گزارش تصویری/ اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای محیط زیست در آموزه های رضوی در ایلام
به گزارش لکنا، مراسم اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای محیط زیست در آموزه های رضوی در ایلام برگزار شد. در این جشنواره هنرمندانی از استان های لرستان ، کرمانشاه، خوزستان ، همدان، چهارمحال بختیاری و ایلام با ارسال ۴۹۰ اثر در بخش های عکس، پوستر، نقاشی، داستان کوتاه و خاطرهنویسی شرکت کرده بودند. بیات آزادبخت هنرمند […]
به گزارش لکنا، مراسم اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای محیط زیست در آموزه های رضوی در ایلام برگزار شد. در این جشنواره هنرمندانی از استان های لرستان ، کرمانشاه، خوزستان ، همدان، چهارمحال بختیاری و ایلام با ارسال ۴۹۰ اثر در بخش های عکس، پوستر، نقاشی، داستان کوتاه و خاطرهنویسی شرکت کرده بودند. بیات آزادبخت هنرمند کوهدشتی و دبیر سرویس عکس لکنا موفق شد رتبه ی اول بخش عکس این جشنواره را به دست آورد. همچنین خانم زینب نقی پور از شهرستان کوهدشت حائز رتبه ی اول رشته ی پوستر این رقابت ها شد.
عکس ها از: مهدی مرادی و بیات آزادبخت
به نام خدا
این موفقیت را به آقای بیات آزادبخت تبریک عرض می کنم . امیدوارم جوانان شهرمان همیشه افتخار آفرین باشند.
[پاسخ]
سلام این خوشم آمد بعضی برای موفقیت ها کامنت می ذارن
[پاسخ]
موفق باشی بیات جان
[پاسخ]
درود بر بیات آزادبخت عکاس جوان و خوش ذوق کوهدشت
[پاسخ]
جناب آقاي رضايي فرد عزيز ممنون بابت اينکه اينطور به فرهنگ و هنر و هنرمندها اهميت و علاقه نشون مي ديد! اما لطفا يه نيم نگاهي هم به ترمينالي که مسئوليت اون رو بر عهده داريد بندازيد!
نداشتن آبخوري مناسب، کمبود صندلي کافي و مناسب! جهت استراحت و انتظاره مسافران (تعداد صندلي هاي ترمينال حتي براي نشستن راننده ها هم کافي نيست!)، کمبود فضاي سايه بان (در فصل گرم براي جلوگيري از تابش نور خورشيد و در فصل سرد براي محافظت در مقابل بارندگي)، تعبيه نمودن محلي مسقف براي استراحت مسافران تا از بادهايي سرد در فصل سرما و از گرد و غبار در فصل گرما در امان باشند (نه اينکه به اين وضع فجيع در محوطه ي ترمينال سرگردان و بلاتکليف باشن) فاصله ي زياد آبخوري پايين با درب ورودي ترمينال، به هم ريختگي و شلوغي درب ورودي که منجر به سردرگمي مسافرين ميشه (بخصوص وقتي که با همهمه ي زياد رانندگان و فريادهاي بلند اونها مواجه ميشن) و بسياري مشکلات ديگه. لطفا پيگير اين مسائل هم باشيد (علاوه بر فرهنگ!)
