گزینه‌های جدی ۶ استانداری معرفی شده به هیئت دولت+ سوابق

درحالی گزینه جدی ۶ استانداری کشور مشخص شدند که وزیر کشور نیز روز گذشته از بررسی پرونده ۶ استانداری بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی در جلسه چهارشنبه هیئت دولت خبر داد.

80774965-4739420

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز گذشته عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشستی خبری از بررسی پرونده 6 استانداری بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی در جلسه چهارشنبه هیئت دولت خبر داد. 

درحال حاضر 10 استان کشور توسط استانداران احمدی‌نژاد اداره می‌‌شوند، که بنابه گفته وزیر کشور تا هفته آینده تمامی استانداران انتخاب و معرفی می‌شوند.

از محمد امین رضازاده و قربان‌علی سعادت به عنوان جدی ترین‌ گزینه‌های استانداری آذربایجان غربی، عبدالمحمد زاهدی گزینه‌ جدی استانداری کردستان، جاسم جادری و علی معلمی‌پور گزینه‌های جدی استانداری هرمزگان، علی‌اوسط هاشمی و ابراهیم رضایی بابادی گزینه‌های جدی استانداری کرمانشاه، حمیدرضا مومنی و عابدین پاسندی به عنوان جدی‌ترین گزینه‌های استانداری سیستان و بلوچستان و عبدالرحمن ندیمی بوشهری و اسماعیل تبادار به عنوان جدی‌ترین گزینه‌های استانداری بوشهر نام برده می‌شود. 

کارنامه کاری و سوابق گزینه‌های جدی این 6 استانداری را در ادامه می‌خوانید. 

قربانعلی سعادت / گزینه‌ استانداری آذربایجان غربی

وی رکورددار بیشترین استانداری در کشور است به نحوی که حدود 15 سال به ترتیب در استانهای آذربایجان غربی، قم و لرستان از سال 69 تا 84 خدمت کرده است.

قربانعلی سعادت استانداری در دوره سازندگی و اصلاحات را در زرومه کاری خود دارد.

وی اصالتاً متولد روستای قره باغ در اطراف ارومیه است و از سال 60 تا 62 مدیریت جهاد سازندگی آذربایجان غربی را بر عهده داشته است.

سعادت سال 64 به عنوان معاون امور استانهای وزارت جهاد سازندگی منصوب شد و تا سال 64 در این مسئولیت خدمت کرد.

وی از سال 64 تا میانه های سال 69 معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی بود و متعاقب این سمت، دوره 15 ساله استانداری را آغاز کرد.

قربانعلی سعادت با روی کار آمدن دولت های نهم و دهم از کار دولتی فاصله گرفت و مدیرعاملی شرکت حساب 100 امام (ره) وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را عهده دار شد.

آخرین مسئولیت اجرایی وی چندی پیش و پس از روی کار آمدن دولت یازدهم با پذیرش مدیرعاملی منطقه آزاد تجاری ماکو آغاز شد و هم اینک در این مسئولیت مشغول به‌کار است.

محمدامین رضازاده/ گزینه‌ استانداری آذربایجان غربی

وی متولد سال 1344 در شهرستان نقده و کارشناس ارشد حقوق خصوصی و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی است که مسئولیت فرمانداری خوی را به مدت4سال در دوره اصلاحات بر عهده داشته است.

فرمانداری ماکو در همین دوره از دیگر مسئولیت‌های اجرایی رضازاده است.

وی دو سال عضو هیأت علمی، مربی پژوهشی و مدیر برنامه‌ریزی و توسعه جهاد دانشگاهی شهید بهشتی بود و هم اینک عضو هیأت علمی، مدرس و مدیر گروه حقوق قضائی- دانشگاه جامع علمی کاربردی در آذربایجان غربی است.

مدیر کلی بازرسی و نظارت استان آذربایجان غربی به مدت 2سال از دیگر فعالیت‌های رضازاده است.

عبدالمحمد زاهدی / گزینه‌ استانداری کردستان

زاهدی 2 سال مسئول امور استان‌های وزارت کشور، 4 سال و 6 ماه معاونت سیاسی استانداری سیستان و بلوچستان و نزدیک به 7 سال معاونت سیاسی استانداری کرمانشاه را بر عهده داشته است.

وی در کارنامه کاری خود، سابقه  8 سال استانداری استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری و استان مرکزی را نیز دارد.

آخرین سمت اجرایی که زاهدی عهده‌دار آن بوده استانداری استان مرکزی در سال 84 و قبل از روی کار آمدن دولت نهم بوده است.

عبدالمحمد زاهدی لیسانس علوم سیاسی و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است.

وی از سال 60 به عنوان کارشناس وارد وزارت کشور شده و 3 سال در آن پست خدمت کرده است.

