آساره منتشر شد / درخشش ستاره‌ای در سپهر نشریات زاگرس

به گزارش اختصاصی لکنا، همزمان با فصل بازگشایی مدارس و آغاز ماه مهر پیش‌شماره‌ی دو هفته‌نامه آساره منتشر شد. و بر پیشخوان دکه‌های مطبوعاتی نشست تا به سپهر نشریات زاگرس ستاره‌ای دیگر افزوده شود. این نشریه مرداد ماه  امسال به مدیرمسئول و صاحب امتیازی رضا آزادبخت مجوز چاپ گرفت، و سردبیری‌اش را محمد بساطی عهده‌دار […]

به گزارش اختصاصی لکنا، همزمان با فصل بازگشایی مدارس و آغاز ماه مهر پیش‌شماره‌ی دو هفته‌نامه آساره منتشر شد. و بر پیشخوان دکه‌های مطبوعاتی نشست تا به سپهر نشریات زاگرس ستاره‌ای دیگر افزوده شود. این نشریه مرداد ماه  امسال به مدیرمسئول و صاحب امتیازی رضا آزادبخت مجوز چاپ گرفت، و سردبیری‌اش را محمد بساطی عهده‌دار شد.  شماره نخست آساره  در 8 صفحه و با بهای 500 تومان به چاپ رسیده است. مطالب جذاب و خواندنی این نشریه شکل حرفه‌ای  و جذابی بدان بخشیده است. یادنامه‌ای محمدحسین‌خان غضنفری(مسی‌خو) شامل گفتگوی منتشر نشده، عکس، شعر و زندگی نامه وی ، زنورقلندرکیست و نگاهی به زندگی زرون و آئین زروانی، ساختار کلمات در زبان لکی؛ اهمیت محیط زیست و ارزش طبیعت در زندگی ما؛ نگرشی بر باستان‌شناسی زاگرس ، شیردال سوغات کلماکره یا هدیه آمریکا به ایران،  بررسی عزل مدیرعامل بانک ملی وهم‌خوانی آن با شعار اعتدال و عقلانیت  از جمله مطالب شماره‌ی نخست دو‌هفته‌نامه‌ی آساره هستند  و ایرج کاظمی، علی‌جعفر غضنفری، حسین آزادبخت، رضا جودکی‌نژاد، طیب طاهری، امیرمنصوری، رضا آزادبخت، محمد بساطی، علی ایتیوندی  در این شماره‌ی آساره قلم زده‌اند.

آساره-1

سردبیر آساره درباره نام نشریه گفت: آساره واژه‌ای کهن و اصیل پارسی است که هم  در فارسی و هم در گویش اقوام زاگرسی لر، لک و کرد به معنی ستاره می‌باشد و ما این اشتراک و خویشی را به فال نیک گرفته و کوشش خواهیم کرد قرابت و هم‌سانی‌های اهالی این مناطق را بیشتر نشان دهیم و برای وفاق و همدلی مردمان نژاده و ریشه‌دار منطقه بکوشیم. بساطی با خاطر نشان کردن این نکته که گستره‌ی توزیع  آساره منطقه غرب کشور بویژه سه استان لرستان، ایلام و کرمانشاه می‌باشد گفت بنا داریم آساره را به نشریه‌ای غنی و وزین و بامحتوا تبدیل کنیم و فضایی فراهم کنیم که قلم‌داران و اندیشمندانی که به سختگی وسنجیدگی سخن می‌رانند بتوانند بوسیله‌ی آن با مخاطبان فرهیخته و اهل اندیشه ارتباط برقرار نمایند. از این روی دست یاری به سوی همه‌ی نویسندگان و پژوهشگران منطقه دراز کرده و چشم به راه آن‌ها هستیم.

سردبیر آساره گفت: به یاری ایزد توانا روزهای  یک‌شنبه هر دوهفته یک‌بار آساره منتشر می‌شود