[پاسخ]
سلام برسید بزرگوار
اولا ترمینال آبخوری داردچون رانندگان محترم در جلوی درب تجمع میفرمایند ناراضیند دوما ترمینال دارای سالن انتظار صندلی برای استراحت مسافران و رانندگان محترم و این فضای سایه بان که افاضه فرمودید که مردم را از باد و باران و سرما و گرما حفظ نماید وجود دارد پس سید عزیز دغدغه من و شما بایستی فرهنگ باشد تا فرهنگ صحیح استفاده از ترمینال ،آبخوری و نمازخانه و سالن انتظار و… برای مردم بهینه شود
در میان نکته دانان خود فروشی شرط نیست/ یا سخن دانسته گوی ای مرد بخرد یا خموش
حال از شما سید جلیل القدر خواهشمنداست نسبت به فرهنگ سازی در این زمینه اقدام فرموده ضمنا شما را برای بازدید از ترمینال دعوت میکنم تا هر آنچه را که افاضه فرموده اید با چشم خویش ببینید،بدرود …یاحق
آقای دوست محمدی لطفا درج فرمایید.ممنون
[پاسخ]
سلام برسید بزرگوار
اولا ترمینال آبخوری داردچون رانندگان محترم در جلوی درب تجمع میفرمایند ناراضیند دوما ترمینال دارای سالن انتظار صندلی برای استراحت مسافران و رانندگان محترم و این فضای سایه بان که افاضه فرمودید که مردم را از باد و باران و سرما و گرما حفظ نماید وجود دارد پس سید عزیز دغدغه من و شما بایستی فرهنگ باشد تا فرهنگ صحیح استفاده از ترمینال ،آبخوری و نمازخانه و سالن انتظار و… برای مردم بهینه شود
در میان نکته دانان خود فروشی شرط نیست/ یا سخن دانسته گوی ای مرد بخرد یا خموش
حال از شما سید جلیل القدر خواهشمنداست نسبت به فرهنگ سازی در این زمینه اقدام فرموده ضمنا شما را برای بازدید از ترمینال دعوت میکنم تا هر آنچه را که افاضه فرموده اید با چشم خویش ببینید،بدرود …یاحق
آقای دوست محمدی لطفا درج فرمایید.ممنون
[پاسخ]
جناب رضایی عزیز!
چرا اینطور با این انتقاد برخورد میکنید! مگر نشنیدهاید که خداوند در قرآن کریم فرمودهاند: «وَ ذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْری تَنْفَعُ الْمُوءْمِنینَ». من به وظیفهٔ شهروندی و دینی خودم عمل کردم و از شما درخواستهایی رو در قالب نقد (انتقاد) بیان کردم، متاسفانه شک و تردید شما در حسن نیت بنده در مورد انتقادات مطرح شده، باعث شده حتی متوجهٔ منظور بنده نشید. جناب آقای رضایی، انتقاد پذیر بودن شرط اول در پذیرفتن یک مسئولیت است. نیازی به اینگونه جبهه گیریها نیست.
اما در جواب حضرتعالی باید عرض کنم که:
– بنده در بسیاری از روزها در این ترمینال تردد دارم و متاسفانه هیچ روزی رو بهتر از روز قبل ندیدم؛ و هرگز تغییر محسوسی رو (حداقل در ۷ ماهه گذشته) احساس نکردم.
– بنده عرض کردم «نداشتن آبخوری مناسب» و هرگز نگفتم «ترمینال آبخوری ندارد»!، متاسفانه حالت شما در پاسخگویی یک نوع «مقابله به مثل» رو در ذهن تداعی میکنه و احیاناً همین امر باعث شده متوجهٔ منظور بنده نشید.
– جناب رضایی عزیز! کدوم سالن انتظار رو میفرمایید؟ اون سه ردیف صندلی مد نظرتونه؟ دوست عزیز اگر اتاق دم در رو مد نظر دارید که باید عرض کنم به علت سنگینی نگاه متصدیان و رانندگان اصلا کسی اجازهٔ ورود به اونجا رو به خودش نمیده (و البته عموماً مسافران اجازهٔ ورود به اون اتاق رو ندارن، اگر هم مسافران حق ورود به اون اتاق رو داشته باشن کمبود جا اصلیترین عامل در عدم تمایل افراد برای ورود به اونجاست) و البته اصلیترین عامل در نامناسب بودن آن اتاق! سر و صدا و تردد زیاد رانندگان به آنجاست، بگذریم از فحشهایی که گاها توسط «برخی رانندههای» کوته فکر به خاطر عدم رعایت نوبت (از سوی همدیگه)، نثار همدیگه میکنن و کلاً حضور مسافران و خانوادههایشان رو در اون اتاق! غیر ممکن میکنن (هرچند مطمئن هستم منظور شما آن اتاق! نیست). اگر هم نماز خانه رو میفرمایید که باید عرض کنم: «همیشه بسته است» یا لالقل در بیشتر روزهایی که بنده حضور داشتهام (هرگز) آن را باز ندیدهام. اگر هم سایه بانها رو میفرمایید که قبلا هم عرض کردم: «نبود صندلی کافی و مناسب! جهت استراحت و انتظاره مسافران (تعداد صندلیهای ترمینال حتی برای نشستن رانندهها هم کافی نیست!)» فکر کنم منظورم در این خصوص کاملاً واضح بوده باشه!
