شب چراغ نمایش «هزار شلاق» با حضور هنرمندان در تالار سنگلج تهران برگزار شد+ تصاویر

به گزارش کشکان، مراسم شب چراغ هزار شلاق با حضور پرشور هنرمندان و جمع زیادی از مخاطبین در تالار سنگلج تهران برگزار شد. حسن زاده مدیر روابط عمومی تالار سنگلج مراسم را با خیرمقدم به هنرمندان و مخاطبین آغاز کرد. وی اشاره ای به تاریخچه از سنگلج کرد و گفت: تالار سنگلج یکی از تالارهای […]

IMG_20150612_011830

به گزارش کشکان، مراسم شب چراغ هزار شلاق با حضور پرشور هنرمندان و جمع زیادی از مخاطبین در تالار سنگلج تهران برگزار شد.
حسن زاده مدیر روابط عمومی تالار سنگلج مراسم را با خیرمقدم به هنرمندان و مخاطبین آغاز کرد. وی اشاره ای به تاریخچه از سنگلج کرد و گفت: تالار سنگلج یکی از تالارهای استاندارد و با کیفیت برگزاری نمایش است.
سخنران بعدی کوروش نریمانی مدرس، نویسنده و کارگردان بود که سخنانش را با تشکر از استاد رحمانپور آغاز کرد. وی اظهار داشت بنده سخنور نیستم فقط می نویسم و روی صحنه اجرا می کنم. باید از استاد رحمانپور به عنوان استاد مسلم موسیقی نواحی و خنیاگر بزرگ خطه زاگرس که در این مراسم حضور دارند تقدیر نمایم.

IMG_20150612_011846
ایشان اظهار داشت بنده منتقد بی رحم کارهای خودم و دوستان صمیمی و همشهریانم هستم و کارهای قبلی این دوستان را هم نقد کرده ام. هزار شلاق از معدود کارهایی است که در جشنواره های گذشته دیده ام و به دلیل ایرانی بودن اثر آنرا پذیرفتم.
ایشان اظهار داشت: باید پرسید که نسبت تئاتر ما با تاریخ و اجتماع چیست؟ تئاتر ما باید روایتگر تاریخ ما برای اجتماع باشد. متاسفانه این شکل از نمایش مهجور است چون ایرانی است و فکر می کنند روشنفکرانه است. مخاطب نتواند ارتباط برقرار کند. این نمایش نقد تاریخ است.
نریمانی اظهار داشت هزار شلاق یک نمایش شریف و ایرانی را نمایش می دهد و نقد تاریخی است که بر ما گذشته است. ای کاش هنرمندان، مدیران هنری و شهردار تهران هم این نمایش را ببینند و از آن تاثیر بگیرند.

IMG_20150612_011821
وی در خاتمه آرزو کرد که سنگلج ارزش های گذشته خود را به دست بیاورد چرا که استاندارد ترین سالن تئاتر کشور است و از مدیریت تالار سنگلج به خاطر انتخاب خوبشان برای اجرای نمایش هزار شلاق تشکر کرد. ایشان آرزو کرد که نمایش در حد استحقاق مورد استقبال قرار گیرد و کارهای بعدی این گروه با قوت بیشتری اجرا شود.
سپس حسن زاده از استاد رحمانپور دعوت کرد تا ضمن روشن کردن شمع سب چراغ نمایش هزار شلاق با مخاطبین سخن بگویند.

ea457adccaa9e569cff05de9b4f3b04d_L
استاد رحمانپور با این جمله سخن خود را اغاز نمود: اهالی موسیقی و تئاتر با هم پیوند دارند و خوشحالم که در جمع اهالی نمایش هستم.
این استاد موسیقی نواحی اظهار داشت: تئاتر کشور باید ایرانی باشد و متن های دیگر هم اگر در ایت عرصه کار می شوند باید بومی سازی شوند. اعتقاد دارم که موفقیت این نمایش به دلیل گره خوردن دانش آکادمیک با فرهنگ ایرانی است.

IMG_20150612_011816
ایشان اظهار داشت تئاتر در کشور ما دارای پیشینه ای طولانی است چنانکه نمایش در منطقه زاگرس به آیین تبدیل شده است. ایشان ضمن تقدیر از هنرمندان لرستانی نمایش برای آنان آرزوی موفقیت کرد.

IMG_20150612_011858
در خاتمه استاد رحمانپور شمع شب چراغ نمایش هزار شلاق را روشن کرد.
پس از مراسم شب چراغ، نمایش هزار شلاق اجرا و مورد توجه و تشویق حاضرین قرار گرفت. احسان ملکی در پایان اجرای نمایش از حضور هنرمندان و شرکت کنندگان تشکر کرد.

شب چراغ مراسمی است که برای یک نمایش با حضور هنرمندان عرصه های دیگر هنر، برگزار و شمعی برای آن نمایش روشن می کنند.

 

خبر: منوچهر بسحاق