کتاب زلال اندیشه منتشر شد

  معرفی کتاب: نام کتاب:زلال اندیشه(فرهنگ موضوعی اندیشه‌های شهید مرتضی مطهری) پژوهش و تدوین:سلطان‌علی قادری ناظر هنری و چاپ: داریوش جعفری لیتوگرافی، چاپ و صحافی:صادق طراح جلد: الهام عباسی گروسی ناشر: انتشارات مطبوعات ایران تعداد صفحات: ۴۹۸ صفحه چاپ اوّل: زمستان ۱۳۹۲ شمارگان : ۱۰۰۰ نسخه برخی ویژگی‌ها و نوآوری‌های کتاب (فرهنگ موضوعی اندیشه‌های شهید […]

zolal andishe new

 

معرفی کتاب:

نام کتاب:زلال اندیشه(فرهنگ موضوعی اندیشه‌های شهید مرتضی مطهری)

پژوهش و تدوین:سلطان‌علی قادری

ناظر هنری و چاپ: داریوش جعفری

لیتوگرافی، چاپ و صحافی:صادق

طراح جلد: الهام عباسی گروسی

ناشر: انتشارات مطبوعات ایران

تعداد صفحات: ۴۹۸ صفحه

چاپ اوّل: زمستان ۱۳۹۲

شمارگان : ۱۰۰۰ نسخه

برخی ویژگی‌ها و نوآوری‌های کتاب (فرهنگ موضوعی اندیشه‌های شهید مرتضی مطهری)

۱ ـ از آنجایی که به قول شهید مطهری نویسنده نباید تفکرات خود را بر اثر تحمیل کرده و به جای خواننده بیاندیشد؛ بلکه باید زحمت فکر کردن در مفهوم کتاب را از دوش خواننده برداشته، او را وادار به تفکر در نتیجه کند. با این توصیف کتاب حاضر، خواننده را بر کرسی تحلیل و بررسی نهاده، نتیجه و برداشت لازم را به او واگذار میکند.

۲ ـ نقل‌قول‌هادر این اثر کلاً مستقیم، بدون دخل و تصرف، در پایان هرعبارت به روش ارجاع علمی با ذکر نام کتاب، شماره‌ی جلد و صفحه،  آمده است و میتواند به عنوان منبعی در پژوهش‌های علمی یا نکات کلیدی و راه گشا برای ایراد سخن در حوزه علوم انسانی مورد استفاده قرار گیرد.

۳ ـکمیت، کیفیت و ترتیب منطقی عناوین اصلی و فرعی به دریافتو گزینش گردآورنده از متن اصلی، انتخاب وبه ترتیب حروف الفبا در ۶۳۵ عنوان به صورتی بدیع تنظیم گردیده. از میان موضوعات مطرح شده می‌توان به عناوینی از قبیل؛ خداشناسی، انسانشناسی، غربشناسی، اخلاقشناسی، عرفان، ادبیات، سیاست، حقوق زن و مرد، ایران و اسلام، اقتصاد و … اشاره کرد.

۴ ـ تنها منابع این اثرمجموعه‌آثار شهید مطهری(به استثنای برخی آثار فلسفی و منطقی که فهم علمی و کاربرد عملی آن برای خواننده، به طی مراحل و مقدمات و شرایط علمی خاصی نیاز داشت) و یادداشت‌های منتشر شده‌ی استاد است.

۵ ـ از نظر مؤلف جملات گردآوری شده چکیده‌ی نسبتاً کامل اندیشه‌های استاد مطهری است. با این حال این اثر خواننده و محقق کوشا را برای استفاده اکمل، از مراجعه به تألیفات استاد بی‌نیاز نمی‌کند.

۶ ـ مخاطب این اثر عموم مردم، خصوصاً محققین، نویسندگان، دانشجویان، مدرسین حوزه و دانشگاه، دبیران، معلمین پرورشی، اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مؤسسات فرهنگی و قرآنی و مراکز دینی و دانشگاهی در داخل و خارج از کشور می باشد.