رونمایی از کتاب «آموزش خواندن و نوشتن زبان لکی» در کوهدشت+ دانلود فونت

محمدرضا نظری دارکولی نویسنده و پژوهشگر لک اهل دلفان با حضور در شهرستان کوهدشت و در دیدار با سه تن از شاعران این شهرستان، به معرفی ویژگی های رسم الخط مورد نظر خود در کتاب «آموزش خواندن و نوشتن زبان لکی» پرداخت. به گزارش کشکان، در این دیدار که استاد کرم دوستی شاعر نام آشنای […]

IMG_20160721_140813

محمدرضا نظری دارکولی نویسنده و پژوهشگر لک اهل دلفان با حضور در شهرستان کوهدشت و در دیدار با سه تن از شاعران این شهرستان، به معرفی ویژگی های رسم الخط مورد نظر خود در کتاب «آموزش خواندن و نوشتن زبان لکی» پرداخت.

به گزارش کشکان، در این دیدار که استاد کرم دوستی شاعر نام آشنای لک و صاحب کتاب های «پژاره» و «مردم شناسی ادبیات لکی»، حشمت اله آزادبخت شاعر، روزنامه نگار و خواننده ی لک و مهدی دوست محمدی شاعر و مدیرمسئول پایگاه خبری کشکان حضور داشتند، به بررسی ویژگی های این کتاب و ایرادهای احتمالی رسم الخط منتشره در آن پرداخته شد.

استاد کرم دوستی در مجموع تلاش صورت گرفته در این کتاب را مثبت ارزیابی نمود و ابراز امیدواری کرد با پژوهش هایی از این دست مشکل رسم الخط زبان لکی که در مرحله ی نگارش با پیچیدگی های خاص روبروست، به طور کامل برطرف شود.

IMG_20160627_125749

محمدرضا نظری دارکولی در این نشست در خصوص کتاب ” آموزش خواندن و نوشتن زبان لکی” گفت: این کتاب پس از سال ها پژوهش و دقت علمی، توسط انتشارات سیفا منتشر و وارد بازار کتاب شده است.
وی افزود: این کتاب که زبان اصیل لکی را در میان زبان های آرامی، مستقل و ارزنده کرده است، نویسه ای (رسم الخط) برای لک زبانان ایران است و به ساده ترین روش آموزشی لک زبانان گرامی را یاری می کند تا بتوانند بسیار آسان، تمامی آواهای زبانی اصیل لکی، واژگان، اشعار، داستان ها، تمثیل ها و گویش های زبان لکی را به صورت دقیق و گویا به نگارش برسانند و به آن ها زندگی ماندگار بدهند.
کتاب ” آموزش خواندن و نوشتن زبان لکی” هویت زبان لکی را به همگان معرفی می کند و برای تمامی لک زبانان گرامی تکلیف ساخته است که آن را به خوبی مطالعه کرده و از این پس به زبان مادری شان نگارش کنند.

تلفن مرکز پخش کتاب ” آموزش خواندن و نوشتن زبان لکی”:

۰۹۱۶۶۶۱۶۴۱۸- انتشارات سیفا

دانلود فونت رسم الخط کتاب آموزش خواندن و نوشتن زبان لکی برای نصب روی کامپیوتر: فونت زبان لکی