمین) مراسم کلنگ زنی پروژه ی مجتمع ورزشی در زمین مذکور انجام شد و هم اکنون پیمانکار در حال ساخت است.

بهداشت و درمان

در این حوزه مرکز بهداشت و درمان با حضور رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی لرستان، سال گذشته این مرکز افتتاح گردید و نزدیک ۴۰۰ میلیون تومان جهت ساخت محوطه و مرمت درمانگاهها هزینه گردید. این مرکز پیگیر امور بهداشتی شهرستان است و هم اکنون ۷ پزشک در حال خدمت به مردم فهمیم رومشکان هستند.

چند روز قبل که استاندار محترم و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان جهت بازدید از بیمارستان امام خمینی کوهدشت تشریف آوردند به بنده قول دادند که در سفر وزیر محترم بهداشت به استان، ۵۰ تخت خواب بیمارستانی برای شهرستان رومشکان پیگیری کنند. ما بارها مشکلات بهداشت شهرستان را انتقال دادیم، مکاتبه کردیم که ان شاء الله مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان مرتفع گردد. یکی از مشکلاتی که در این حوزه داشتیم داروخانه بود، کل شهرستان یک داروخانه داشت که نیاز است از  زحمات ایشان تشکر نماییم و جوابگوی نیاز جمعیت رومشکان نبود. با پیگیری هایی که انجام دادیم داروخانه دوم افتتاح گردید.

آب و فاضلاب

سعی ما بر این بوده که مشکلات این حوزه مخصوصا آب شرب را در جلساتی که در مرکز استان و یا در تهران داشتیم انتقال دهیم و این را هم عرض کنم که مشکل کم آبی فقط مختص ما نیست و در همه جای کشور وجود دارد حتی نقاطی که تاکنون مشکل کم آبی نداشتند هم اکنون دچار این معضل شده اند.

سال گذشته کارشناسان به اینجا آمدند چهار نقطه را شناسایی کردند. نقطه اول تنگ جنگیر، دو تا چاه را بصورت میان مدت حفر کردند که الحمدالله خوب جواب داده است. ما بحث آب را در سه حوزه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف کردیم، کوتاه مدت یعنی اینکه ما بیاییم از همین وضعی که الان موجود است بهترین استفاده را ببریم. اصلاح شبکه بوده که انجام دادیم، نزدیک ۱۲ حلقه چاه حفاری یا لایروبی کردیم به عنوان مثال چاهی در اسدآباد بعد از ۱۲ سال، آن را لایروبی کردیم ۹ شبانه روز بصورت مداوم ۱۵ لیتر در ثانیه آب داشت. در روستای محمد آباد یک حلقه چاه حفر کردیم ۱۴ لیتر در ثانیه آب می دهد، در  روستای رنگین بان دو حلقه چاه حفر کردیم ۱۷ لیتر در ثانیه آب می دهد. ما هدفمان این بوده که حداقل بصورت میان مدت مشکل آب را حل کنیم. در بحث انتقال شبکه و وصل کردن چاهها نزدیک ۵ الی ۶ میلیارد را در اعتبارات امسال در نظر گرفته ایم که به حل مشکل کم آبی تخصیص داده شده است.

هم اکنون در خیلی از روستاهای ما بحث بهینه سازی و جدول کشی در حال انجام است، در بخش سوری و بازوند با مکانیزه کردن حمل زباله یکی دیگر از مشکلات شهرستان حل شد.

دنبال این هستیم که طرح فاضلاب در اعتبارات فعلی پیش بینی شود و براساس اعتبار ملی این طرح را اجرا کنیم. در نتیجه تا اجرای طرح فاضلاب ما مجبوریم در روستاها کار سنگین انجام ندهیم که دوباره کاری نشود.

برق

بحث بعدی پست برق می باشد که الحمدالله قول داده اند در چند روز آینده به ثمر بنشیند و بصورت موقت افتتاح شود و در مدار قرار بگیرد.

