آقاي رئيس جمهور! به ديار رنج و گنج خوش آمديد

  آقاي رئيس جمهور! به ديار رنج و گنج خوش آمديد حسین ناصری به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است! (سوره مبارکه فصلت آیه […]

IMG_1673

 

آقاي رئيس جمهور! به ديار رنج و گنج خوش آمديد

حسین ناصری


به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است! (سوره مبارکه فصلت آیه ۳۰)

ملت عزیز ما به خوبی می‌دانند که مردم در نظام اسلامی علاوه بر نقش حمایتی (که همیشه آن را به خوبی انجام داده است) دارای نقش نظارتی بر مسئولین کشور نیز می‌باشند. برای جامع عمل پوشانیدن به اصل ۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و هم‌چنین حراست و رشد و بالندگی آرمان‌های انقلاب اسلامی‌مان لازم است که مردم هم‌چنان در صحنه حضور داشته و عملکرد مسئولین به‌خصوص كساني که منتخب مردم گشته‌اند را زیر ذره‌بین داشته باشند و هم‌چون وظیفه حمایتی، این وظیفه نظارتی را نیز بر خود واجب بدانند.

مردم بايد به اين نكته مهم توجه داشته باشند كه پایان انتخابات به‌عنوان پایان حضور و نقش مردم نبوده و نیست. ما براي اين گفته خود دليل مستند داريم. حتماً شما هم تجمع‌هاي چند ماه پيش مردم در دفاع از حق‌شان(احياي پروژه سد معشوره، حل معضل بيكاري و ارتقاي سطح امنيت شهرستان) را به ياد داريد. اين تجمع‌ها بلوغ اجتماعي و فكري مردم را يك‌بار ديگر به مسئولين استاني و كشوري گوشزد نمود.

پژواك صداي مردم به گوش پايتخت نشينان هم رسيد تا جايي كه سفر استاني رئيس جمهور را به استان لرستان را به جلو انداخت. طبق اخبار رسانه‌ها قرار بود در ارديبهشت ماه سال 94 رئيس جمهور به لرستان سفر كنند اما تلاش مردم باعث شد كه دولت يازدهم از خواب بيدار شود و حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی بعد از سفر به خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و ایلام، استان لرستان را به‌عنوان پنجمین مقصد سفرهای استانی دولت تدبیر و امید انتخاب کرد. اين در حالي بود كه نمايندگان استان لرستان چنديد بار با تهديد به استعفا و برگشت به خانه خواستار سفر رئيس جمهور شدند ولي متأسفانه اين تهديدها كاري از پيش نبرد و به جرأت مي‌توان گفت سفر استاني هيأت دولت به لرستان ثمره تلاش مردم كوهدشت بود.

بعد از اين مقدمه بنا داريم به ماحصل سفر استاني دولت تدبير و اميد بپردازيم. ابتدا بر خود لازم مي‌دانم از زحمات و اقدامات كليه مسئولين و نمايندگان محترم  استان لرستان كه حلقه تكميل كننده تلاش‌ مردم بودند تقدير و تشكر نمايم.

سفر رئیس دولت یازدهم و هیأت دولت به لرستان 79 مصوبه را در پي داشت، مصوباتی که دکتر حسن روحانی در پایان سفر خود عمده این طرح‌ها را اشتغالزا و کمک کننده به رفع بیکاری و ارتقای تولید در استان عنوان کرد.

آقاي رئيس جمهور! ضمن تقدير و تشكر از زحمات حضرتعالي و همكاران‌تان يك‌بار ديگر توجه شما را به سخنان دختر شهيدي كه در فرودگاه از جنابعالي استقبال كردند جلب مي‌نمايم. آقاي رئيس جمهور! آن دختر شهید با لباس محلی لرستانی در بدو ورود به شما گفتند: «به ديار رنج و گنج خوش آمديد».

