ممنوعیت اکران ایران برگر در لرستان تصمیم وزارت ارشاد نبود

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احتمال داد برخی مسئولان استانی به دلیل حساسیت‌های منطقه‌ای، تصمیم به ممنوعیت اکران “ایران برگر” در برخی شهرهای استان لرستان گرفته باشند. او از مخالفت وزارت ارشاد با چنین ممنوعیت‌هایی خبر داد.‌ حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت درباره تصمیم مدیران […]

iranberger5

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احتمال داد برخی مسئولان استانی به دلیل حساسیت‌های منطقه‌ای، تصمیم به ممنوعیت اکران “ایران برگر” در برخی شهرهای استان لرستان گرفته باشند. او از مخالفت وزارت ارشاد با چنین ممنوعیت‌هایی خبر داد.‌

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت درباره تصمیم مدیران فرهنگی استان لرستان برای عدم اکران “ایران برگر” در شهرهای خرم آباد و بروجرد گفت: ممنوعیت اکران “ایران برگر” در برخی شهرهای استان لرستان تصمیم رسمی وزارت ارشاد نبوده و این وزارتخانه با این ممنوعیت مخالف است و احتمال دارد برخی مسئولان استانی به دلیل حساسیت‌های منطقه‌ای، این اقدام را انجام داده باشند که آن هم با گفتگو قابل حل است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فیلم “ایران برگر” از فیلم های پرمخاطب اکران نوروزی بوده است، گفت: این فیلم مورد استقبال مردم قرار گرفته و بخش اعظمی از گیشه را به خود اختصاص داده؛ لذا اگر فیلمی در قالب طنز، برخی واقعیت های اجتماعی را به گویش یا زبان اقوام مختلف کشوربیان کند، صرفا به این معنا نیست که به قومیت یا قشر و گروه خاصی توهین شده باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه شخصا این فیلم را دیده ، عنوان کرد: اینکه یک فیلم با گویش یا لهجه خاصی ساخته شود، به معنای جسارت یا توهین به آن لهجه و فرهنگ نیست بلکه بیانگر تنوع فرهنگ در سطح کشور است که موجب این تنوع زبانی نیز شده است.

نوش آبادی تنوع زبان و گویش در ایران را یک امتیاز دانست و افزود: این مسأله که ملت ایران با وجود تنوع فرهنگی، زبانی و گویشی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند، یک امتیاز است و نیازی نیست گروهی در این زمینه نگران باشند.