گزارش تصویری/ مراسم اختتامیه ی ششمین جشنواره ی استانی شعر دفاع مقدس لرستان در شهرستان کوهدشت

ششمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان "به لهجه شقایق" با حضور رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، سعید بیابانکی از شعرای برجسته کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و شاعران برگزیده در کوهدشت برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، در اختتامیه این جشنواره که شامگاه پنجشنبه […]

ششمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان "به لهجه شقایق" با حضور رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، سعید بیابانکی از شعرای برجسته کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و شاعران برگزیده در کوهدشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در اختتامیه این جشنواره که شامگاه پنجشنبه در فرهنگسرای ارشاد کوهدشت برگزار شد، شاعران برگزیده اشعار خود را پیرامون موضوعات مرتبط با دفاع مقدس خواندند.

همچنین در این جشنواره از شاعران برگزیده و تعدادی از شاعران پیشکسوت لرستان تقدیر شد.

ارسال آثار 200 شاعر به جشنواره

دبیر ششمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس لرستان نیز درحاشیه این جشنواره در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این جشنواره با پنج محور شعر دفاع مقدس، شعر کودک و نوجوان، شعر مقاومت بین الملل و مضامین عاشورایی کار خود را آغاز کرد.

محمدتقی عزیزیان ادامه داد: 200 شاعر برای دبیرخانه جشنواره شعر فرستاده بودند که در نهایت با رای هیئت داوران، در هر بخش سه نفر به عنوان برگزیده به بخش نهایی راه یافتند.

عزیزیان یادآورشد: نفرات برتر هر بخش در جشنواره سراسری شعر دفاع مقدس که سال آینده در یکی از استانهای کشور برگزار خواهد شد شرکت می کنند.

سعید بیابانکی: شعر لرستان شعری بسیار پخته است

سعید بیابانکی از شاعران سرشناس کشور که به عنوان مهمان ویژه در جشنواره "به لهجه شقایق" حضور داشت، به خبرنگار مهر گفت: شعر لرستان شعری بسیار پخته است.

وی افزود: شاعران لرستان در حوزه شعر دفاع مقدس خوب کارکرده اند و امروز در این جشنواره شعرهایی شنیدم که بسیار پخته و زیبا بودند و این نشان می دهد لرستان شاعران بسیار خوب و خوش ذوقی دارد.

وی بیان داشت: بدون شک درآینده شاهد چاپ مجموعه هایی قابل توجه در حوزه دفاع مقدس در لرستان خواهیم بود.