– در ضمن جناب رضایی، سایه بانی که فقط مسقف است و دیوار جانبی ندارد (که اگر دیوار داشت دیگر سایهبان نبود!) چطور میتواند مسافران را از سوز بادهای سرد زمستانی در امان نگه دارد؟!
– جناب رضایی، جنابعالی قطعاً آبخوری رو دیدید، فکر نکنم شایسته باشه آبخوری کنار توالت باشه (و در این خصوص در سالها قبل ابلاغ جداسازی آبخوری از سرویسهای بهداشتی صادر شده و موضوع جدید یا خواستهٔ نابجایی نیست) و بدتر از اون اینه که این آبخوری از نظافت مناسبی برخوردار نیست. در ضمن فاصلهٔ آبخوری تا درب ورودی بسیار زیاد است و مسافران با وجود بار و اثاثیه (که بیشتر اوقات با این مسأله رو به رو هستند)، بیشتر اوقات ترجیح میدهند رنج تشنه ماندن رو به طی طریق! تا آبخوری مد نظر شما تحمل کنند. فکر نکنم این رفاهی باشه که مد نظر شماست…
– جناب رضایی عزیز! اینکه از شعری با این مصرع «در میان نکته دانان خود فروشی شرط نیست» استفاده کردید بسیار عجیب و توهین آمیزه. اولاً دوست عزیز بنده نه شما رو میشناسم و نه برام اهمیتی داره که چه شغل و منصبی دارید. آنچه که شما رو مخاطب بنده قرار داده وظیفهٔ شما در قبال مردمی است که بایستی به آنان خدمات ارائه دهید که از قضای روزگار بنده یکی از افرادی هستم که به صورت مستقیم با محدودهٔ کار شما ارتباط دارم وگرنه «به من چه کوچه باغ شعر سهراب»!
توصیه میکنم در نوع بیان خودتون و جواب دادن به منتقدین (حتی منتقدان مغرض) کمی با طمأنینه و آرامش بیشتری جواب بدید. دوست گرامی با کامنت گذاری در سایتها نمیتوان وجههٔ مناسب پیدا کرد، وجههٔ مناسب رو ما در آداب و رفتارمون کسب میکنیم. (این صحبت پایانی خطاب به شما و خودم بود!)
– جناب رضایی عزیز، فرموده بودید «دغدغه من و شما بایستی فرهنگ باشد»! باید عرض کنم که ما و دوستانمون مثل همهٔ شهروندان منتقد و دلسوز دیگر، سالهاست در جهت اعتلای فرهنگ شهرمون تلاش میکنیم و این کامنت اولین و آخرین کامنت انتقادی بنده نبوده و نخواهد بود و بهتون بسیار دوستانه پیشنهاد میکنم شما اول از همه دغدغهٔ مشکلات موجود در ترمینال را داشته باشید و موضوع فرهنگ رو به عنوان یک دغدغهٔ اصلی در کنار کار و مسئولیتتون ادامه بدید!
الَّذِینَ آمَنُواْ وَلَمْ یَلْبِسُواْ إِیمَانَهُم بِظُلْمٍ أُوْلَـئِکَ لَهُمُ الأَمْنُ وَهُم مُّهْتَدُونَ.
