جوابیه اداره بهزیستی شهرستان کوهدشت به گزارش«پای درد و دل مردم روستاهایی در دل سنگ/ مادری با چند فرزند ناشنوا: سهم ما از بهزیستی یک سمعک خراب است»

در پی درج گزارشی تحت عنوان « پای درد و دل مردم روستاهایی در دل سنگ/ مادری با چند فرزند ناشنوا: سهم ما از بهزیستی یک سمعک خراب است» در پایگاه خبری کشکان، اداره ی بهزیستی شهرستان کوهدشت جوابیه ای به دفتر این پایگاه خبری ارسال نموده که مطابق قانون مطبوعات عیناً درج می گردد. «مدیریت […]

۱۳۹۲۱۲۲۶۲۱۴۲۱۹۱

در پی درج گزارشی تحت عنوان « پای درد و دل مردم روستاهایی در دل سنگ/ مادری با چند فرزند ناشنوا: سهم ما از بهزیستی یک سمعک خراب است» در پایگاه خبری کشکان، اداره ی بهزیستی شهرستان کوهدشت جوابیه ای به دفتر این پایگاه خبری ارسال نموده که مطابق قانون مطبوعات عیناً درج می گردد.

«مدیریت محترم پایگاه خبری کشکان

سلام علیکم

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) ، احتراماً در پی درج مطلبی تحت عنوان مادری با چند فرزند ناشنوا در یک خانواده بدون سمعک در مورخه ۹۴/۳/۲۴ جوابیه اداره بهزیستی این شهرستان کوهدشت  بحضورتان ارسال می گردد. امید است مطابق قانون منتشر شود.

۱-به اطلاع می رساند خانواده ای که از آنان گزارش تهیه شده تا چند سال قبل ساکن شهرستان کوهدشت نبوده و به علت مشکلاتی که برای خانواده بوجود آمده به شهرستان مراجعه نموده که دارای ۲ کودک کم شنوا به نام های شیدا و علی اصغر که در اولین فرصت نسبت به تشکیل پرونده برای آنان اقدام گردیده است.

۲- از مرداد ماه ۱۳۹۳ تحت حمایت مستمری قرارگرفته اند وماهیانه ۵۳۰۰۰۰ ریال مستمری دریافت می نمایند ودر سال ۹۳طی چهار مرحله ۱٫۵۵۰٫۰۰۰ ریال بعنوان ایاب وذهاب وکمک هزینه تحصیلی علاوه بر مستمری پرداخت شده و در سال ۱۳۹۲ یک عدد کارت هدیه ۳۰۰۰۰۰ ریال پارسیان پرداخت گردیده است( مبلغ مستمری در کل کشور یکسان می باشد که بصورت متمرکز توسط سازمان بهزیستی کشور واریز می گردد )

۳-  سمعک برای توانخواه شیدا طبق نظر کارشناس محترم  شنوایی کارایی ندارد.

۴-  در مورخه ۱۳۹۳/۲/۲۰ یک دستگاه سمعک به قیمت تقریبی ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال به توانخواه علی اصغر تحویل گردبده است.

۵- طبق  آخرین اطلاعات خانواده ساکن شهرستان کوهدشت می باشد و دانش آموزان در مدرسه باغچه بان مشغول به تحصیل می باشند. این درحالی است که در گزارش اعلام شده ساکن روستای ضرون می باشند. اگر این خانواده ساکن روستا می باشند چگونه در مدرسه باغچه بان که تنها مدرسه کودکان استثنایی  شهرستان می باشد و حدود ۸۰ کیلومتر با روستای ضرون فاصله دارد تحصیل می نماید؟

۵-نفر سوم که ایشان به آن اشاره نموده ازدواج نموده و فرزند ایشان بنام اسماعیل تحت حمایت قرار گرفت و ماهیانه مبلغ ۵۳۰۰۰۰ ریال مستمری دریافت می نماید و در سال ۱۳۹۳ یک دستگاه  سمعک به قیمت تقریبی ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال به صورت رایگان در اختیار ایشان قرار گرفته است.

کاش خبرنگار محترم از دهیار منطقه سوال می کردند کمتر از ۱۰ ماه پیش کلیه کودکان زیر ۱۲ سال روستای ضرون (تکیه ضرون) توسط اداره بهزیستی شهرستان  به صورت کاملا رایگان غربالگری بینایی شده اند و این در حالی است که اداره بهزیستی فقط کودکان زیر شش سال را را غربالگری می نماید.

باید به اطلاع برسانیم جهت پیشگیری از ناشنوایی، کلیه کودکان و نوزدان  شهرستان در بیمارستان  توسط اداره بهزیستی شهرستان و با همکاری شبکه بهدشت مورد معاینه غربالگری شنوایی قرار می گیرند.

در سال ۹۳و ۹۲ دو بار با حضور فرماندار محترم شهرستان و  یک بار با حضور معاونت محترم توانبخشی و مشارکتهای مردمی استان از منطقه بازدید داشتیم که کلیه معلولین منطقه همیان و ضرون شناسایی و اکثر آنان تحت حمایت قرار گرفته و مبلغ ۵۸۰۰۰۰۰۰ ریال به معلولین و توانخواهان تحت پوشش و پشت نوبت منطقه مذکور پرداخت گردیده است.

در پایان باید اعلام نماییم خدمت به معلولین به خصوص در منطقه های محروم را وظیفه خود دانسته و به آن افتخار می کنیم.»