دمای هوای لرستان پنج تا هفت درجه کاهش می یابد/ مقدار بارش تا صبح امروز در دلفان

مدیر کل هواشناسی لرستان گفت: با توجه به بارش برف از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون، دمای هوای استان به طور متوسط از پنج تا هفت درجه کاهش می یابد…

80989329-5411919

نورالدین سپهوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۲۴ ساعت گذشته تا صبح امروز مناطق مختلف استان شاهد بارش باران و برف بوده است.

وی اظهار داشت: در این مدت میزان بارش باران در شهرهای خرم آباد، بروجرد ، الیگودرز و کوهدشت به ترتیب ۱۲، شش، ۴ و ۱۴ میلیمتر بوده است.

این مسئول میزان بارندگی شهرهای دورود، الشتر، پلدختر، نورآباد و ازنا را به ترتیب بیش از هشت، سه، ۱۵، هفت و ۸ میلیمتر عنوان کرد و گفت: ازابتدای سال زراعی جاری تا کنون متوسط بارش باران در استان بیش از ۱۸۷ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش و نسبت به دوره آماری بلند مدت پنج درصد افزایش نشان می دهد.

مدیر کل هواشناسی لرستان تصریح کرد: در این مدت دورود با متوسط بارندگی ۲۸۵ میلیمتر و پلدختر با ۱۶۰ میلیمتر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارش در استان را داشته اند.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تا صبح امروز، میزان بارش برف در ایستگاههای ازنا، نورآباد، الشتر، دورود و الیگودرز به ترتیب ۱۸، ۲۳، شش، ۱۶ و هفت سانتیمتر ثبت شده است.

سپهوند میزان بارش برف در ایستگاه های بروجرد، سیلاخور و شول آباد را به ترتیب ۱۴، ۱۶ و ۱۸ سانتیمتر عنوان کرد و افزود: بارندگی تا فردا در استان ادامه دارد که شدت این بارش ها برای شرق استان پیش بینی شده است.