مشروح کامل نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اصحاب رسانه و مطبوعات

به گزارش اختصاصی لکنا، دومین جلسه ی مدیر کل آموزش و پرورش لرستان دکتر گودرز کریمی فر با اصحاب رسانه و مطبوعات در حالی دیروز در خانه ی معلم خرم آباد برگزار شد که یوسف وند معاونت تازه منصوب شده ی پرورشی و فرهنگی وی، او را همراهی می کرد. در ابتدای جلسه کریمی فر […]

DSC01786

به گزارش اختصاصی لکنا، دومین جلسه ی مدیر کل آموزش و پرورش لرستان دکتر گودرز کریمی فر با اصحاب رسانه و مطبوعات در حالی دیروز در خانه ی معلم خرم آباد برگزار شد که یوسف وند معاونت تازه منصوب شده ی پرورشی و فرهنگی وی، او را همراهی می کرد.

در ابتدای جلسه کریمی فر به بیان برخی اقدامات صورت گرفته در دوران مدیریت خود و برنامه های پیش رو سخن گفت. وی با اشاره به ایجاد ده پایگاه اسکان نوروزی 93 با 1500 آموزشگاه گفت: خانه ی معلم خرم آباد، پردیس های فرهنگیان و اردوگاه، مراکز ویژه ی اسکان نوروزی مسفران خواهند بود.

ایشان با اشاره به معافیت از پرداخت عوارض فرهنگیانی که برای رفتن به محل کار مجبور بودند از آزادراه خرم زال عبور کنند بیان داشت: طرح اعزام مدیران به استان های برخوردار برای تبادل تجربیات (طرح همتا) در آموزش و پرورش استان اجرا خواهد شد.

یوسف وند نیز در ادامه گفت: در بحث پرورشی و تربیتی اولین کار ما نهادینه سازی به جای ظاهرگرایی و ظاهرسازی خواهد بود. باید به نهادینه سازی فرهنگ آموزه های دینی به جای ظاهرسازی و ریاکاری بپردازیم.

در ادامه ی این نشست کریمی فر به پرسش های متنوع خبرنگاران پاسخ داد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه ما در حال حاضر رتبه ی خوبی در شاخص ها و مؤلفه های آموزش و پرورش نداریم و در صدد بهبود آن هستیم، گفت: اتاق ایده را در آموزش و پرورش استان تشکیل داده ایم و از اساتید دعوت کرده ایم در این اتاق شرکت کنند. ما 56 مؤلفه را برای یک مدیر تعریف کرده ایم که یکی از آن ها مدرک است.مهارت و تجربه، محبوبیت و مقبولیت،خلاق بودن، کاوشگر بودن، تحلیلگر بودن و … از دیگر معیارهاست. در انتصابات از کسانی استفاده می کنیم که بیشترین امتیاز را در این مؤلفه ها کسب کنند. در واقع ما دنبال مدیران کارآمد هستیم فارغ از گرایشات سیاسی. مدیریت مدارس جولانگاه مسائل سیاسی بود و دیگر نیست.

دکتر کریمی فر در ادامه گفت: درآمدهای مدارس به طور کامل به خود آن ها داده خواهد شد. خیلی از برنامه های ما موازی کاری هستند. در وزارت و استان به دنبال تبدیل برنامه های کمی به کیفی هستیم.

در بحث آسیب های اجتماعی باید برای مدیران کلاس های کارگاهی تشکیل شود، اولیاء توجیه شوند و هسته های مشاوره تقویت شوند.

متأسفانه هوشمندسازی هنوز در آموزش و پرورش مهندسی نشده است. بنا داریم بهترین مدارس سطح استان را هوشمندسازی کنیم و بودجه ی آن تأمین شده است.

پیک های نوروزی امسال به استان و استان نیز آن را به شهرستان ها واگذار کرده که در صورت علاقه و توان آن را طراحی کنند.

ایشان در ادامه با اشاره به ادامه ی روند تغییر و تحولات در آموزش و پرورش استان گفت: برای مناصب مختلف بهترین افراد انتخاب خواهند شد. ساماندهی نیروی انسانی تا کنون مطلوب انجام نشده و در حال حاضر 1700 معلم مازاد و 1700 معلم نیاز داریم. از سال آینده هر معلمی بیش از 4 ساعت کسر ساعت موظف داشته باشد از حقوق و مزایای وی به طور قطع کسر خواهد شد. قصد داریم نیروهای آزاد را به مدارس غیرانتفاعی مأمور کنیم. چه اشکال دارد مربیان بهداشت ما 12 ساعت از ساعات موظفی شان ناظر بوفه مدارس باشند. در ساماندهی سال آینده 70 تا 80 درصد نواقص رفع خواهند شد. بیشترین کمبود معلم ما در مقطع ابتدایی است. در سال آینده باید تمام معلمین ابتدایی در مقطع خودشان تدریس کنند.

ما به دنبال این هستیم که آموزش و پرورش را از بی برنامگی خارج کرده و فامیل گرایی را از بین ببریم.

در خصوص پردیس های فرهنگیان علامه طباطبایی و آیت الله کمالوند، دو ساختمان برای اسکان دانشجویان به این دانشگاه ها اختصاص داده شد. مطابق قانون اگر دانشجویان تا دوشنبه دردانشگاه بمانند و بیتوته کنند 120 هزار تومان و اگر تا آخر هفته بمانند 170 هزار تومان از حقوق و مزایای آنان کسر می گردد.

کریمی فر با اشاره به برگشت کامل درآمدهای ادارات آموزش و پرورش استان که به حساب اداره کل واریز می شوند گفت:

مربیان پیش دبستانی باید استخدام شوند و مطابق مصوبات استخدام آن ها در آینده صورت خواهد گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در خصوص آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی گفت: به دنبال آن هستیم تا آموزش دهندگان از بین معلمان رسمی انتخاب شوند. در خصوص درمانگاه فرهنگیان استان نیز در آینده ی نزدیک شاهد حضور بهترین متخصص ها و فوق متخصص ها در همه ی رشته ها در این درمانگاه خواهیم بود.

در پایان این مراسم از فعالان فرهنگی عرصه ی رسانه ی استان از جمله خبرنگاران رسانه های چاپی و مجازی سیمره، بالاگریوه، لکنا، یافته و هومیان نیوز و نیز عکاس میرملاس نیوز تجلیل به عمل آمد.