آتش در چم كبود/ سرمايه اي كه بلاي جان مردم شده است!

تا كنون چندبار مسئولين و كارشناسان به منطقه آمده اند اما هيچ اقدامي براي استفاده از اين سرمايه ي طبيعي صورت نگرفته است از طرفي در منطقه شاهد فاجعه اي زيست محيطي هستيم كه سلامت مردم را به شدت در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش اختصاصي لكنا، به روستاي  چم كبود علياي كوهدشت كه نزديك مي شوي بوي بدي مشامت را آزار مي دهد. چيزي شبيه بوي فاضلاب. به سه نفر از اهالي بر مي خوريم و از آن ها آدرس مكان هاي آتش گرفته را مي پرسيم. يكي از آن ها كه به موضوع و حضور ما علاقه مند شده مي گويد: بهتر است ابتدا سري به چاهي بزنيم كه مدت هاست از قعر آن آتش زبانه مي زند و بين سطح آب آن تا دهانه 45 متر فاصله است.

DSC00007

 

DSC00052

 

DSC00050

با ديدن شعله هاي كف چاه متوجه مي شويم كه شدت و وسعت شعله ها نسبت به چند ماه پيش به مراتب بيشتر شده است.

 

DSC00009

بعد از ديدن اين چاه به سراغ چاه ديگري در نزديكي همين چاه مي رويم كه از لوله هاي آن آبي سياه بيرون مي آيد و بعد از مدتي رنگ آن سبز مي شود.

 

DSC00021

بوي بد، اينجا بيشتر احساس مي شود. اطراف چاه را ماده اي سياه رنگ شبيه قير در برگرفته است. همراه ما مي گويد كه مردم روستا و عابران از بوي بد اين مواد در آزار هستند و فريادمان تا كنون مسئولان را به خود نياورده و به جايي نرسيده است.

 

DSC00012

 

DSC00014

 

DSC00022

 

DSC00027

 

بعد از ديدن اين چاه به رودخانه ي پائين روستا مي رويم كه به گفته ي اهالي روزي آب زلال و فراواني داشته و بسيار مورد استفاده بوده است. بستر رودخانه اكنون خالي از آب است و مواد سياه رنگ كف آن حالت آتشفشاني به خود گرفته و آتش گرفته اند به گونه اي كه صداي جوشش مواد تا چند متر آن طرف تر مي رود.

 

DSC00028

 

DSC00030

 

DSC00031

 

DSC00042

 

DSC00048

 

همراه ما مي گويد تا كنون چندبار مسئولين و كارشناسان به منطقه آمده اند اما هيچ اقدامي براي استفاده از اين سرمايه ي طبيعي صورت نگرفته است از طرفي در منطقه شاهد فاجعه اي زيست محيطي هستيم كه سلامت مردم را به شدت در معرض خطر قرار داده است.

 

 گزارش و عکس: مهدی دوست محمدی