ثبت جهانی شیرز و بی مسئولیتی ما+ تصاویر

به گزارش خبرنگار کشکان، اواسط خردادماه ۹۴ بود که رئیس سازمان زمین شناسی لرستان از تلاش این سازمان برای ثبت جهانی دره رویایی شیرز شهرستان کوهدشت خبر داد. پیشتر این ژئوپارک طبیعی ثبت ملی شده بود. اما صدور مجوز توسعه استخر پرورش ماهی واقع شده در ورودی این دره و موافقت دستگاه های دولتی ذی ربط با […]

به گزارش خبرنگار کشکان، اواسط خردادماه ۹۴ بود که رئیس سازمان زمین شناسی لرستان از تلاش این سازمان برای ثبت جهانی دره رویایی شیرز شهرستان کوهدشت خبر داد. پیشتر این ژئوپارک طبیعی ثبت ملی شده بود.

اما صدور مجوز توسعه استخر پرورش ماهی واقع شده در ورودی این دره و موافقت دستگاه های دولتی ذی ربط با این اقدام ناگوار امیدها برای معرفی این دره ی منحصر به فرد به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان لرستان به ایران و جهان را نابود کرد.استخری که گلوی زیباترین منطقه ی گردشگری شهرستان کوهدشت را چنان فشرده که نفس کشیدن برای طبیعت آن و گردشگرانش دشوار شده است.

علی رغم تلاش ها و انتقادات مکرر فعالان و دلسوزان حوزه ی گردشگری و محیط زیست برای رفع تصرف صورت گرفته متأسفانه تا کنون واکنشی رسمی از سوی مقامات مسئول شهرستان کوهدشت و استان لرستان در این خصوص صورت نگرفته است.
IMG09582389

IMG_8774

IMG_2952

IMG_2953

IMG_2955

IMG_2957

IMG_2967

IMG_2968

 

عکس اول: حشمت اله آزادبخت

عکس دوم: اسکندر محمودی (از فراز مناره ی شیرز)