نجات جان یک دختر بچه‌ی 8 ساله‌ی نورآبادی

یک جراح عمومی و فوق تخصص عروق گفت: جان یک دختر بچه‌ی 8 ساله‌ی ساکن روستای کفراج شهرستان نورآباد طی عمل جراحی در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد نجات یافت.

peyvand
لکنا:به گزارش(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان، دکتر «هرمز محمودوند» در جمع خبرنگاران افزود: مصدوم دختر بچه 8 ساله‌ایست که با سقوط به دهانه‌ی خرمن‌کوب دچار کندگی کامل پوست سر، شکستگی جمجمه هم‌چنین قطع اندام فوقانی دست چپ تقریباً از یک سوم انتهای بازو شده بود که پس از آمادگی اولیه بیمار در شهرستان نورآباد به مرکز استان (بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد) ارجاع و در بخش اورژانس این بیمارستان همکاران متخصص طب اورژانس بیمار را آماده و پس از تثبیت علائم حیاتی و انجام مشاوره، سی.تی.اسکن، سونوگرافی شکم و لگن و… به اتاق عمل برده شد.

وی ادامه داد: این مصدوم توسط 8 تیم جراحی، طی یک عمل جراحی 9 ساعته، اندام فوقانی وی پیوند و پوست سر و جمجمه بیمار نیز توسط همکاران جراح مغز و اعصاب و فوق تخصص ترمیمی با میکروسکوپ جراحی، پیوند زده شد.

این جراح عمومی و فوق تخصص عروق پس از عمل در خصوص وضعیت بیمار افزود: پس از عمل جراحی، بیمار به بخش ICU جراحی انتقال و هم‌اکنون پس از 72 ساعت از عمل، علائم حیاتی بیمار رضایت‌بخش و هر دو عضو پیوندی پوست سر و اندام فوقانی دست چپ نیز زنده بوده و دارای علائم حیاتی هستند.

محمودوند در خصوص بی‌نظیر بودن این عمل جراحی در لرستان و کم‌نظیر بودن در کشور گفت: آنچه این عمل را در لرستان از دیگر مراکز درمانی متمایز می‌کند،عمل پیوند هم‌زمان چند عضو بوده که در بیمارستان‌های فوق تخصصی داخل و خارج از کشور در سطح وسیعی انجام نمی‌شود و این عمل نخستین بار است که در استان انجام و در دیگر مراکز فوق تخصصی که سانترهای ارجاع هستند از حیث هم‌زمانی بی‌نظیر یا کم‌نظیر است و این عمل نشان از همدلی و همراهی جراحان بومی و مقیم استان دارد.

وی وضعیت علائم حیاتی بیمار و پیوندهای انجام شده را موفقیت آمیز دانست و یادآورشد: منتظر هستیم وضعیت هوشیاری بیمار برای ادامه درمان‌های بعدی بهبود یابد.