۱۰۰ میلیارد ریال برای احیاء درختان بلوط لرستان اختصاص یافت

مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به احیاء و مبارزه با خشکیدگی درختان بلوط لرستان اختصاص یافت. کشکان: مهرداد بهاروند اظهار داشت: برای مبارزه با پدیده خشکیدگی درختان بلوط زاگرس ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی از دو محل پدیده خشکیدگی و طرح صیانت جنگل‌های زاگرس اختصاص یافت. وی […]

مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به احیاء و مبارزه با خشکیدگی درختان بلوط لرستان اختصاص یافت.

کشکان: مهرداد بهاروند اظهار داشت: برای مبارزه با پدیده خشکیدگی درختان بلوط زاگرس ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی از دو محل پدیده خشکیدگی و طرح صیانت جنگل‌های زاگرس اختصاص یافت.

وی افزود: در شهرستان‌های استان شاخصه توزیع اعتبار براساس درصد خشکیدگی درختان بلوط است که با توجه به مساحت آن‌ها مبالغی در نظر گرفته شد.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان بیان کرد: با توجه به اولویت و درصد خشکیدگی درختان بلوط شهرستان‌ها کار اجرایی در پلدختر، کوهدشت (پارک کونانی) و چنگی شروع‌شده است و در خرم‌آباد نیز مکان‌یابی منطقه نیز مشخص شد.

بهاروند در رابطه با احیاء خشکیدگی درختان بلوط خرم‌آباد اظهار داشت: در این زمینه با پیمانکار قرارداد بسته‌ شده است و مطابق قطع‌نامه پیش‌بینی‌شده کار اجرایی پیش می‌رود.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان بیان کرد: لرستان ظرفیت خوبی در تولید نهال دارد و پروژه تولید نهال در سه نهالستان بام خرم‌آباد، زاغه، دوره چنگی هستند و اکنون کار گلدان‌گیری انجام‌شده است.

بهاروند افزود: با توجه به شرایط خوبی که در تولید نهال وجود دارد پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک سه میلیون نهال در استان تولید شود و البته این نهال‌ها با توجه به بومی بودن، شرایط آب‌وهوایی، سازگاری با مناطق توزیع می‌شوند.

 

منبع: تسنیم