پشت پرده تأمل برانگیز طرح گزینه “شهردار غیربومی”

  گزینه غیربومی شهرداری نورآباد فردی کم سن و سال، با سطح سواد پایین و بدون تجربه اجرایی است که… بر اساس شنیده ها گزینه غیربومی شهرداری نورآباد گزینه سفارشی یکی از نمایندگان استان به اعضای شورای شهر نورآباد است. به گزارش خبرنگار لکنا،این روزها بحث انتخاب شهردار نورآباد به موضوع داغ محافل تبدیل شده […]

4455

 

گزینه غیربومی شهرداری نورآباد فردی کم سن و سال، با سطح سواد پایین و بدون تجربه اجرایی است که…
بر اساس شنیده ها گزینه غیربومی شهرداری نورآباد گزینه سفارشی یکی از نمایندگان استان به اعضای شورای شهر نورآباد است.
به گزارش خبرنگار لکنا،این روزها بحث انتخاب شهردار نورآباد به موضوع داغ محافل تبدیل شده و یکی از چالش های مطرح پیرامون آن، بحث “بومی” یا “غیربومی” بودن شهردار است. برخی از اعضای شورا از گزینه غیربومی حمایت می کنند و برخی دیگر مخالف.

پیگیری های خبرنگار ما حکایت از پشت پرده تأمل برانگیز طرح گزینه غیربومی دارد.

گفته می شود گزینه غیربومی شهرداری نورآباد فردی کم سن و سال، با سطح سواد پایین و بدون تجربه اجرایی است که انتخاب وی به عنوان شهردار دورود در سال ۸۹ سر و صدای زیادی به پا می کند و مورد اعتراض شدید مردم این شهر قرار می گیرد و با وجود اینکه حتّی رأی اعضای شورای شهر دورود را نیز کسب می کند امّا در نهایت موفق به حضور در این سمت نمی شود.

نکته جالب در خصوص تحصیلات و سوابق شخص مورد نظر این است که وی متولد سال ۶۵ و فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته در رشته نقشه برداری از دانشگاه علمی- کاربردی خرم آباد است! وی سال ۸۹ خدمت سربازی را به پایان می رساند و درست زمانی که در پی یافتن شغل است، به واسطه لابی هایی که دارد به عنوان گزینه شهرداری دورود معرفی می شود.

نکته جالب دیگر اینکه بنابر آنچه که در برخی رسانه های شهر دورود منتشر شده، وی همان زمانی که برای شهرداری این شهر مطرح بوده، در جمعی خصوصی هدف خود از شهردارشدن را تشکیل پرونده کاری و رزومه و سابقه عنوان می کند!

امّا اینکه چگونه پس از مدّتی وی باز برای شهرداری و این بار برای نورآباد مطرح شده را باید در منفعت طلبی برخی سیاسیون جستجو کرد. گفته می شود فرد مورد نظر از نزدیکان یکی از نمایندگان خرم آباد است و توسط وی به اعضای شورای شهر نورآباد توصیه شده است.

آقای نماینده برای قالب کردن گزینه خود به اعضای شورای شهر نورآباد وعده جالبی به آنها داده است. وی گفته چنانچه فرد موردنظر را به عنوان شهردار انتخاب کنید قول می دهم تا زمانی که وی شهردار نورآباد است مشکل بودجه ای برای شهرداری بوجود نیاید! برخی اعضای شورا نیز یا از روی بی دقّتی و کم تجربگی و یا هر چیز دیگر- که فعلاً قصد پرداختن و قضاوت در مورد آن را نداریم- خواسته ی وی را پذیرفته اند و با این توجیه موجّه که حضور وی می تواند مشکلات بودجه ای شهرداری نورآباد را حلّ کند مدافع حضور وی شده اند و از نسخه جناب نماینده استقبال کرده اند.

به نظر می رسد برخی نمایندگان استان که در ماست مالی کردن پرونده انتخابات شورای شهر نورآباد نقش داشتند فعلاً قصد ندارند دست از سر مردم این شهر بردارند و این بار بنا دارند یکی از حسّاس ترین ارگان های شهر را به میدان تاخت و تاز عوامل خود تبدیل کنند.

در این میان آنچه مایه تعجّب است رفتار برخی از اعضای محترم شورای شهر است و این سؤال را به ذهن متبادر می کند که آن ها چگونه گام در بازی نهاده اند که نتیجه اش جز تأمین منافع عدّه ای خاص و متضرر شدن مردم نورآباد چیز دیگری نیست؟