ساماندهی محل دفع زباله کوهدشت

سوزاندن زباله های شهر کوهدشت در نزدیکی یکی از روستاهای این شهر علاوه بر آسیب به جنگلهای بلوط منطقه موجب انتقاد روستائیان نیز شد، موضوعی که با پیگیری خبرنگار مهر موجب وعده سرپرست شهرداری کوهدشت مبنی بر ساماندهی این محل شد. به گزارش خبرنگار مهر، دود آزار دهنده محل جمع آوری زباله های شهر کوهدشت […]

سوزاندن زباله های شهر کوهدشت در نزدیکی یکی از روستاهای این شهر علاوه بر آسیب به جنگلهای بلوط منطقه موجب انتقاد روستائیان نیز شد، موضوعی که با پیگیری خبرنگار مهر موجب وعده سرپرست شهرداری کوهدشت مبنی بر ساماندهی این محل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دود آزار دهنده محل جمع آوری زباله های شهر کوهدشت در کیلومتر 10جاده کوهدشت به خرم آباد ، موضوعی است که تا کنون بارها در رسانه های مختلف و از جمله خبرگزاری مهر مورد بررسی و انتقاد قرار گرفته است.

این در حالیست که جایگاه جمع آوری زباله های شهرستان کوهدشت نه تنها باعث تخریب چند هکتار از جنگل های بلوط منطقه شده بلکه بوی بد و متعفن ناشی از آن پرداختن به کار کشاورزی در آن محدوده را با سختی مواجه کرده است.

از طرف دیگر دود برخاسته از آتش زدن زباله ها موجب آزار روستاهای اطراف و حتی شهر کوهدشت شده به طوریکه این موضوع اعتراض و انتقاد اهالی منطقه را به دنبال داشته است.

محل دفع زباله های کوهدشت در دل جنگلهای بلوط

از دیگر آسیبهای ناشی از انباشته شدن زباله ها در محدوده ای به وسعت 80 هکتار در نزدیکی شهر کوهدشت تجمع معتادان بسیاری است که با برهم زدن زباله ها مواد پلاستیکی را باخود برای فروش به کوهدشت آورند که همین امر، احتمال شیوع و انتقال امراض گوناگون را قوت می بخشد.

در این راستا خبرگزاری مهر پیش از این در گزارشی خواستار ساماندهی این محل شد که این درخواست و مطالبه مردم به عمر مسئولیت شهردار قبلی این شهر کفاف نداد تا سرپرست جدید شهرداری وعده کند این موضوع را حل خواهد کرد.

کامران کوشکی در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه گفت: قرار بود توسط شهردار سابق کوهدشت دستگاه تفکیک زباله در محل یاد شده مستقر شود اما این کار عملی نشده است.

سرپرست شهرداری کوهدشت در ادامه با بیان این که آن محدوده جزو منابع ملی بوده و قبلا توسط شهرداری خریداری شده است، ادامه داد: با این تفاسیر به علت نبود زمین در مکانی دیگر، امکان تغییر جایگاه جمع آوری زباله های کوهدشت غیرممکن است.

کوشکی با تاکید بر برنامه های شهرداری برای ساماندهی این محل تصریح کرد: به زودی محدوده فنس کشی شده و کار دفن زباله ها انجام می گیرد تا دود ناشی از آتش زدن آن ها بیشتر از این مردم منطقه را اذیت نکند.

 وی اظهار داشت: همچنین در آینده ای نزدیک کار جداسازی و تفکیک زباله ها در این محل انجام می گیرد و کار تبدیل زباله ها به کمپوست در دستور کار قرار دارد.

بنابر این گزارش محل در نظر گرفته شده برای دفع و سوزاندن زباله های شهر کوهدشت در نزدیکی روستای “خوشناموند” قرار دارد که موجب تجمع معتادان و نگرانی مردم از ایجاد بیماری های مختلف شده است.

این در حالیست که اگر ماشینهای حمل زباله شهرداری کوهدشت را که دنبال کنی متوجه می شوی که این ماشین ها زباله ها را به 10 کیلومتری شرق این شهر برده و در نزدیکی روستای خوشناموند می ریزند و آتش می زنند.

دود حاصل از آتش زدن این زباله ها که زمینی بیش از 80 هزار متر مربع را اشغال کرده اند، باعث آزار مردم روستای خوشناموند و کشاورزان اطراف شده است.

این در حالیست که آتش سوزی زباله ها دامنگیر بسیاری از درختان بلوط منطقه نیز شده و قامت سبز و ستبر آنها را به اسکلت هایی سوخته تبدیل کرده و استمرار این روند از طبیعت این منطقه چیزی باقی نخواهد گذاشت.

همچنین بوی بد و دود غیرقابل تحمل این میدان عفونت، کار برداشت محصول را برای کشاورزان ناممکن کرده و صدای اعتراض آنها را نیز بلند کرده است.

با توجه به اعتراض مردم اطراف و کشاورزان منطقه و تماس برخی از آنها با خبرگزاری مهر پیش از این گزارشی از وضعیت دفع غیراصولی زباله در کوهدشت تهیه منتشر شد تا مسئولان امر دست به کار شوند.

به هر روی امید می رود اعلام آمادگی مسئولان برای رفع مشکلات موجود در این زمینه در حد وعده ها باقی نماند و شاهد ساماندهی محل جمع آوری زباله های کوهدشت باشیم.