همایش طب سنتی در بروجرد برگزار شد

بروجرد- همایش طب سنتی عصر روز شنبه با حضور بنیانگذار طب سنتی در ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد.


به گزارش ایرنا، این همایش با همكاری دبیرخانه كانونهای فرهنگی مساجد و مجموعه مردمی علمی پژوهشی طب اسلامی ایرانی ارمغان سلامت با استقبال بی نظیر مردم بروجرد برگزار شد.

دكتر ‘حسین خیراندیش’ رییس انجمن حجامت ایران و طب سنتی دراین همایش گفت: طب سنتی را باید توسعه داد و نگاه به آن باید نگاه ساده سازی باشد.

وی افزود: طب سنتی را باید از ایران توسعه و به جهان اسلام صادر نمود تا كم كم همه دنیا را فرا گیرد.

وی تاكید كرد: بیش از 120 بیماری مهم با عسل درمان می شود و بسیاری از بیماریها كه نیاز به جراحی دارند و بیمار را با مشكلات فراوان روبه رو می كنند با استفاده از طب سنتی نه تنها نیاز به جراحی نداشته بلكه بهبودی كامل حاصل می شود.

وی ادامه داد: بیماری كه در اثر تصادف دست او آسیب جدی دیده بود و اگر به پزشك مراجعه می كرد بدون شك دست قطع و یا چندین عمل جراحی روی آن صورت می گرفت با استفاده از عسل در كمتر از یك هفته بهبود یافت.

خیراندیش افزود: طب جز اولین علوم است و اگر طب داشته باشید دین ، توسعه و ترقی دارید و اگر طب نداشته باشید هیچ یك از این ها را ندارید.

وی گفت: 300سال تلاش شد تا طب سنتی در ایران از بین برود و این موضوع اتفاقی نبوده بلكه با برنامه ریزی صورت گرفته است.

وی با اشاره به تاریخچه حجامت در طول تاریخ در ایران گفت: قدمت این عمل به زمان پیامبران و ائمه باز می گردد از این عمل حجامت در قرآن نیز یاد شده و سابقه ورود حجامت به ایران به زمان بهرام گور باز می گردد.

دكتر خیراندیش گفت: حجامت از انسداد موضعی و انسداد رگ ها جلوگیری می كندو پیش گیرنده از بیماری های قلبی و درمان كننده ی فوری است و سم های خاص ناشناخته را هم می توان به وسیله ی حجامت از تن خارج كرد.

وی گفت: كودكی كه دچار سرخجه و یا سرخك شده اگر آن را حجامت كنی در كمتر از دو روز بهبودی حاصل می كند اما در غیر این صورت دو هفته باید عذاب بكشد تا بهبود یابد.

در این نشست برنامه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد.