از ابتدای امسال تا کنون/ ۷ میلیارد ریال زکات در شهرستان کوهدشت جمع‌آوری شد

  لکنا: امام جمعه کوهدشت گفت: میزان زکات جمع آوری شده در شهرستان کوهدشت از ابتدای امسال تا کنون ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است که حدود ۱۵ درصد از زکات جمع آوری شده استان را شامل می شود. حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی اظهار کرد: زکات یکی از مهم ترین برنامه های موجود […]

1408824467_img_2060

 

لکنا: امام جمعه کوهدشت گفت: میزان زکات جمع آوری شده در شهرستان کوهدشت از ابتدای امسال تا کنون ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است که حدود ۱۵ درصد از زکات جمع آوری شده استان را شامل می شود.

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی اظهار کرد: زکات یکی از مهم ترین برنامه های موجود در نظام مقدس اسلامی است که شیوه پرداخت آن توسط حاکم اسلامی مشخص می شود.

وی با اشاره به بحث جمع وری زکات افزود: نکته مهم در بحث جمع آوری زکات این است که همانگونه که در نهج البلاغه آمده است باید با اخلاق خوب و گشاده رویی تبلیغات مؤثر را انجام داده و نسبت به جمع آوری زکات اقدام کرده و سپس آن را در میان فقرا و نیازمندان توزیع کرد.

حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به برنامه های شهرستان کوهدشت بای ترویج فرهنگ زکات تصریح کرد: در سطح شهرستان کوهدشت برنامه های زیادی انجام شده است که از جمله آن ها می توان به به توزیع 2 هزار جلد کتاب و 5 هزار بروشور با موضوع زکات اشاره کرد.

امام جمعه کوهدشت بیان کرد: در شهرستان کوهدشت در یک ساله اخیر حدود 15 همایش با موضوع زکات برگزار شده است که برای شرکت در این همایش ها حدود 10 هزار دعوتنامه در بین کشاورزان و مودیان زکات توزیع شده است.

وی اظهار کرد: در این همایش های برگزار شده از مودیان امر زکات و همچنین فعالان در این عرصه  جلساتی را به صورت ماهیانه و جلساتی را نیز به صورت فصلی برگزار کرده ایم.

حجت الاسلام طهماسبی عنوان کرد: در سال 92 حدود 1 میلیارد و 300 میلیون و 78 هزار تومان زکات در سطح شهرستان کوهدشت جمع آوری شده است که به تنهایی 15 درصد از کل زکات استان را به خود اختصاص داده است.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به افزایش زکات جمع آوری شده در شهرستان کوهدشت خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال تا کنون رشد بسیار خوبی را در زمینه جمع آوری زکات در سطح شهرستان کوهدشت داشته ایم به طوری که در این چند ماه اخیر تا کنون حدود 710 میلیون تومان زکات در سطح شهرستان جمع آوری شده است.

وی گفت: دلیل اصلی افزایش زکات در سطح شهرستان کوهدشت لطف خداوند و حاصلخیز بودن زمین های کشاورزی این شهرستان است که سبب شده است محصولات کشاورزی شهرستان بسیار مرغوب باشند.

 

منبع: تسنیم