دانشمند بروجردی “پروفسور احمد شیمی” به دیار باقی شتافت

استاد بازنشسته‌ دانشکده‌ دامپزشکی دانشگاه تهران و از چهره های ماندگار کشور در سن ۹۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

10406

 

به گزارش لکنا، پروفسور احمد شیمی استاد برگزیده پنجمین همایش چهره های ماندگار کشور، در سال 1294 در بروجرد متولد شد و پس از اخذ مدرک دیپلم از دبیرستان شرف تهران وارد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران شد و در سال 1321 از رساله دکترای خود در این دانشگاه دفاع کرد.

از جمله فعالیت های پروفسور شیمی می توان به فعال کردن آزمایشگاه باکتری شناسی و ویروس شناسی و راه اندازی بخش بیماریهای طیور دانشگاه تهران، ارائه مقالات مختلف و متعدد علمی به سمینارها و کنفرانسهای داخلی و خارجی، تالیف و ترجمه 15 عنوان کتاب در زمینه های ویروس شناسی، میکروب شناسی، بیماریهای عفونی، ایمن شناسی و بیماریهای طیور نام برد.

لکنا ضایعه درگذشت این استاد گرانقدر را به خانواده‌ی بزرگ دامپزشکی کشور تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت واسعه‌ی الهی، و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارد.

مراسم تشییع پیکر ایشان دیروز شنبه 21/4/93 از محل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به سوی بهشت زهرا برگزار شد.

مراسم ختم آن مرحوم هم امروز یکشنبه 22/4/93 از ساعت 14:30 تا 16 در مسجد نور (تهران، خیابان فاطمی، نرسیده به میدان فاطمی) برگزار خواهد شد.