سدهای لرستان امید مردم منطقه هستند/ سدسازی در لرستان متوقف نمی شود

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با اشاره به اینکه سدهای لرستان امید مردم منطقه هستند گفت: سدسازی در لرستان متوقف نمی شود.

1386925016

لکنا به نقل از سفیر افلاک: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در خصوص توقف سدسازی در لرستان گفت: ابلاغیه ای از طریق معاون وزیر نیرو در این خصوص صادر شد اما این ابلاغیه نمی تواند مبنا قرار گیرد.

سردار عبدالهی با اشاره به اینکه سدهای در حال ساخت استان لرستان امید مردم منطقه هستند گفت:جایگاه این سدها از قبل تعریف شده است و این سدها باید ساخته شوند.

وی با اعلام اینکه برخلاف اظهار نظرهای انجام گرفته، ساخت این سدها کمک به سد کرخه است افزود: سدهایی که توسط قرارگاه در استان لرستان در حال ساخت هستند مشکل اعتباری دارند که در جلسه با وزیر نیرو تلاش خواهیم كرد این مشکلات را حل نمائیم.

سد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در خصوص سد گاوشمار(معشوره) نیز گفت: سد گاوشمار(معشوره) یک سد بتنی دو قوسی است که برای تامین آب شهرستان کوهدشت و قسمتی از آن هم برای شهرستان دلفان مورد استفاده قرار خواهد گرفت که علاوه بر تامین آب شرب و کشاورزی، می تواند در بحث توریسم و اکوسیستم منطقه هم تاثیرات مثبتی داشته باشد.