تاوان اشتباه دولت را نبايد مردم پرداخت كنند

سازمان تامین اجتماعی بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای و اقتصادی کشور است که به‌صورت سازمان عمومی غیردولتی تحت نظر دولت اداره می‌شود و بیش از 35 میلیون نفر را تحت پوشش دارد که اغلب قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند. به گزارش اختصاصی خبرنگار سرویس اجتماعی لکنا، بر اساس بخشنامه‌ای که از ۵ سال پیش اساس آن بیمه کارگران […]

سازمان تامین اجتماعی بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای و اقتصادی کشور است که به‌صورت سازمان عمومی غیردولتی تحت نظر دولت اداره می‌شود و بیش از 35 میلیون نفر را تحت پوشش دارد که اغلب قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند.

به گزارش اختصاصی خبرنگار سرویس اجتماعی لکنا، بر اساس بخشنامه‌ای که از ۵ سال پیش اساس آن بیمه کارگران باربر بود، کارگران باربر با کمک مالی دولت بیمه شدند.

بر اساس همين بخش‌نامه سازمان تأمین اجتماعی، کارگران باربر می‌توانند با معرفی مراجع ذی‌صلاح از جمله شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی در میادین میوه و تره بار، بازار و… به‌صورت گروهی یا انفرادی براساس قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد با بهره‌مندی از یارانه دولت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرند.

مطابق این بخش‌نامه، کل حق بیمه کارگران باربر ۲۷ درصد از حداقل حقوق ماهیانه است که پرداخت ۲۰ درصد بر عهده دولت است و ۷ درصد مابقی را کارگر باربر باید پرداخت کند.

 

1367414112-mohammad-kargar-1

 

سال‌هاست كه خيلي از كارگران شهرمان طبق همين بخش‌نامه دولت بيمه شده تأمين اجتماعي هستند و به‌طور منظم حق بيمه خود را پرداخت مي‌كنند، اما متأسفانه در چند ماهه اخير اين سازمان هر ماه تعدادي از اين بيمه‌شدگان را به بهانه‌ي نبود اعتبار و بودجه  از پوشش بيمه‌اي اين سازمان خارج مي‌كند!

اين در حالي است كه اين قشر آسيب‌پذير 5 سال حق‌بيمه پرداخت نموده‌اند و اين به‌دور از انصاف است كه اين‌چنين در حق آنان ظلم شود. اگر بابت بيمه كردن اين عزيزان اشتباهي رخ داده از جانب دولت قبلي بوده و دولت جديد به هر نحوي آن را جبران كند. البته ما معتقديم كه اين برنامه دولت قبلي برنامه‌ي بسيار خوبي جهت ارتقا رفاه قشر كارگر بوده، اما متأسفانه در مرحله اجرا يك سري افراد سودجو و صاحب نفوذ در ادارات نيز از اين بيمه استفاده كرده‌اند كه شناسايي و حذف آنان كار راحتي است.

دولت آقاي روحاني بايد بداند كه دولت را از حكومت اسلامي تحويل گرفته و بايد مواظب باشد تاوان اين اشتباه را كارگران باربر پرداخت نكنند.

به هر حال كارگران باربر بعد از چند سال پرداخت حق‌ بيمه از حق قانوني خود گذشت نمي‌كنند  و انتظار مي‌رود مسئولين محترم اين مشكل را به صورت اورژانسي پيگيري و حل نمايند تا مردم ما هم‌چون گذشته طعم خوش خدمت حكومت اسلامي را بچشند.