مراسم یادبود درگذشت «مصطفی عبداللهی» در بروجرد

مراسم یادبود زینده یاد “مصطفی عبداللهی” روز شنبه ۹خرداد ماه سال جاری از ساعت ۵ تا ۶:۳۰ عصر در مسجد ولی عصر (عج) بروجرد با حضور هنرمندان برجسته کشوری برگزار می شود. به گزارش کشکان ، “ماشاءاله بهاروند ” معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اعلام این خبر گفت : […]

۲۶۲۴۳۷_orig

مراسم یادبود زینده یاد “مصطفی عبداللهی” روز شنبه ۹خرداد ماه سال جاری از ساعت ۵ تا ۶:۳۰ عصر در مسجد ولی عصر (عج) بروجرد با حضور هنرمندان برجسته کشوری برگزار می شود.

به گزارش کشکان ، “ماشاءاله بهاروند ” معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اعلام این خبر گفت : به مناسبت درگذشت زنده یاد مصطفی عبدالهی بازیگر و کارگردان تئاتر و رادیو و از هنرمندان شناخته شده و با سابقه تئاتر کشور ، مراسم یادبودی روز شنبه ۹خرداد ماه سال جاری ساعت ۵ تا ۶ و نیم عصر در مسجد ولی عصر (عج) واقع در خیابان تختی ، چهار راه نخی بروجرد با حضور برخی از هنرمندان برجسته کشوری برگزار می شود.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان اظهار داشت :  این مراسم به همت دبیرخانه دائمی تئاتر استان لرستان ، انجمن نمایش استان لرستان و  انجمن نمایش شهرستان بروجرد برگزار می شود.

“مصطفی عبداللهی” بازیگر و کارگردان تئاتر و رادیو و از هنرمندان شناخته شده و با سابقه تئاتر ایران هفته گذشته پس از ۱۴ سال تحمل بیماری سرطان روز پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه چشم از جهان فرو بست و دار فانی را وداع گفت.

“مصطفی عبداللهی” (بازیگر و کارگردان تئاتر و رادیو ) از هنرمندان شناخته شده و با سابقه تئاتر ایران در سال ۱۳۳۴ در شهر بروجرد به دنیا آمد. دوران کودکی خود را در زادگاهش سپری کرد و دوران ابتدایی خود را در دبستان ششم بهمن بروجرد گذراند .

او با تأسیس گروه تئاتر «کوچه» در شهر بروجرد به اجرای تئاتر پرداخت و پس از حضور در تئاتر تهران به عضویت گروه تئاتر «هنر» به سرپرستی “قطب‌الدین صادقی” درآمد.

او طی ۴ دهه فعالیت خود در عرصه بازیگری و کارگردانی تئاتر در آثار مختلف تئاتری به ایفای نقش پرداخت و نمایش‌های متعددی را هم در مقام کارگردان روی صحنه برد.

“عبدالهی” طی ۱۴ سال گذشته به دلیل ابتلا به بیماری سرطان شرایط سختی را تجربه کرد . اما در تمام لحظات مبارزه با بیماری با عزت‌نفس و شرافت به فعالیت در عرصه تئاتر ادامه داد.

وی از جمله بازیگران و هنرمندان تئاتر بود که حضوری تأثیرگذار در عرصه نمایش‌های رادیویی هم داشت. “عبدالهی “در عرصه تلویزیون نیز به ایفای نقش در تئاتر و مجموعه‌های تلویزیونی پرداخت که مجموعه «پهلوانان نمی‌میرند» از جمله این فعالیت‌ها است . “مصطفی عبداللهی ” قرار بود نمایش «مرگ تصادفی یک آنارشیست» نوشته داریو فو، نویسنده و کارگردان شهیر ایتالیایی را در زمستان سال جاری به صحنه تئاتر شهر تهران بیاورد.

وی از سال ۱۳۴۹ در بروجرد وارد حوزه بازیگری و کارگردانی تئاتر شد وآخرین لحظات زندگی خود همچنان ثابت قدم و مشغول فعالیت در این عرصه بود.

همچنین قرار بود نمایش “در اعماق” را در تئاترشهر روی صحنه ببرد که به دلیل وخامت مجدد وضعیت جسمانی موفق نشد. او در مراسم افتتاح این نمایش غایب بود و در غیابش میکائیل شهرستانی سرپرستی گروه را برعهده گرفت.

از جمله فعالیت های او می توان به موارد زیر اشاره نمود :

از پشت شیشه‌ها

زارع شیکاگو (نوشته مارک تواین)

جنگ در طبقه سوم

شربوسه

اتاق ۱۳

با شب تا صبح

کبودر و اسفندیار.

نمایشنامه حکم (نوشته نیکلای اردمان، کارگردان مصطفی عبداللهی در تهران شهریور ۱۳۹۰)

سریال پهلوانان نمی‌میرند

چشم در برابر چشم (نوشته غلام حسین ساعدی)

آی با کلاه، آی بی کلاه (نوشته غلام حسین ساعدی)

ریل و سفر (نوشته محمود دولت‌آبادی)

سیزئو باسنی مرده است (نوشته آثول فوگارد).

خط عشق

هفت قبیله گمشده

گوریل پشمالو

چه کسی از ویرجیمیا وولف می‌ترسد؟

اگر نرفته بودی

یادگار زریران

خاطرات هنرپیشهٔ نقش دوم

دزدآب

انبوهی از هیچ‌کس

مده آ

بازرس

بیتوس بیچاره

جنگ در طبفه سوم

شرق بوسه

در اعماق