اسامی نفرات برتر کنکور سراسری ۹۳ / نفرات چهارم و ششم تجربی از خرم آباد

  نفرات برتر کنکور سراسری سال ۱۳۹۳ در ۵ گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و و زبان‌های خارجی اعلام شد. ۱۰ نفر اول کنکور سراسری علوم ریاضی و فنی به شرح ذیل است: نفر اول: یاسمن سعیدی از تهران نفر دوم: نگین یغمایی از تهران نفر سوم: صدرا صفادوست از […]

url_13

 

نفرات برتر کنکور سراسری سال ۱۳۹۳ در ۵ گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و و زبان‌های خارجی اعلام شد.

۱۰ نفر اول کنکور سراسری علوم ریاضی و فنی به شرح ذیل است:

نفر اول: یاسمن سعیدی از تهران

نفر دوم: نگین یغمایی از تهران

نفر سوم: صدرا صفادوست از تبریز

نفر چهارم: شایان نیک‌کار از اصفهان

نفر پنجم: امید چهر‌ه‌گشا از اصفهان

نفر ششم: سپند فرقدانی چهاسوقی از اصفهان

نفر هفتم: مهسا خوش‌نما از اصفهان

نفر هشتم: میعاد لقایی از بابل

نفر نهم: امیر نوری‌پور از آمل

نفر دهم: مهدی بخشی از تبریز

۱۰ نفر برتر رشته علوم تجربی نیز به شرح ذیل است:

نفر اول: سید شایان پورمیربابایی از آستانه اشرفیه

نفر دوم: آناهیتا نجفی از رشت

نفر سوم: سیدزهرا موسوی از شیراز

نفر چهارم: مهسا دولتشاهی از خرم‌آباد

نفر پنجم: مهسان صمدی از اصفهان

نفر ششم: فاطمه فاضلی‌فرد از خرم‌آباد

نفر هفتم: آرین آیتی از اصفهان

نفر هشتم: فراست رجبی نیاسانی از لنگرود

نفر نهم: علیرضا رضایی از میانه

نفر دهم: حسین خاکپور از کاشمر

رتبه اول تا دهم رشته علوم انسانی نیز به شرح ذیل است:

نفر اول: علی ولایی از شمیرانات

نفر دوم: صدیقه ضبیحی از شمیرانات

نفر سوم: امید شمس‌اللهی از تهران

نفر چهارم: الهام حبیب‌زاده از تهران

نفر پنجم: فاطمه حسن‌زاده گرده

نفر ششم: پوریا خانی از خمینی‌شهر

نفر هفتم: فاطمه رحیمی قهرودی از تهران

نفر هشتم: صبا بادکوبه از تهران

نفر نهم: امیرحسین قدیانی منفرد از تهران

نفر دهم: صبا کوشا مقدم از تهران

۳ نفر برگزیده رشته هنر به ترتیب به شرح ذیل است:

نفر اول: طارا فرسادفر از شمیرانات

نفر دوم: مهتا منصوری تهرانی از تهران

نفر سوم: آوا تدین از شمیرانات

نفرات برگزیده زبان نیز به شرح ذیل است:

نفر اول: محمد مرادی شهمیری از تهران

نفر دوم: سروش ثابتی از مشهد

نفر سوم: ریحانه باقری از اصفهان

نفر اول کنکور ریاضی کدام رشته و دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده است؟

یاسمن سعیدی نفر اول گروه آزمایشی ریاضی در کنکور سراسری ۹۳ در گفت‌وگو با تسنیم، درباره احساس خود از اینکه رتبه اول کنکور را به دست آورده است، گفت: حس بسیار خوبی دارم.

وی با اشاره به اینکه لطف خداوند، حمایت‌های پدر و مادر و تلاش و کوشش موجب شده تا به این جایگاه برسد، گفت: رشته مهندسی برق در دانشگاه صنعتی شریف را برای تحصیل انتخاب خواهم کرد.

سعیدی در پاسخ به این سوال که چه پیامی برای هم سن و سالان خود دارید؟ گفت: در هر جایگاه و مرحله‌ای از زندگی برنامه‌ریزی داشته باشند و هدف نهایی خود را در زندگی از هم‌اکنون مشخص کنند.

