واژگونی تریلر حامل محموله سوخت مازوت/ نشت آلودگی به کشکان

کشکان: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر از آلودگی رودخانه کشکان بر اثر واژگونی یک دستگاه تریلر تانکر حامل سوخت مازوت خبر داد. امیر رضا محمدی نژاد عصر جمعه در گفتگو با مهر اظهار داشت: یک دستگاه تانکر سوخت با ۲۶ هزار لیتر سوخت مازوت که از اراک به سمت خوزستان در حرکت بود […]

۷۵۶۵۰۹

کشکان: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر از آلودگی رودخانه کشکان بر اثر واژگونی یک دستگاه تریلر تانکر حامل سوخت مازوت خبر داد.

امیر رضا محمدی نژاد عصر جمعه در گفتگو با مهر اظهار داشت: یک دستگاه تانکر سوخت با ۲۶ هزار لیتر سوخت مازوت که از اراک به سمت خوزستان در حرکت بود در محور پلدختر – خرم آباد نزدیکی روستای “ملاوی” واژگون شد.

 وی افزود: بر اثر این واژگونی محموله این تریلر به درون رودخانه “کشکان” پلدختر نشت کرد که موجب آلودگی رودخانه و به خطر افتادن حیات آبزیان شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر گفت: برای مشخص شدن میزان تلفات این حادثه نمونه برداری و اقدامات اولیه صورت گرفته و کارشناسان در حال بررسی جزئیات حادثه هستند.

محمدی نژاد بیان کرد: کارشناس پلیس راه علت واژگونی این تانکر سوخت را نقص فنی خودرو اعلام کرده است.

بنابراین گزارش تریلرهای حامل مواد نفتی، سوخت و… سالهاست که محورهای مواصلاتی غرب کشور را در اختیار گرفته اند و تکرار حوادث متعدد برای این تریلرها تا کنون مشکلات زیادی را در زمینه آلودگی آب و خاک و محیط زیست به وجود آورده است.