گزارش تصویری- تشریحی/ حضور ملکشاهی در آموزش و پرورش کوهدشت/ از مسائل آموزش و پرورش تا چالش ها توسعه ی کوهدشت

به گزارش خبرنگار لکنا، الهیار ملکشاهی نماینده ی مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی امروز صبح در آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت حضور یافت و با شرکت در جلسه ی شورای اداری آموزش و پرورش در جریان عملکرد واحدهای مختلف این اداره و کمبودهای آنان قرار گرفت. در ابتدای این جلسه نریمانی مدیر […]

به گزارش خبرنگار لکنا، الهیار ملکشاهی نماینده ی مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی امروز صبح در آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت حضور یافت و با شرکت در جلسه ی شورای اداری آموزش و پرورش در جریان عملکرد واحدهای مختلف این اداره و کمبودهای آنان قرار گرفت. در ابتدای این جلسه نریمانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت توضیحاتی را در خصوص عملکرد شانزده ماهه ی کارکنان و مجموعه ی آموزش و پرورش کوهدشت ارائه داد. وی موفقیت های مجموعه ی خود را در این مدت بدین صورت عنوان کرد: سازماندهی بهینه ی نیروی انسانی در آغاز سال تحصیلی، کسب مقام اول پروژه ی مهر استان، کسب رتبه های اول گروه های آموزشی و بازرسی استان، تشکیل صندوق خیریه ی دانش آموزی، فعال شدن پژوهش سرای دانش آموزی و …ایشان همچنین در ادامه به بیان مشکلات و کمبودها پرداخت و عمده ی مشکلات را در بحث درصد بالای مدارس تخریبی، درصد پائین هوشمندسازی مدارس، سرانه ی پائین فضاهای ورزشی و نیاز مدارس تیزهوشان به تجهیزات دانست.

 

IMG_3488

در ادامه آقای کرمی و خانم رضایی معاونین آموزش متوسطه و پشتیبانی و برخی کارشناسان اداری نیز به بیان گزارش عملکرد واحد خود و مشکلات حوزه ی خود پرداختند.

حمزه پور فرماندار شهرستان کوهدشت نیز که به همراه بخشداران مرکزی و طرهان ملکشاهی را همراهی می کردند سخنران بعدی بود. وی با تشکر از عملکرد آموزش و پرورش در برگزاری با شکوه راهپیمایی 22 بهمن امسال آموزش و پرورش را خانواده ای بزرگ دانست که یک پنجم جمعیت شهرستان را تشکیل می دهد. وی گفت: از زمان روی کار آمدن آقای ملکشاهی مشکلات شدید اعتباری در همه ی حوزه ها داشته ایم با این وجود تلاش هایی شده و موفقیت های زیادی کسب شده است. حمزه پور در پایان خواستار توجه ویژه به استعدادهای جوان شد.

 

IMG_3487

سخنران پایانی مراسم نماینده ی مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی بود.

الهیار ملکشاهی با تشکر از زحمات جامعه ی فرهنگیان شهرستان کوهدشت گفت: بنده سال 62 دبیر دینی و عربی بوده ام و احساس قرابت بالایی با فرهنگیان عزیز می کنم. وی با اعلام رضایت از عملکرد آموزش و پرورش شهرستان در این مدت انتظارها از این اداره را همین وضعیت دانست و گفت: آموزش و پرورش سنگ بنای علم را می گذارد و اگر از اساس و ریشه کار اصولی نشود راه به جایی نمی بریم.

وی با اشاره به سفر خود به کشور کره ی جنوبی اشاره کرد: این کشور یک و نیم برابر لرستان وسعت دارد اما بالاترین شاخص های توسعه را دارد و رمز آن در کار کردن بدون وقفه است. متإسفانه هیچ کشوری مثل ایران از نظر کار کردن بی خیال نیست و این وظیفه ی آموزش و پرورش است که فرهنگ کار و تحصیل را ایجاد کند.

ملکشاهی گفت: خوشبختانه وزیر فعلی آموزش و پرورش و مدیر کل جدید لرستان نیروهایی هماهنگ و کارآمد هستند. وی ادامه داد: دو هفته ی دیگر جلسه ای با حضور مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و تربیت بدنی استان به منظور بررسی مشکلات آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت در این شهرستان تشکیل خواهد شد.

 

IMG_3495

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان به بیان برخی اقدامات انجام گرفته برای عمران و توسعه ی کوهدشت اشاره کرد.

ملکشاهی گفت: در شرایطی که دو سال اخیر از سخت ترین سال ها برای کشور بوده و ما درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی با غرب هستیم اقدامات و پیگیری های زیادی برای توسعه ی کوهدشت داشته ایم. بحث پتروشیمی با قوت در حال پیگیری است. ارزش ریالی این پروژه به اندازه ی ارزش ریالی کل شهرستان کوهدشت منهای نیروی انسانی آن است. این پروژه قبل از شروع سال جدید اجرایی خواهد شد.همچنین بحث سیمان را دنبال می کنیم که قسمت زیادی پیشرفت داشته است.

در خصوص مجتمع دوم پتروشیمی نیز بعضی از کارها را پیش برده ایم و سرمایه گذار و جانمایی آن پیدا شده و صورت گرفته است.

چهارخطه ی کوهدشت به خرم آباد نیز تا پایان سال 93 به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید و زیر بار ترافیک می رود.

 

IMG_3476

 

وی با اشاره به شهرستان شدن رومشگان با پیگیری فراوان گفت: این مسأله باعث کاهش بار بودجه ای کوهدشت می شود و باعث می شود که بودجه ی بیشتری به منطقه بیاید.

ملکشاهی در خصوص استعفای نمایندگان لرستان به علت اجحافی که در بودجه 93 در حق این استان شده بود گفت: راهی جز این برایمان نمانده بود که البته خوشبختانه جواب داد و بودجه ی استان اضافه شد.

نماینده ی کوهدشت و رومشگان با اشاره به شعار اعتدال دولت دکتر روحانی این شعار را مثبت قلمداد کرد و بیان داشت: مشکل کشور ما افراطی گری است. چه افراطی گری اصولگرایانه چه افراطی گری اصلاح طلبانه. وی ادامه داد: ما باید جهت صحیح را پیدا کنیم.حمایت از نظام، رهبری و استفاده از امکانات دولت برای توسعه ی شهرستان راه ماست. ایشان با اشاره به اینکه تلاشش همیشه این بوده که همه ی نیروها از همه ی طیف ها در کنار هم فعال باشند گفت: ما هزینه ی این روش را نیز قبول و تحمل کرده ایم. برای رشد شهرمان باید کنار هم باشیم و با افراطی گری مقابله کنیم.

 

IMG_3472

IMG_3484

IMG_3497

IMG_3485