نفر اول کنکور تجربی: می‌خواهم در کشورم بمانم و به مردم خدمت کنم

سیدشایان پورمیربابایی نفر اول گروه آزمایشی تجربی در کنکور سراسری ۹۳ در گفت‌وگو با تسنیم، درباره احساس خود از اینکه رتبه اول کنکور را به دست آورده است، گفت: خیلی خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه لطف خداوند، حمایت‌های پدر و مادر و تلاش و کوشش موجب شده تا به این جایگاه برسد، گفت: رشته علوم پزشکی در دانشگاه تهران را برای تحصیل انتخاب خواهم کرد.

پورمیربابایی در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارید پس از فارغ‌التحصیلی برای ادامه تحصیل ایران را ترک کنید؟ گفت: چنین قصدی ندارم. ان شاالله می‌خواهم در کشورم به مردم خدمت کنم.

نحوه انتخاب رشته آزمون سراسری/ اعلام ظرفیت گروه‌های آموزشی

به گزارش فارس، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه فردا یکشنبه ۱۲ مرداد ماه نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۹۳ اعلام می‌شود گفت: از ۹۲۲ هزار نفر حاضران در جلسه آزمون سراسری تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شدند و فرآیند رسمی انتخاب رشته از چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه آغاز می‌شود.

وی در رابطه با ظرفیت پذیرش پذیرفته‌شدگان گفت: به طور کلی ۶۹۵ هزار و ۶۹۷ نفر کل ظرفیت است که از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۸۱۸ نفر به صورت روزانه، ۲۸ هزار و ۵۴۳ نفر به صورت شبانه، ۴ هزار و ۵۹۵ نفر مجازی و بین‌الملل، ۸۰۴ نفر نیمه‌حضوری، ۱۶۶ هزار و ۸۳ نفر غیرانتفاعی، ۱۵ هزار و ۵۲ نفر فرهنگیان و ۳۶۹ هزار و ۴۸۴ نفر در دانشگاه پیام نور پذیرفته می‌شوند.

خدایی گفت: وضعیت پذیرش دانشجو به تفکیک گروه آزمایشی نیز به این صورت است که در علوم ریاضی و فنی ۲۵۴ هزار و ۶۸۶ نفر در آزمون شرکت کردند که از این تعداد ۲۵۳ هزار و ۴۷۸ نفر به صورت متمرکز و یک هزار و ۲۰۸ نفر به صورت نیمه متمرکز پذیرفته می‌شوند یعنی در گروه آزمایشی ریاضی بیش از ۹۹ درصد ظرفیت موجود است.

در گروه علوم تجربی ۱۹۰ هزار و ۱۴۰ نفر در آزمون شرکت کردند که از این تعداد ۱۸۶ هزار و ۵۷۵ نفر به صورت متمرکز و ۳ هزار و ۵۶۵ نفر به صورت نیمه متمرکز پذیرفته می‌شوند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: در گروه علوم انسانی ۲۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر شرکت کردند که ۲۱۲ هزار و ۳۲۰ نفر به صورت متمرکز و یک هزار و ۵۹۱ نفر به صورت نیمه متمرکز پذیرفته می‌شوند.

همچنین در گروه هنر ۱۶ هزار و ۸۷۲ نفر شرکت کردند که ۱۰ هزار و ۹۰۴ نفر به صورت متمرکز و ۵ هزار و ۲۷۸ نفر به صورت نیمه متمرکز پذیرفته می‌شوند.

به گفته خدایی در گروه زبان‌های خارجه ۲۰ هزار و ۷۷۸ نفر شرکت کردند که از این تعداد تمام آنها در گزینش متمرکز پذیرش می‌شوند.

وی افزود: همچنین ظرفیت پذیرش دانشجو به تفکیک گروه آزمایشی و ظرفیت بی آزمون و با آزمون به این صورت است که از تعداد ۶۹۵ هزار و ۶۹۷ شرکت‌کننده ۳۹۹ هزارو ۴۷۲ نفر به صورت بدون آزمون و ۲۹۶ هزار و ۲۲۴ نفر به صورت با آزمون پذیرش می‌شوند به این صورت که در گروه علوم ریاضی ۱۵۱ هزار و ۷۱۲ نفر بدون آزمون و ۱۰۲ هزار و ۹۷۴ نفر با آزمون، در گروه علوم تجربی ۹۰ هزار و ۲۲۰ نفر بدون آزمون و ۹۹ هزار و ۹۲۰ نفر با ازمون در گروه علوم انسانی ۱۳۷ هزار و ۱۱۶ نفر بدون آزمون، ۷۶ هزار و ۷۹۵ نفر با آزمون در گروه هنر ۷ هزار و ۲۷۰ نفر بدون آزمون و ۸ هزار و ۹۱۲ نفر با آزمون و در گروه زبان‌های خارجه ۱۳ هزار و ۱۵۵ نفر بدون آزمون و ۷ هزار و ۶۲۳ نفر با آزمون پذیرش می‌شوند.

