شکوه جشن نوروز در تاجیکستان با موسیقی لرستان

به گزارش کشکان به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان،‌ گروه موسیقی زاگرس به مناسبت عید نوروز در کشور تاجکیستان به صحنه می رود. بنا به همین گزارش امین عباسیان رئیس انجمن موسیقی لرستان گفت برگزاری جشن نوروز در کشورهای فارسی زبان شکوه و ویژگی خاصی دارد از اینروی اجرای موسیقی لری نیز با […]

Untitled-2

به گزارش کشکان به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان،‌ گروه موسیقی زاگرس به مناسبت عید نوروز در کشور تاجکیستان به صحنه می رود.

بنا به همین گزارش امین عباسیان رئیس انجمن موسیقی لرستان گفت برگزاری جشن نوروز در کشورهای فارسی زبان شکوه و ویژگی خاصی دارد از اینروی اجرای موسیقی لری نیز با توجه  به پتانسیل های منحصر به فردش  می تواند شکوه این آیین کهن را دوچندان نماید گروه موسیقی زاگرس به خوانندگی سیف الدین آشتیانی و هنرنمایی احسان عبدی پور( سرنا ) ، شهاب خاکسار( تمبک ) و رضا عباسیان ( کمانچه ) در کشور تاجیکستان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

ایشان در ادامه افزود این گروه بنا به دستور مدیرکل امور استانها و مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هماهنگی فی مابین سازمان ارتباطات بین اللملی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به تاجیکیستان اعزام شد.

وی تصریح کرد پی گیریهای بی وقفه دکترحنان مدیرکل و فرید رحمتی سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان جهت تأمین مالی این گروه و حمایت های مهندس بازوند استاندار لرستان ستودنی بود.