برگزاری جشنواره شعر بومی-محلی رضوی در شهرستان پلدختر

  به گزارش خبرنگار لکنا از پلدختر، پنجمين جشنواره شعر بومی ومحلی رضوی به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت همزمان با جشنواره ملی نماهنگ رضوی با حضور مسوولين وفعالان فرهنگي وهنري وكانونهاي مساجد در پلدختر برگزار شد. در این مراسم آقای غلامرضا محمودی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری این گونه جشنواره ها را […]

Picture 003

 

به گزارش خبرنگار لکنا از پلدختر، پنجمين جشنواره شعر بومی ومحلی رضوی به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت همزمان با جشنواره ملی نماهنگ رضوی با حضور مسوولين وفعالان فرهنگي وهنري وكانونهاي مساجد در پلدختر برگزار شد.
در این مراسم آقای غلامرضا محمودی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری این گونه جشنواره ها را فرصتی مناسب برای ذکر فضائل اهل بیت دانست و با بیان اینکه عزت و اعتبار ملت ایران در سایه سار تمسک به ائمه به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا(ع)است؛ تصریح کرد: وجود مضجع شریف امام هشتم در ایران مایه افتخار ایرانیان است. وی هدف از این جشنواره‌ها را احیای زبان گویا و شیرین محلی در راستای ارج نهادن به مقام ائمه اطهار دانست وافزود: شعر بهترین وسیله وابزار برای انتقال ارزشهای معنوی ائمه به جامعه است.
گفتنی است در این جشنواره علاوه برقرائت اشعار15 نفر از شعرای شهرستانهای پلدختر ،خرم آباد،الشتر،نورآباد،قرائت زيارت خاصه امام رضا(ع)،مولودي، اجرای موسیقی محلی توسط هنرمندان موسیقی شهرستان وپخش کلیپ های رضوی واهداء بسته های فرهنگی و پذیرایی نیز انجام شد.