رییس هیات ورزش پهلوانی کرمانشاه: به دنبال ساخت زورخانه بین المللی در کرمانشاه هستیم

  رئیس هیات ورزش های پهلوانی و باستانی استان کرمانشاه با اشاره به در دست ساخت بودن پنج زورخانه در استان، گفت: به دنبال ساخت یک زورخانه بین المللی در کرمانشاه هستیم.   محمد خوش اندام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: در سفر مقام معظم رهبری به […]

ALI_7725

 

رئیس هیات ورزش های پهلوانی و باستانی استان کرمانشاه با اشاره به در دست ساخت بودن پنج زورخانه در استان، گفت: به دنبال ساخت یک زورخانه بین المللی در کرمانشاه هستیم.

 

محمد خوش اندام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: در سفر مقام معظم رهبری به استان ساخت 10 زورخانه برای استان به تصویب رسید که از این تعداد پنج مورد آن در دست اقدام است.

 

وی افزود: از پنج زورخانه در دست ساخت نیز یک زورخانه در شهرستان قصر شیرین، یک زورخانه در هرسین، یک زورخانه در اسلام آبادغرب و مابقی در شهر کرمانشاه است.

 

به گفته رئیس هیات ورزش های باستانی استان کرمانشاه، از محل جشن گلریزان که محمدرضا طالقانی برگزار کرد نیز طبق مصوبه شورای شهر کرمانشاه قرار شد زمینی برای ساخت زورخانه ای دیگر در شهر کرمانشاه در نظر گرفته شود که مکاتبات لازم در این خصوص انجام شده و زمینی به مساحت 500 متر مربع پشت مسجد حاج شهباز برای این منظور در نظر گرفته شده است.

 

خوش اندام ادامه داد: همچنین به دنبال ساخت یک زورخانه بین المللی در زمینی به مساحت حدود دو هزار متر مربع هستیم که قرار است هزار و 500 متر آن را با نصف بها به تربیت بدنی بفروشند.ساخت زورخانه بین المللی نیز از محل جشن گلریزان طالقانی خواهد بود. رئ

یس هیات ورزش های باستانی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر 12 زورخانه در استان کرمانشاه فعال است، گفت: از این تعداد چهار زورخانه شخصی و هشت زورخانه دولتی است.

خوش اندام تاکید کرد: اگرچه این زورخانه ها در استان فعال هستند اما تجهیزات آنها قدیمی است. به گفته وی در حال حاضر بیش از 62 کشور در فدراسیون بین المللی ورزش های باستانی عضو هستند که در برخی از آنها زورخانه های جدید، مدرن و مجهز به امکانات روز و استاندارد ساخته شده است.

رئیس هایت ورزش های باستانی استان کرمانشاه معتقد است ساخت زورخانه های جدید باعث استقبال بیشتر جوانان از این ورزش ها می شود و زمینه بازگشت ورزش های باستانی به جایگاه واقعی آن ها را فراهم می کند.