بيات عزيز دوست هنرمند و ارزشمندم
کسب افتخاراتي اينچنين توسط هنرمندان متعهد و خوش ذوقي چون شما هميشه باعث دلگرمي و خوشحالي ماست اميدوارم هميشه موفق و سربلند باشيد. با آرزوي روزهاي روشن.
[پاسخ]
سلام سید عالیقدر
شما با تمسخر نسبت به این موضوع کامنت گذاشته اید که این نمونه ای از آن است: (علاوه بر فرهنگ!) ودر کامنت بعدی فرموده اید((ما و دوستانمون مثل همهٔ شهروندان منتقد و دلسوز دیگر، سالهاست در جهت اعتلای فرهنگ شهرمون تلاش میکنیم))و در این زمینه بایستی بگویم که ((منهم گگگونگم مممثثلل تتتتو))پس بایستی من هم درد فرهنگ داشته باشمو توصیه میکنم که شما خودتان را متولی فرهنگ ندانسته و این مقوله را عمومی تلقی فرمایید.
ضمنا” منظور من از سالن انتظار اتاق دم در نبوده و نیست بلکه سالنی است که در ته ترمینال و در کنار دفاتر تعاونی ها وجود دارد (بهتراست ببینید )
اگر کسی نمیخواهد آب بخورد و تنبلی میکند تقصیر من چیست و یا به نظر شما بایستی هر جا مسافر اتراق نمود آبخوری را درآنجا تعبیه نموداگر رانندگان دم در اتراق مینمایند گناه من نوعی و یا شهرداری در چیست؟
دوست من که بقول شما که حتی همدیگر را ندیده ایم از اینکه شما دغدغه فرهنگ دارید بسیار خوشحالم ولی شما اگر انتقادی دارید به طور خاص و طی یک مطلب جداگانه مینوشتید و درج میکردید نه اینکه بطور کامنت و در پایان مطلب دیگری … شاید بنده هم آنرا ندیدم و خوانندگان دیگری آنرا میخواندند و با اینکار شما سازمانی را زیر سوال میبردید و این از شما که از سلاله رسول الله(ص) بعید است و این باعث برآشفتن من از شما که سید هستید شده است
سید بزرگوار در خصوص نمازخانه بایستی عرض کنم که حرمت داشته ودر مواقع اذان باز است نه دایم و شما نیز بایستی بر این امر صحه بگذارید در غیر اینصورت به خوابگاه تبدیل شده و این امر از قداست آن خواهد کاست
دوست دردمند فرهنگم : از نقد شما ممنونم ولی من شمارا بقول خودتان به طمانینه دعوت کرده و خواهشمندم ابتدا تحقیق بعد تحریر نه اینکه قصاص قبل از جنایت فرمایید( بدرود )من دیگر جواب کامنت شما را نمیدهم مگر با مدرک و مستندات و حضوری و مناظره فرهنگی و…
جناب آقای دوست محمدی لطفا” درج فرمایید ،چون آخرین دفاعیه بنده است .
[پاسخ]
سلام تبریک میگم موفقیت آقای بیات و خانم زینب نقی پور رو به همه همشهریان عزیزم و به خصوص خبرگزاری لکنا.اما یه گله ،چرا فقط موفقیت آقای بیات رو انعکاس دادید انگار که نه انگار خانم نقی پور هم در بخش پوستر مقام اول رو کسب کردن.به نظرتون کم لطفی نکردید در این مورد؟؟؟!!!
[پاسخ]
با سلام
گلایه ی شما به جاست. بعد از اطلاع از این موضوع خبر رو تکمیل کردیم.
[پاسخ]
تبریک میگم آقای آزادبخت
[پاسخ]
با سپاس فراوان از تمامی دوستانی که این بنده حقیر را مورد لطف قرار دادند ،امیدوارم همواره بتوانم نماینده خوبی برای مردم شهرم باشم.
[پاسخ]
jenab azadbakht az honarmandan fa@l va khosh zogh shahr koohdasht hastan ke karhay khoobi az honareshoon ro betasvir didim omidvaram baz ham shahed honar namaie in honar mand tavana bashim
[پاسخ]