مصاحبه ی کشکان با مدیر آموزش و پرورش کوهنانی

اشاره: حمزه فیضی ­پور یکی از افراد شاخص اصلاح طلب شهرستان کوهدشت و بخش کوهنانی است که در بین مردم کوهنانی به قانون مداری؛ اخلاق گرایی؛ خوش خلقی؛ متانت ، بردباری و مردم داری معروف است . ایشان با همین ویژگی­ها توانست رأی اول شورای شهر بخش کوهنانی را در انتخابات قبل به خود اختصاص دهد. […]

DSC_0116

اشاره: حمزه فیضی ­پور یکی از افراد شاخص اصلاح طلب شهرستان کوهدشت و بخش کوهنانی است که در بین مردم کوهنانی به قانون مداری؛ اخلاق گرایی؛ خوش خلقی؛ متانت ، بردباری و مردم داری معروف است . ایشان با همین ویژگی­ها توانست رأی اول شورای شهر بخش کوهنانی را در انتخابات قبل به خود اختصاص دهد. فیضی ­پور در تیرماه سال ۹۳ با حکم مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به عنوان رئیس اداره آموزش و پرورش کوهنانی منصوب شد.  در ادامه مصاحبه صمیمی و شفاف خبرنگار کشکان را با ایشان میخوانید.

لطفاً خودتان را معرفی کنید.

حمزه فیضی پور هستم. متولد ۵۱/۶/۳ ­، در سال ۷۲ مدرک کاردانی دینی و عربی را از مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی خرم آباد گرفتم­، همان سال در کنکور سراسری شرکت نمودم و با رتبه ۱۲۷ در رشته علوم اجتماعی (پژوهشگری­)- ترمهای بعدی به دبیری تغییر گرایش دادم -در دانشگاه تهران پذیرفته شدم  و دو ترم مرخصی گرفتم و سال ۷۳ دوره کارشناسی را شروع کردم و در سال ۷۶ فارغ التحصیل گشتم. در سال ۸۱ هم در مقطع کارشناسی ارشد علوم اجتماعی (برنامه ریزی رفاه اجتماعی )دانشگاه علامه طباطبایی پذیرفته و با رتبه اول فارغ التحصیل شدم . ۲۳ سال و سه ماه هم سابقه کاری دارم و از سال ۸۵ نیز در دانشگاه های پیام نور پلدختر و کوهدشت و علمی کاربردی تدریس داشته ام .

مختصری از عملکرد خود در طول مدت مدیریت تان در اداره کوهنانی بیان کنید.

اولین اولویت بنده ایجاد نظم و انضباط در اداره آموزش و پرورش بوده است .ضمن تشکر از مدیران قبلی اداره که در این زمینه تلاش داشته اند سعی بر این بوده با همفکری  وهمراهی کارکنان اداری بر این نکته تاکید گردد که بایستی نظم را از خود شروع کنیم و الحمد الله با همراهی همه همکاران اداری  این امر تحقق  یافته است .

بازدید و نظارت مستمر توسط گروه های مختلف اداری که توسط واحد ارزشیابی برنامه ریزی شده است از دیگر کارهایی است که قبلا هم بوده ولی  در این دوره با جدیت بیشتری دنبال می گردد . بطوریکه از رودبار و وزکور در این سه ماه گذشته میانگین دو یا سه بار بازدید شده است ( با وجود نداشتن وسیله نقلیه و …)

مکاتبه با موسسه خیریه ی برکت که زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری است در تاریخ ۹۳/۷/۹ جهت احداث مدرسه در منطقه و ارسال اسامی روستاهایی  که زمین اهداء کرده اند ولی فضایی آموزشی ندارند که خوشبختانه بعد از ارسال چهار یا پنج مکان ، دو مورد تصویب شده و قرار بر این هست توسط اداره کل نوسازی پیمانکار معرفی  و دیگر کارهای مقدماتی آن عملیاتی شود و ما هم منتظر شروع کاریم .

رفتن به منزل دانش آموزانی که رتبه برتر کنکور داشته اند و با حضور والدین از آنها تشکر کردن.

زدن بنر مربوط به پذیرفته شدگان کنکور سراسری که در دانشگاه های معروف کشور مورد پذیرش قرار گرفته اند.

کمبودها و مشکلات اداره کوهنانی را بیان کنید.

آموزش و پرورش یک نهاد زیر ساخت فرهنگی است و نقش آن در بارور نمودن استعدادهای بالقوه دانش آموزان و نیز جامعه پذیر و فرهنگ پذیر کردن آنها بر همگان روشن است . با توجه به این کارکرد بسیار مهم می توان گفت بر آن هم مشکلات و کمبودهایی مترتب   است .

هم از حیث سخت افزاری و هم از بابت نرم افزاری ، از نظر تجهیزات و امکانات و بخصوص هوشمند سازی مدارس­،آموزش و پرورش بطور عام و بطور خاص آموزش و پرورش کوهنانی نیازمند توجه و اهتمام  ویژه است. گرچه مدیر کل محترم آموزش و پرورش با توجه به برنامه محور بودن و علمی بودن رویه ی کاری اش در این زمینه پیگیر  امور هست .نکته دیگر در آموزش و پرورش کوهنانی برای رسیدن به اهداف چشم انداز و سند تحول بنیادین نیازمند تحقق هرچه بیشتر:

-همدلی میان همه همکاران اداری و آموزشی

-ایثار و از خود گذشتگی همکاران عزیز

-تلاش بیشتر و دلسوزانه تر عمل کردن همکاران محترم

-فاصله گرفتن از باند بازی هایی مطلق در امر آموزش و پرورش

-وظیفه شناسی  و ترویج فرهنگ کارو تلاش و نهادینه کردن آن .

البته مسائل و مشکلاتی که در این چند ماه آموزش و پرورش منطقه کوهنانی با آن مواجه بوده بطور کتبی و شفاهی در اختیار مسئولین مافوق قرار گرفته است .

مدیران آموزش و پرورش در سطوح مختلف بر اساس چه معیارهایی انتخاب می شوند؟

روال انتخاب یک مدیر در جامعه ما در مقایسه با جوامع توسعه یافته و یا توسعه یافته تر تفاوتهای  شکلی و ماهیتی دارد و برای اینکه شفافیت در این زمینه لحاظ شود نیاز به پذیرش فرهنگ انتخاب مدیران بر دائر  مدار شاخصهای علمی و مدیریتی و تجربه و دانش می باشد که البته برای جا افتادن آن باید بسترهای  سیاسی­، اجتماعی و فرهنگی آن مهیا شود و باورهای لازم در این زمینه  نهادینه گردند.

از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار دادید؛ سپاسگزاریم.

بنده هم از شما سپاسگزارم و آرزوی موفقیت هر چه بیشتر دوستان سایت کشکان  را در جهت وظیفه سنگین اطلاع رسانی و شفاف سازی در جامعه، از خداوند منان خواستارم.