چشمه آبگرم دلفان ظرفیت خوبی برای توسعه گرشگری سلامت در لرستان است

  استاندار لرستان گفت : چشمه آبگرم دلفان می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری سلامت در استان لرستان باشد. “هوشنگ بازوند” روز سه شنبه درحاشیه بازدید از چشمه آبگرم دلفان در گفت و گو با ایرناافزود : منطقه چشمه آبگرم دلفان منطقه بسیار خوبی است اما نیاز به بهسازی و ، بازسازی و […]

81348240-6012103

 

استاندار لرستان گفت : چشمه آبگرم دلفان می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری سلامت در استان لرستان باشد.

“هوشنگ بازوند” روز سه شنبه درحاشیه بازدید از چشمه آبگرم دلفان در گفت و گو با ایرناافزود : منطقه چشمه آبگرم دلفان منطقه بسیار خوبی است اما نیاز به بهسازی و ، بازسازی و ایجاد زیرساخت های لازم به وی‍ژه راه ارتباطی آسفالته دارد.

وی افزود : اگر بتوانیم زیرساخت های لازم را در این منطقه ایجاد کنیم و برای آن هزینه نمائیم باتوجه باینکه چشمه های آبگرم در کشور زیاد نیستند این منطقه می تواند نقش مهمی در اقتصاد منطقه داشته باشد و زمینه جذب گردشگران فراوانی از استانهای غرب کشور فراهم می شود.

نماینده عالی دولت در لرستان بابیان اینکه این ظرفیت مهم نیاز به یک کار مطالعاتی علمی دارد تصریح کرد : اگر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری سازمان زمین شناسی کار مطالعاتی آنرا انجام دهند و مطالعات آن نیز جواب مثبت دهد حتما در سال 94 به یاری خداوند برای آن برنامه ریزی خواهیم کرد.

استاندار لرستان با اشاره به نبود راه دسترسی مناسب به منطقه آبگرم دلفان بیان داشت: در حال بررسی کارشناسانه برای احداث راه ارتباطی آن هستیم و به روستائیان منطقه قول می دهم کار مطالعاتی این چشمه چه جواب آن مثبت و یا منفی باشد بازهم احداث راه ارتباطی برای آنان را در دستور کارخود داریم.

بازوند با بیان اینکه سرمایه گذاری در مناطق گردشگری بایستی توسط بخش خصوصی انجام شود یاد آورشد: دولت ها موظفند زیرساخت ها را فراهم کنند تا سرمایه گذار سرمایه گذاری کند و چشمه ابگرم هم در صورت ایجاد زیرساخت ها ظرفیت و پتانسل بسیار خوبی برای سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد : سرمایه در این منطقه بازار خوبی است و می تواند زمینه جذب گردشگران فراوانی را از استانهای ایلام ، همدان ، کردستان ، کرمانشاه و لرستان فراهم کند.

چشمه آبگرم دلفان در 60 کیلومتری عرب شهر نورآباد مرکز شهرستان دلفان واقع شده است. این چشمه به سبب خواص طبی بسیاری از گردشگران برای درمان بیماری های پوستی از آن استفاده می کنند.