مسببان تئاتر موهن در خرم‌آباد باید مجازات شوند/ وزیر مستعفی ارشاد مراقب حرف‌هایش باشد

امام جمعه خرم‌آباد گفت: مسببان تئاتر موهن در خرم‌آباد باید مجازات شوند. آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی با اشاره به اینکه وزیر مستعفی ارشاد در سخنانی در مراسم تودیع خود گفته شده گاهی برای برای یک تئاتر، امام جمعه‌ یک مرکزی برافروخته می‌شود، با […]

%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%b9%d9%85%d8%a7%d8%af%db%8c

امام جمعه خرم‌آباد گفت: مسببان تئاتر موهن در خرم‌آباد باید مجازات شوند.

آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی با اشاره به اینکه وزیر مستعفی ارشاد در سخنانی در مراسم تودیع خود گفته شده گاهی برای برای یک تئاتر، امام جمعه‌ یک مرکزی برافروخته می‌شود، با اینکه تئاتر را ندیده، اما من اعلام می‌کنم، آقای وزیر منظورتان کدام تئاتر است، یکی از آنها تئاتری بوده که در خرم‌آباد به نمایش گذاشته شد و موضع‌گیری ما نسبت آن نصیحت‌وار و از روی خیرخواهی بوده است.

وی ادامه داد: آقای وزیر ارشاد از کجا فهمیدی که امام جمعه، تئاتر را ندیده و برافروخته شده، می‌خواهی سی‌دی تئاتر را برایتان ارسال کنم.

امام جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: آقای وزیر مستعفی آیا شما براساس گزارشات غلط نظر نداده‌اید، شما از کجا فهمیدید که من تئاتر را ندیده‌ام.

آیت‌الله میرعمادی بیان کرد: آقای وزیر گفته که این تئاتر در راستای تکریم شهدا بوده است؛ تئاتری که یک دختر بالغه در آن کشف حجاب می‌کند آیا این تکریم شهداست.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه سخنان خود خطاب به وزیر مستعفی ارشاد یادآور شد: آقای وزیر قیاس به نفس نکن، امامان جمعه از روی علم و آگاهی حرف می‌زنند.

وی افزود: در تئاتر خرم‌آباد هنجارشکنی شد و بدترین توهین‌ها به ارزش‌ها صورت گرفت و هر کسی این تئاتر را دیده، گفته که این‌ها عجب انسان‌های بی‌شرم و بی‌حیایی بودند، این‌قدر صحنه‌های این تئاتر زشت و در آن گستاخی شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان توضیح داد: وقتی بر سر پیراهن یک دختری قرعه می‌اندازند و اختلاف بین آنها درست می‌شود، آیا این در راستای تکریم به شهدا بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد تبیین کرد: کارگردان این تئاتر می‌گوید، من عذرخواهی می‌کنم، توهین به شهدا شده است، اما وزیر مستعفی ارشاد و مدیرکل آن در لرستان می‌گویند، این‌گونه نبوده است، بنابراین ما از مسئولان می‌خواهیم با مسببان توهین به شهدا در تئاتر خرم‌آباد برخورد و آنها را مجازات کنند.

 امام جمعه خرم‌آباد به پدافند غیرعامل اشاره و مطرح کرد: امروز کشور ما در معرض خطر فرهنگی قرار گرفته و راه ایستادگی و تقویت آن پدافند غیرعامل است، بنابراین باید با آموزش این پدافند غیرعامل را تقویت کنیم.

وی در ادامه به سالروز تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و افزود: تسخیر لانه جاسوسی موجب ناکارآمدی آمریکا و اهدافش در منطقه شد.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: از سال ۱۳۳۲ و کودتای ۲۸ مرداد تا امروز آمریکا علیه ملت ایران جنایت کرده و دست از این جنایت‌ها برنمی‌دارد.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: آمریکا با ترور دانشمندان هسته‌ای، تحریم‌های اقتصادی و صدها توطئه بزرگ و کوچک علیه انقلاب اسلامی در طول ۶۰ سال دست از جنایت خود برنمی‌دارد.

وی افزود: جای تعجب است از بعضی‌ها که با توجه به اینکه می‌دانند، آمریکا ۶۰ سال است، علیه ایران توطئه می‌کند، روی خوش به آمریکا نشان می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید کرد: امام خمینی(ره) به ما استکبارستیزی را یاد داده و به ما یاد داده که به آمریکا باید با اخم نگاه کرد نه لبخند، چراکه اگر از روی سازش به آمریکا نگاه کنیم، آنها پُرروتر می‌شوند.

وی در ادامه به سالروز شهادت آیت‌الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی اولین شهید محراب اشاره کرد و عنوان داشت: مردم ما این سنگربانان خونین نماز جمعه را دوست می‌داشتند و اگر امروز ما شاهد نماز جمعه‌های با شکوه و پرشوری در سطح کشور هستیم به برکت خون این شهداست.

 آیت الله میرعمادی در پایان با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت است، گفت: نماز جمعه پایگاه هدایت و رهبری مردم است و امام جمعه حقایق را برای مردم تبیین می‌کنند.