طرحی فراموش شده برای 4 آذر اندیمشک

  به گزارش خبرنگار لکنا، وقتی از 4 آذر سخن به میان می  آید ذهن اهالی اندیمشک به سمت 4 آذر سال 1365 می رود. روزی که 54 جنگنده ی صدام بعثی شهرستان هزار شهید اندیمشک را به مدت یک ساعت و چهل و پنج دقیقه وحشیانه به خون کشیدند  و به نوعی طولانی ترین […]

324

 

به گزارش خبرنگار لکنا، وقتی از 4 آذر سخن به میان می  آید ذهن اهالی اندیمشک به سمت 4 آذر سال 1365 می رود. روزی که 54 جنگنده ی صدام بعثی شهرستان هزار شهید اندیمشک را به مدت یک ساعت و چهل و پنج دقیقه وحشیانه به خون کشیدند  و به نوعی طولانی ترین حمله شهری جنگنده های جنگی به یک شهر بعد از جنگهای جهانی را بر پیکر جوانمردی خطه خوزستان و تاریخ جنگ تا ابد به یادگار نوشتند!
 
اما مظلومیت 4 آذر تنها در تاریخ به یاد گار ماند ! حال 4 آذر امسال نیز در سکوت مسئولین شهری و استانی در حال نزدیک شدن است … روزی که آیینه مظلومیت و ایثار هشت سال  دفاع مقدس سرای ایران اسلامی است!
….

دوسال پیش در چنین روزهایی خبری در سطح وسیع در شهر پیچید: میدان چهار آذر در اندیمشک ساخته می شودیک طرح بی نظیر شهری که به یاد مظلومیت مردم اندیمشک در حوالی ایستگاه راه آهن شروع به کار کرد … نزد مسئولین شهری غوغایی به پا بود… بنرهای متعدد در شهر نصب شده بود … دوربین های صدا و سیمای مرکز خوزستان  لحظه به لحظه مراسم را به خاطر می سپردند …. نماینده محترم مردم اندیمشک در مجلس بعد از کلنگ زنی مراسم اعلام کرد جدول زمانی افتتاح این پروژه 2 ساله است و در پاییز 92 افتتاح خواهد شد اما ما به دنبال این امر هستیم که این پروژه را زودتر از موعد و 18 ماهه افتتاح کنیم! 
دو سال گذشت … سهم میدان 4 آذر چند گودال بود  که کنده شد و دیگر هیچ… چرا که چند روز پیش گودال های حفر شده هم پر شند!
حال باید پرسید اگر قرار نبوده طرحی افتتاح شود اصولا با چه هدفی با  این همه هجمه ی رسانه ای کلنگش میزنید! چرا این طرح را به این نام مبارکه مزین نمودید! واقعه ای که سرشار از حماسه بود … اما این طرح  در دعوای سیاسی مسئولین شهر به فراموشی تاریخ سپرده شد!
آیا 4 اذر جدید هم به مانند 4 اذر 65 در گذر تاریخ به فراموشی سپرده میشود؟ 


گزارش: محمدامین جشمیدی- اندیمشک