امام جمعه خرم آباد: تاریخ پرونده ننگین حکام عرب در مورد غزه را فراموش نمی‌کند

  امام جمعه خرم آباد در لرستان گفت: دنیای اسلام شاهد سکوت مرگ بار احکام مرتجع عرب است و حکام این کشورها در طول ۶۶ سال گذشته، که فلسطین اشغال شده است، تنها نظاره گر نسل کشی در غزه بودند و تاریخ پرونده ننگین آنها را فراموش نمی‌کند. به گزارش لکنا به نقل از تسنیم، […]

139304201542369743182583

 

امام جمعه خرم آباد در لرستان گفت: دنیای اسلام شاهد سکوت مرگ بار احکام مرتجع عرب است و حکام این کشورها در طول ۶۶ سال گذشته، که فلسطین اشغال شده است، تنها نظاره گر نسل کشی در غزه بودند و تاریخ پرونده ننگین آنها را فراموش نمی‌کند.

به گزارش لکنا به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی امروز در خطبه های نماز جمعه  خرم آباد، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) می فرماید، ترک دعا گناه است و نباید  در این فرصت باقی مانده از ماه مبارک رمضان فرصت دعا کردن را از دست داد.

وی افزود: دعا بهترین عبادت است و ترک آن مزمت است، اما نکته دیگر که مهم است این است که از خدا چه بخواهیم که این هم در جای خود مسئله مهمی است.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد:  "جابر جوفی" از اصحاب امام باقر (ع) می فرماید روزی خدمت امام باقر (ع) رسیدم و برای سفری که در پیش داشتم طلب موعظه کردم و امام (ع) در جواب فرمود "ای جابر هر کس از خدا طلب چیزی را بکند خداوند به او عطا می کند، پس همیشه خدا را فراموش نکن و از خدا درخواست خیر کن".

حجت الاسلام میرعمادی تصریح کرد: شیوه دعا کردن و چه خواستن در دعا را امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه به ما آموزش داده است جایی که می فرماید خدایا به ما صبر زیبا عطا کن، که این دعا  اولین خواسته حضرت یعقوب  (ع) بعد از جدایی از حضرت یوسف (ع) نیز هست.

امام جمعه خرم آباد اظهار کرد: دعای ما  در چنین روزی باید این باشد که، خدایا به مردم مظلوم فلسطین صبر زیبا عطا کن که هرگز مایوس و ناامید درگاه تو نشوند.

وی افزود: دعای دوم امام سجاد(ع) طلب فرج قریب از خداوند است و باید بعد از دعا برای طلب صبر و فرج نزدیک از خداوند کرد که مشکلات و گرفتاری ها به  زودی حل شوند.

حجت الاسلام میرعمادی بیان کرد: دعای دوم امام سجاد، طلب صداقت  در گفتار است،  و باید توجه کرد که در گفتار و رفتار از دروغ پرهیز کرد گرچه عمل به این دعا بسیار سخت است و صداقت در گفتار بسیار مشکل است، ولی ممکن است و اگر راستی و صفا را در زندگی سرلوحه خود قرار دهیم زندگی نیز بسیار گوارا می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: دعای چهارم امام سجاد(ع) خواستن اجر عظیم است و دعایی دیگر که امام (ع) دارند طلب خشیت، و ترس از خداوند است.

حجت الاسلام میرعمادی اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) می فرماید ای مردم جان های شما در گرو اعمال شماست  پس جان هایتان را به وسیله توبه ازاد کنید وای مردم بار گناه بر دوش  شما سنگینی می کند پس با سجده های طولانی بار گناه خود را تخفیف دهید.

وی افزود: ماه ضیافت الهی به روز های پایانی خود می رسد و خوشا به حال آنان که این ماه پربرکت را با ترک گناه و بخشش با خوشحالی ترک می کنند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به مناسبت های این هفته بیان کرد: 5 مرداد مصادف است با اقامه اولین نماز جمعه، توسط مرحوم آیت الله طالقانی است که ایشان در مورد نماز جمعه فرموده است، نماز جمعه صف جهاد و دین است.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد:  حضور در نماز جمعه به دعوت خداوند است و در قرآن آمده است تجارت خود را در این روز ترک کنید و در نماز جمعه حاضر شوید و پیامبر (ص)  در این مورد کلام نورانی دارد که " هر کس در نماز جمعه حاضر شود و به خطبه ها گوش دهد خداوند به عدد نفس هایی که می کشد به او پاداش می دهد".

حجت الاسلام میرعمادی اظهار کرد: 5 مرداد سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد است جایی که منافقان کور دل با تبعیت از رژیم عراق و آمریکا به مرز های جمهوری اسلامی ایران حمله کردند.

وی افزود: مردم انقلابی ایران با ولایت مداری و جانفشانی در یک عملیات پیروزمندانه در مقابل منافقان ایستادند و قدرت خود رابه دنیا نشان دادند و ثابت کردند که پای آرمان های خویش ایستاده اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: روز قدس امسال در حالی برگزار شد که اوضاع غزه، خونین تر و غم بار تر از سال های گذشته است و کشتن کودکان و زنان بی گناه به این وسعت و ددمنشی  در هیچ دوره ای از تاریخ مانند آن تکرار نشده است.

حجت الاسلام میرعمادی در مورد نقش کشور های غربی در حوادث اخیر فلسطین تصریح کرد: امریکایی ها به جای حمایت از مردم فلسطین، حماس را مورد خطاب قرار می دهند که باید از پرتاب موشک به سوی اسرائیل جلوگیری کند چون جان مردم اسرائیل در خطر است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشار ه به سکوت کشور های عربی اظهار کرد: در وضعیت فعلی، دنیای اسلام شاهد سکوت مرگ بار ارتجاع عرب است و حکام این کشورها در طول 66 سال گذشته، که فلسطین اشغال شده است، نشان داده اند که عزمی برای حمایت از مردم بی گناه فلسطین ندارند و تنها نظاره گر نسل کشی در غزه هستند.

وی با اشاره به نام گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام قدس افزود: امام خمینی در ورای این نام گذاری یک هدف را دنبال می کرد و آن این است که امت اسلام با اتفاق نظر بر سر قضیه قدس به اتحاد برسند.

حجت الاسلام میرعمادی بیا ن کرد: راه پیمایی مردم روزه دار در این سطح نشان دهنده این است که صبح پیروزی مردم مستضعف عالم نزدیک است و انشاء الله  این غده سرطانی به زودی نابود می شود.