امنیت

یکی از نعمتهای شهرستان رومشکان امنیت است، حدود یک سال می باشد که فرماندهی نیروی انتظامی در اینجا مستقر شده است و با زحماتی که کشیده شده براساس گزارشی که ناجا اعلام کرده  الان شهرستان ما یکی از امن ترین شهرستانهای کشور است. الحمدالله نیروی انتظامی در این یک سال امنیت قابل قبول و نسبی را در شهرستان ایجاد کرده است که جا دارد تشکر کنیم از سردار قنبری که در تخصیص اعتبار برای ساخت کلانتری در محل فرمانداری توجه ویژه ای داشته اند. این اعتبار نزدیک ۷۰۰ میلیون تومان بود که در یکی از شهرستانها قرار بود هزینه شود ولی نتوانستند جذب کنند که ما با فراهم کردن زمین به مساحت نزدیک به ۵ هزار متر مربع توانستیم این اعتبار را جذب کنیم.

هم اکنون ساختمان فرمانداری در حال ساخت است و طبق قولی که استاندار محترم  داده بودند ساخت سالن اجتماعات هم در حال انجام است با ظرفیت ۱۸۰ الی ۲۰۰ نفر که مناسب وضعیت فعلی رومشکان است.

در ساخت مجتمع اداری سال گذشته چون از ماده ۱۸۰ بود و ما مجوز نداشتیم، اعتبار آن را بین پروژه های دیگر تقسیم کردیم اما امسال ۵۷۰ میلیون تومان را به ساخت مجتمع اداری اختصاص داده اند که ان شاءالله مراحل ساخت آن شروع می شود و هر اداره ای می تواند اتاقی در آن جهت پاسخگویی و حل مشکلات مردم داشته باشد.

در بحث شهرسازی و عمران شهری، شما شهرداری چغابل را با سایر شهرداریها مقایسه کنید، کوچه ای را پیدا نمی کنید که خاکی باشد. تپه چغابل سی سال است که اجازه نمی دهند در آن یک کلنگ زده شود ولی ما مدیر کل را به اینجا دعوت کردیم، رایزنی کردیم و قانع شدند که روی تپه طرح اجرا شود و یک طرح نوآورانه در آنجا اجرا خواهد شد که شاید الگویی در کشور شود.

در بحث احداث پاسگاه سوری، در سفری که همین اواخر سردار قنبری به اینجا داشتند اعلام کردند که مراحل قانونی آن در حال انجام است و حتما اجرایی خواهد شد.

ما در شهرستان قصدمان بر این است که در کنار کار عمرانی، فرهنگ سازی هم انجام شود و این محقق نخواهد شد مگر اینکه خودتان همت کنید. اساس و شالوده شهرستان ما از همین الان در حال شکل گیری است بنابراین باید همه همکاری کنیم و نباید خیلی از دوباره کاریها تکرار شود.

انتخابات

ما امسال دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز را در پیش داریم و ما بعنوان دولت و جایگاه فرمانداری هدفمان این است که اعتمادسازی کنیم و به همه این اطمینان خاطر را بدهیم  هر رأیی که به صندوق می اندازید همان رأی هم از صندوق خارج می شود و این وظیفه من است با اعتماد سازی و با گزینش افراد سالم. از افراد مسئله دار استفاده نشود، حیثیت رومشکان از هر چیزی برای ما مهمتر است و نباید اجازه بدهیم وجهه این شهرستان خراب بشود. مردم آزادند به هر کی خواستند رأی بدهند؛ هدف دولت، امام جمعه محترم و همه مدیران ادارات این است که مردم را به سمت وحدت و همدلی هدایت کنیم.

بعد از اتمام سخنان فرماندار تعدادی از حضار جلسه، سوالات و پیشنهادات خود را پیرامون مشکلات شهرستان مطرح نمودند و آقای محمدی نژاد پاسخ دادند.