حجت الاسلام متقی‌نیا: رسانه‌ها مطالبات مردمی طرح شده در خطبه‌های نماز جمعه را پیگیری کنند

  امام جمعه موقت خرم آباد گفت: پیگیری مطالبات مردمی مطرح شده در خطبه های نماز جمعه توسط رسانه‌ها ضروری است. حجت الاسلام قاسم متقی‌نیا در گفتگو با مهر با بیان اینکه جوهره اصلی نماز جمعه عبادت است، اظهار داشت: با توجه به اینکه نماز جمعه یک فریضه سیاسی عبادی است توجه به مسائل فرهنگی […]

IMG14492233

 

امام جمعه موقت خرم آباد گفت: پیگیری مطالبات مردمی مطرح شده در خطبه های نماز جمعه توسط رسانه‌ها ضروری است.

حجت الاسلام قاسم متقی‌نیا در گفتگو با مهر با بیان اینکه جوهره اصلی نماز جمعه عبادت است، اظهار داشت: با توجه به اینکه نماز جمعه یک فریضه سیاسی عبادی است توجه به مسائل فرهنگی در تعمیق و تبیین این فریضه نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری برنامه های فرهنگی در قبل، بین و بعد از ادای فریضه نماز جمعه عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی می‌تواند کمک زیادی به تحقق هدف برگزاری نماز جمعه داشته باشند.

حجت الاسلم متقی‌نیا با بیان اینکه هدف از برگزاری نماز جمعه ارتقای اطلاعات و آگاهی‌های سیاسی و مذهبی افراد و رسیدن آنها به رشد است، تصریح کرد: استفاده از ابزارهای فرهنگی می تواند به تحقق این هدف کمک کند.

وی آگاهی افزایی و دانش افزایی مرتبطین و اعضای ستاد نماز جمعه را از جمله راهکارها در این زمینه دانست و افزود: باید از آخرین تکنیک ها، روشها و شیوه های فرهنگی هنری برای تحقق اهداف نماز جمعه استفاده کنیم.

امام جمعه موقت خرم آباد برگزاری دوره های آموزشی، کارگاهها و ارائه آموزشهای مستقیم و غیرمستقیم برای کسانی که با نماز جمعه در ارتباط هستند را در تحقق این امر موثر دانست و ادامه داد: همچنین استفاده از هنر برای رساندن پیام های نماز جمعه و ماندگار و موثر کردن این پیام ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

حجت الاسلام متقی نیا یادآور شد: همچنان که ساخت مصلا و توسعه فضاهای فیزیکی این مراکز مهم است اجرای برنامه های فرهنگی و استفاده از روشها و توانمندیهای هنری در این زمینه به نظر ضروری می رسد.

وی عنوان کرد: در این راستا برای کسانی که برای نخستین بار در نماز جمعه شرکت می کنند و به تازگی به سن تکلیف رسیده اند باید برنامه های جداگانه و مناسبی برای تغذیه فرهنگی و سیاسی آنها داشته باشیم.

حجت الاسلام متقی نیا با تاکید بر اینکه برگزاری این گونه برنامه ها باید به گونه ای باشد که تبدیل به خاطره ای خوش برای این نوجوانان شود، افزود: خوشایند سازی در این زمینه و ارائه چهره ای دلچسب و گوارا از نماز جمعه و مصلای نماز جمعه برای جوانان و نوجوانان تضمین کننده آینده نماز جمعه در استان است.

وی همچنین از رسانه های مختلف استان به خاطر پوشش اخبار نماز جمعه تقدیر کرد و بیان داشت: خطبه های نماز جمعه آئینه بیان کننده نیازهای روز جامعه است.

حجت الاسلام متقی‌نیا با بیان اینکه البته بیان این نیازها به تنهایی کافی نیست افزود: پیگیری نیازها و مطالبات مردمی مطرح شده در نماز جمعه و مطالبه کردن انها توسط رسانه ها می تواند موثر باشد که به نظر می رسد جای این رویکرد در رسانه های استان خالی است.