ملکشاهی در صحن علنی مجلس: وزیر نیرو برای پایان ساخت سد معشوره در کوهدشت اقدامات لازم را انجام دهد/ اگر به وضعیت کشاورزان این منطقه رسیدگی نکنید و به دادشان نرسید خواهند مرد

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم این شهرستان با مشکلات کم آبی مواجه هستند، گفت: وزیر نیرو برای پایان ساخت سد معشوره در این شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، الهیار ملکشاهی در نشست علنی امروز(چهارشنبه 6 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی به […]

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم این شهرستان با مشکلات کم آبی مواجه هستند، گفت: وزیر نیرو برای پایان ساخت سد معشوره در این شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، الهیار ملکشاهی در نشست علنی امروز(چهارشنبه 6 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی به مسئولان اجرایی کشور، گفت: وزیر جهاد کشاورزی درباره مشکلات حاد کشاورزان کوهدشتی اقدامات لازم را انجام دهد.

51937_orig

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال جهاد اقتصادی اصلی ترین تولیدگران و جهادگران صحنه اقتصادی یعنی کشاورزان در حال احتزار هستند که حجتی وزیر جهاد کشاورزی باید به آنها نگاه ویژه ای داشته باشد.

وی ادامه داد: حداقل بیمه خشکسالی حق مسلم کشاورزان است پرداخت نمایید، چرا مبنای محاسبه را عادلانه انجام نمی دهید و میانگین برداشت پنج سال اخیر که سال های خشکسالی است و مبنای پرداخت بیمه خشکسالی قرار داده‌اید در حالی که براساس قواعد و مقرراتی که وجود دارد باید میانگین 10 سال گذشته را مبنای این کار قرار دهید.

این نماینده مردم در مجلس نهم با خطاب قرار دادن وزیر نیرو، افزود: تعداد زیادی از روستاهای شهرستان کوهدشت مطلقاً آب آشامیدنی ندارند  و تعدادی با کم آبی مواجه هستند که از طریق تانکر به آنها آبرسانی می شود، که وزیر نیرو در جهت اختصاص اعتبار ویژه به این شهرستان برای حل مشکلات کم آبی اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، تصریح کرد: وزیر نیرو در جهت تسریع در ساخت سد معشوره که مقدار 36 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کوهدشت را آبیاری می کند اقدامات لازم را داشته باشد.