وضعیت میرملاس بسیار اسفناک است

به گزارش خبرنگار کشکان، محمد کرم محمدی فرماندار کوهدشت در دومین نشست مؤسسات مردم نهاد کوهدشت که ظهر امروز در فرمانداری کوهدشت برگزار شد در بخشی از سخنان خود گفت: در بازدیدی که از میرملاس داشتیم متأسفانه متوجه نابودی این میراث ارزشمند بشری شدیم. وی با انتقاد از بی توجهی ها به این اثر مهم […]

به گزارش خبرنگار کشکان، محمد کرم محمدی فرماندار کوهدشت در دومین نشست مؤسسات مردم نهاد کوهدشت که ظهر امروز در فرمانداری کوهدشت برگزار شد در بخشی از سخنان خود گفت: در بازدیدی که از میرملاس داشتیم متأسفانه متوجه نابودی این میراث ارزشمند بشری شدیم.

وی با انتقاد از بی توجهی ها به این اثر مهم بیان داشت: از همه ی مؤسسات حاضر دعوت میکنم تا در پاک سازی مسیر دسترسی به میرملاس مشارکت کنند.

لازم به ذکر است که نقاشی های ۱۲ هزار ساله ی میرملاس در شهرستان کوهدشت به علت بی توجهی بازدیدکنندگان، تغییرات آب و هوایی و حفاری های غیرقانونی در معرض نابودی کامل قرار گرفته اند. با گذشت قریب به دو سال از وعده ی نصب حفاظ شیشه ای بر روی این اثر ارزشمند هنوز اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته است. هرچند مقدمات خوراندن نوشدارو به سهراب بعد از مرگش ظاهراً انجام شده و پیمانکار طرح حفاظت از میرملاس اقدامات مطالعاتی خود را در این رابطه شروع نموده است.