آقاي رئيس جمهور! لرستان كوير يزد و اصفهان و… نيست. لرستان سرشار از ظرفيت‌هاي بسيار بزرگ توسعه و پيشرفت است. لرستان سرزمين دشت‌هاي پهناورِ حاصل‌خيز و آب‌هاي روان است. لرستان سرزمين معادن بزرگ سنگ است. لرستان سرزمين آثار باستاني به قدمت كل تاريخ بشر است و …

آقاي رئيس جمهور! استان لرستان عليرغم اين همه امكانات به مريض بدحالي شباهت دارد كه مي‌بايست بعد از اقدامات اورژانسي چندين عمل جراحي براي سلامتي كامل وي انجام داد.

آقاي رئيس جمهور! مردمان اين ديار در این سه دهه به‌حق ثابت کرده‌اند تا آخر پای آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی‌شان ایستاده‌اند ووضعيت كنوني در شأن مردم غيور لرستان نبوده و به هيچ وجه قابل توجيه نيست.

آقاي رئيس جمهور! نسخه‌اي كه شما و همكاران‌تان براي اين مريض بدحال پيچيده‌ايد شفا دهنده نيست و متأسفانه بايد گفت او را به كما مي‌برد. غفلت و سهل‌انگاري دولت‌هاي پيشين و دولت شما در كنار زد و بندهاي سياسي مسئولين اين استان از عوامل مهمي است كه حال اين مريض را هر روز ناخوش‌تر مي‌كند. لذا اگر در لرستان اين روند ادامه يابد، بدون ترديد مشكلاتي به‌وجود مي‌آيد كه در آينده به‌راحتي قابل جبران نيست و اين را هم بدانيد كه صبر مردم هم حدی دارد.

آقاي روحاني! مردم لرستان هنوز وعده‌هاي  رئيس‌جمهور اسبق را به ياد دارند كه گفته بود «خودم در لرستان بيل و كلنگ به دست مي‌گيرم و رفع محروميت را از همين لرستان آغاز مي‌كنم»، اما خبري از آن نشد.

احياي پروژه سد معشوره براي سومين شهر استان لرستان خبر خوبي بود، اما هيچ مي‌دانيد كه اين پروژه در خوش‌بينانه‌ترين وضعيت در ده سال آينده عملي مي‌شود. پس تكليف جوانان بيكار كوهدشتي چه مي‌شود؟ چرا از مصوبه‌هاي دولت قبلي(كارخانه ماشين‌سازي و پتروشيمي) اسمي نبرده شد؟! چرا مسئولين شهرستاني و استاني ما باز هم به وعده‌هاي كم قانع شدند؟!

آقاي رئيس جمهور! تجويز چند قلم ناچيز دارو هم‌چون ایجاد گاوداری دو هزار رأسی، ساخت هتل، برق رساني به روستاها، كارخانه لاستيك‌سازي و … براي مريض بدحالي به نام استان لرستان داروي مسكن هم به حساب نمي‌آيد. اين مريض بي‌حال و كم جان براي بهبود نياز به داروي تقويتي و عمل جراحي متخصصين متعهد دارد كه متأسفانه در مصوبات سفر استاني حضرتعالي چنين تدبيري اندشيده نشده و اميدي براي بهبودي اين مريض نيست.

اميدورايم آقاي استاندار و نمايندگان استان و ساير مسئولين مربوطه به دغدغه اصلي جوانان اين مرز و بوم توجه بيشتري بنمايند و خواسته‌هاي به‌حق مردم مظلوم اين ديار را به مقامات بالا انعكاس داده و براي تحقق آن نيز نهايت تلاش و همت خود را به‌كار گيرند. تا به اميد خدا  قلب‌های صافِ پاکِ مردم لرستان براي جمهوري اسلامي حفظ شود و شما هم که لیاقت خدمت به مردم را یافته‌ايد بتوانيد به وعده‌هایی که داده‌ايد جامعه عمل بپوشانيد چرا که (( ان العهد کان مسئولا)).