وی افزود: دانشگاه آزاد نیز دو نوع پذیرش با آزمون و بدون آزمون دراد که سال گذشته ۴۳۵ هزار نفر ظرفیت پذیرش داشت ولی امسال ظرفیت اعلام نشده است.

* چگونگی فرآیند انتخاب رشته

رئیس سازمان سنجش گفت: فرآیند انتخاب رشته داوطلبان از روز چهارشنبه آغاز می‌شود و داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دفترچه راهنما به صورت صحیح انتخاب رشته کنند.

وی افزود: سازمان سنجش امسال تسهیلات ویژه‌ای را برای انتخاب رشته در نظر گرفته است به این صورت که داوطلبان می‌توانند رتبه خود رادر سایت اعلام کنند و با توجه به رتبه ۲۵۰ رشته در اختیار آنها قرار داده می‌شود که می‌توانند مشاوره خوبی برای داوطلبان باشد.

وی افزود: داوطلبان در انتخاب رشته باید به ظرفیت‌های اعلام شده و علاقه خود بسیار توجه کنند و همچنین توجه به سهمیه‌ها و بومی‌گزینی نیز بسیار اهمیت دارد.

خدایی اظهار داشت: سازمان سنجش بسته‌های راهنمایی کاملی را برای انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد که در این بسته‌ها ضوابط و ظرفیت‌ها اعلام شده است و شانس قبولی براساس آخرین ضوابط محاسبه شده و در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد.

خدایی اضافه کرد: این بسته‌های راهنمایی کامل‌ترین نوع مشاوره است که براساس تناسب رتبه‌ها با ظرفیت‌های امسال مورد ارزیابی قرار می‌گیرد در صورتی که گاهی مراکز مشاوره رتبه‌ها را براساس ظرفیت‌های سال گذشته ارزیابی می‌کنند که این مسئله قابل قبول نیست.

رئیس سازمان سنجش گفت: هر نوع اطلاعاتی که خارج از مراجع سازمان سنجش در رابطه با انتخاب رشته اعلام شود از نظر این سازمان فاقد استناد است.

* تفاوت‌های آزمون سراسری سال ۹۳ با سال‌های گذشته

خدایی گفت: اولین تفاوت آزمون سراسری امسال تاثیر قطعی سوابق تحصیلی به میزان ۲۵ درصد است، در سال‌های گذشته فقط تاثیرات مثبت لحاظ می‌شد ولی امسال ممکن است تاثیر منفی هم داشته باشد.

وی افزود: تغییر بعدی اجرای قانون جامع ایثارگران است به طوری که سهمیه فرزندان جانبازان ۲۵ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

خدایی گفت: تغییر بعدی در ایده پذیرش رشته‌های پردیس خودگردان، وزارت بهداشت در رشته‌ های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به صورت متمرکز است که سال گذشته نیمه متمرکز بوده.

خدایی ادامه داد: همچنین امسال افرادی که در آزمون شرکت نکردند نیز می‌توانند برای انتخاب رشته‌های بدون آزمون به سایت سازمان مراجعه کنند.

*تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته

خدایی ادامه داد: در گروه علوم ریاضی و فنی ۲۵۴ هزار و ۶۸۶ نفر ظرفیت وجود دارد که ۱۹۱ هزار و ۵۵۱ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

در گروه علوم تجربی ۱۹۰ هزار و ۱۴۰ نفر پذیرش وجود دارد که ۴۴۳ هزار و ۸۸۱ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

در گروه علوم انسانی ۲۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر ظرفیت وجود دارد که ۲۱۷ هزار و ۲۴۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

همچنین تعداد ۳۱ هزارو ۴۸۳ نفر از علاقمندان به گروه هنر و ۹۳ هزار و ۲۴۴ نفر از علاقمندان به گروه‌های زبان‌های خارجه علاوه بر مجازین گروه‌های اصلی در دو گروه هنر و زبان‌های خارجه نیز مجاز به انتخاب رشته شدند.