۱۴ حلقه چاه غیر مجاز در کوهدشت مسدود شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای لرستان از پر و مسدود شدن ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده دشت ممنوعه کوهدشت خبر داد . به گزارش کشکان به نقل از از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان نادر مختاری گفت: براساس مطالعات و بررسی های به عمل آمده بهره برداری بیش […]

۶۳۱۹۴_۸۷۵

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای لرستان از پر و مسدود شدن ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده دشت ممنوعه کوهدشت خبر داد .

به گزارش کشکان به نقل از از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان نادر مختاری گفت: براساس مطالعات و بررسی های به عمل آمده بهره برداری بیش از حد مجاز از منابع آب زیرزمینی باعث کسر حجم مخزن در محدوده دشت کوهدشت گردیده واین دشت را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی افزود : یکی از عوامل اصلی افت شدید آب زیرزمینی در استان لرستان چاه های غیرمجاز است که واحد های گشت و بازرسی شرکت ضمن حضور شبانه روزی نسبت به شناسایی و پر کردن این چاهها اقدام کردند.

مختاری تصریح کرد: برداشت های بی رویه و غیرمجاز ازآبهای زیرزمینی و در پی آن خشکسالی های مستمر باعث شده لرستان از لحاظ منابع آب زیرزمینی در محدوده دشت های کوهدشت و رومشکان شرایط مناسبی نداشته باشد.

حدود یکهزار و ۴۰۰ چاه غیرمجاز در لرستان شناسایی شده است.