رحمان‎پور: ایرانیان، سرگذشت خود را در موسیقی لری پیدا ‎می‎کنند/ کنسرت برج آزادی در آبان ماه/ آلبوم ” وانو” بعد از محرم و صفر می آید

یک خواننده لرستانی معتقد است گروه‎های موسیقی استان به دلیل مشکلات اقتصادی دوام زیادی ندارند. ایرج رحمان‎پور در گفت‎وگو با ایسنا، افزود: سال‎های سال است موسیقی زاگرس از صداوسیما به گوش می‎رسد و چندین جشنواره در تهران برگزار شده است. وی اضافه کرد: غنای موسیقی لری باعث شده ایرانیان با آن ارتباط برقرار کرده و […]

ایرج-رحمانپور

یک خواننده لرستانی معتقد است گروه‎های موسیقی استان به دلیل مشکلات اقتصادی دوام زیادی ندارند.

ایرج رحمان‎پور در گفت‎وگو با ایسنا، افزود: سال‎های سال است موسیقی زاگرس از صداوسیما به گوش می‎رسد و چندین جشنواره در تهران برگزار شده است.

وی اضافه کرد: غنای موسیقی لری باعث شده ایرانیان با آن ارتباط برقرار کرده و گذشته و سرگذشت خود را در این موسیقی پیدا ‎کنند.

این هنرمند لرستانی با اشاره به گروه‎های موسیقی اخیر که در استان تشکیل شد، بیان کرد: متأسفانه این گروه‎ها به خاطر مشکلات اقتصادی و دلایل شخصی، دوام زیادی ندارند و بعد از مدت کوتاهی  از هم می‎پاشند.

این خواننده موسیقی نواحی ادامه داد: در گروهی که اخیراً به نام «راهو» تشکیل داده‎اند سعی شده افرادی که توانایی دارند مدت زیادی با گروه بمانند را در کنار هم جمع کنند.

رحمان‎پور یادآور شد: در این گروه نوازنده سرنا احسان عبدی‎پور، تار سعید صالحی، ضرب محسن قاسمی، دهل امین عبدی‎پور، عود یا بربط احمد رنجبر، کمانچه امیر نوروزی و سازهای کوبه‎ای را ویریا رحمان‎پور می‎نوازد.

این هنرمند لرستانی با بیان اینکه این گروه از مستعدترین افراد و نوازندگان موسیقی لری بوده، خاطرنشان کرد: احسان عبدی‎پور چندسالی است که همراه من سرنا می‎نوازد و امیر نوروزی نیز برگزیده چندین جشنواره است و درکل تمام اعضای گروه افرادی حرفه‎ای و بااستعداد هستند.

وی با اشاره به کنسرت در دست اجرای اخیرش، تصریح کرد: این کنسرت در آبان‎ماه در سالن فرهنگی برج آزادی با همکاری مرکز موسیقی کشور برگزار می‎شود و در آن از آهنگ‎های خاطره‎انگیز آلبوم‎های آینه اشک، گل آتش، سفر امید، هچایه و بهارباد خوانده می‎شود.

رحمان‎پور با اشاره به آلبوم جدیدش اشاره کرد: این آلبوم با نام وانو با همکاری حسین پرنیا به احتمال زیاد بعد از ماه‎های محرم و صفر وارد بازار موسیقی می‎شود.