ملکشاهی مطرح کرد: ضرورت تامین اعتبار مورد نیاز برای احداث سد معشوره/ ایستگاه پمپاژ سرطرحان تکمیل شود

  نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تامین اعتبار مورد نیاز برای احداث سد معشوره تاکید کرد و خواستار تکمیل ایستگاه پمپاژ سرطرحان کوهدشت شد. به گزارش لکنا به نقل از مهر، الهشار ملکشاهی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان از حضور هوشنگ بازوند استاندار لرستان به […]

IMG_3487

 

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تامین اعتبار مورد نیاز برای احداث سد معشوره تاکید کرد و خواستار تکمیل ایستگاه پمپاژ سرطرحان کوهدشت شد.

به گزارش لکنا به نقل از مهر، الهشار ملکشاهی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان از حضور هوشنگ بازوند استاندار لرستان به عنوان یک فرصت برای توسعه استان یاد کرد و اظهار داشت: امیدواریم که مدت زمان فعالیت ایشان در استان به عنوان یک دوران ماندگار در حوزه اجرایی استان باقی بماند.

وی با بیان اینکه نگرانی اصلی امروز استان بحث اشتغال و رفع بیکاری است بیان داشت: ما در این زمینه هم اکنون با بحران مواجه هستیم.

ملکشاهی با بیان اینکه مرکز آمار ایران به صورت رسمی لرستان را دارای بالاترین نرخ بیکاری معرفی کرده است افزود: این در حالیست که نرخ بیکاری در میان جوانان لرستانی بالای 50 درصد است.

وی با بیان اینکه به طور قطع امکانات دولت برای رفع مشکل بیکاری و سرمایه گذاری در استانها محدود است افزود: رفع مشکلات استان با اعتبارات دولتی شدنی و ممکن نیست.

ملکشاهی با بیان اینکه دولت برای سرمایه گذاری در استانها موانع قانونی دارد، تصریح کرد: امروز تنها راه حل برون رفت از وضعیت کنونی استان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا یکی از نوآوری هایی که در سفر اخیر رئیس جمهور به لرستان صورت گرفت دعوت از از سرمایه گذاران بخش خصوصی و برگزاری جلسه ای در این زمینه بود.

ملکشاهی با بیان اینکه بسیاری از استانهایی که امروز از لرستان پیشی گرفته اند توانسته اند از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند عنوان کرد: در این راستا باید همه مدیران برای از میان برداشتن موانع سرمایه گذاری در استان تلاش کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به روند توزیع بودجه در استان اشاره کرد و گفت: بخشی از اعتبارات کشور در حوزه وزارتخانه ها و در اختیار وزرا قرار دارد که مدیران کل باید با استفاده از ظرفیت نمایندگان سهم لرستان را از این اعتبارات بگیرند.

ملکشاهی با بیان اینکه تحقق سهم استان از محل اعتبارات وزارتخانه ها نیاز به پیگیری و چانه زنی دارد افزود: در این راستا مدیران موظف شوند که نسبت به پیگیری این اعتبارات اقدام کنند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان از رفع مشکل ایجاد شده برای احداث سد معشوره خبر داد و بیان داشت: این سد یکی از پروژه ها موثر برای لرستان است که رئیس جمهور نیز بر اجرای آن تاکید کردند.

وی عنوان کرد: انتظار می رود برای اجرای این پروژه از محل اعتبارات مختلف از جمله فاینانس پیگیریهای لازم از سوی مسئولان صورت گیرد.

ملکشاهی با بیان اینکه مشکلات شهرستان کوهدشت در بخشهای مختلف از سایر شهرستانهای استان بیشتر است ادامه داد: در حال حاضر پروژه ایستگاه پمپاژ سرطرحان کوهدشت متوقف شده است که از مسئولان شرکت آب منطقه ای استان انتظار می رود نسبت به فعالسازی این پروژه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این ایستگاه پمپاژ قابلیت آبیاری هزار هکتار از اراضی سرطرحان را دارد عنوان کرد: تاکنون برای این پروژه یک میلیارد تومان هزینه شده است که برای تکمیل آن مکاتباتی با استاندار و مسئولان شرکت آب منطقه ای داشته ایم.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی همچنین به انجام مطالعات چند سد کوچک در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این سدها سیلابهای منطقه را جمع آوری می کنند که انتظار می رود برای احداث آنها نیز توجه ویژه ای صورت گیرد.

ملکشاهی با تاکید بر اینکه ظرفیتهای شهرستان کوهدشت در بخش کشاورزی باید تقویت شود، خواستار توجه مسئولان این حوزه برای رفع مشکلات کشاورزان کوهدشتی شد.

وی با بیان اینکه مشکلات در حوزه صنعت کوهدشت نیز زیاد است ابراز امیدواری کرد با پیگیریهای استاندار لرستان زمینه رونق صنعتی استان فراهم شود.