جاسم جادری/ گزینه‌ استانداری هرمزگان

جاسم جادری گزینه مطرح استانداری هرمزگان در روز اول فروردین‌ماه 1336در کوی مشروطه سوسنگرد، در یک خانواده مذهبی و ساده به‌دنیا آمد.

در سال 1363 به عنوان عضو شورای مرکزی جهادسازندگی دشت آزادگان(مسئول روابط عمومی و امور جنگ) منصوب و در اواخر سال سال 1365به عنوان مسئول روابط عمومی گردان بدر مهندسی جنگ جهادسازندگی خوزستان در جبهه‌های جنگ و بعد از 3 ماه به عنوان مسئول ستاد گردان مذکور و سپس مسئول ستاد تیپ مهندسی جنگ جهاد خوزستان منصوب شد.

در سال 1366به دعوت رئیس ستاد مهندسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به عنوان جانشین رئیس ستاد مشغول انجام وظیفه شد اما بدلیل دعوت مسئولین شهرستان از ایشان جهت تقبل مسئولیت نمایندگی مردم در مجلس مجبور به استعفا گردید و در دوره سوم مجلس شورای اسلامی از حوزه‌ی دشت آزادگان در مرحله دوم به عنوان نماینده مردم شریف دشت آزادگان انتخاب شد.

وی در دوره سوم به عنوان مخبر کمسیون و نائب رئیس کمسیون نهادهای انقلاب انجام وظیفه نمود و در دوره چهارم مجلس نیز با اکثریت قاطع آراء برای دومین بار توسط مردم انتخاب شد و این با عضو کمسیون نیرو، مخابرات و انرژی اتمی شد.

در دوره پنجم نیز در مرحله اول و با اکثریت آراء انتخاب و نائب رئیس کمسیون نیرو و مخابرات و عضو کمسیون تلفیق بودجه(کمسیون تخصصی  تنطیم بودجه کشور) در مجلس شورای اسلامی شد.

بعد از پایان دوره پنجم مجلس، ابتدا به عنوان مشاور وزرای معادن و فلزات و نیرو و نیز سپس به عنوان مدیرکل مجلس و مسئولیت معاونت امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو را پذیرفت.

وی در این مدت عضو هیئت مدیره و معاون بازرگانی شرکت ملی و صنایع مس ایران و عضو هیئت مدیره شرکت آلومینیوم ایران و مشاور مدیرعامل پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی مشاور رئیس سازمان توسعه معادن ایران و مشاور مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بود.

جاسم جادری در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری مسئولیت ستادهای انتخاباتی حسن روحانی در استان خوزستان را بر عهده داشته است و گفته می‌شود عملکرد خوبی را برای تبلیغ رئیس‌جمهوری در منطقه حساس خوزستان انجام داده است.

علی معلمی‌پور/ گزینه‌ استانداری هرمزگان

علی معلمی‌پور گزینه دیگر سکانداری استان هرمزگان که این روزها نام او زیاد بر سر زبان مردم هرمزگان آمده است، یکم دیماه 1334 در میناب و در یک خانواده متدین و اصیل مینابی متولد شده است.

در سال 1358 در رشته مهندسی آبیاری و آبادانی فارغ التحصیل شد و در سالهای آغازین پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با قبول مسئولیت خطیر تشکیل و سر و سامان بخشیدن به نهاد ارزشمند انقلاب یعنی جهاد سازندگی اولین مدیریت عملی خویش را تجربه کرد.

پس از آن به‌ دلیل تعطیلی و رکود کارهای مربوط به سد استقلال میناب، تصفیه‌خانه و شبکه آبیاری این شهرستان به پیشنهاد حجت الاسلام متین به شرکت آب و برق رفت و در امر عقد قراردادهای جدید و راه‌اندازی کارها در سه جبهه سد استقلال، شبکه آبیاری و خط لوله آبرسانی، همکاری و اهتمام جدی به عمل آورد.

پس از افتتاح و بهره‌برداری از سد میناب در سال 1363 برای ادامه تحصیل به کشور فرانسه رفت و پس از اخذ فوق لیسانس در رشته مهندسی منابع آب، در سال 1368 موفق به اخذ درجه دکترا در رشته هیدرولوژی(آب شناسی) از دانشگاه پاریس گردید و در سال 1369 مجدداْ به ایران مراجعت کرد و در سال‌های 1371 تا 1381 بعنوان مدیرعامل آب منطقه‌ای هرمزگان انجام وظیفه کرد.

همه، دوران مدیریت او را دورانی درخشان در توسعه آب و کشاورزی استان می‌دانند، زیرا در این زمان طرح‌های بزرگی سرانجام یافتند و طرح‌های بزرگتری پی‌ریزی کردند.

وی در طول 10 سال مدیریت خویش سه بار موفق به اخذ رتبه‌های سوم، اول و دوم در سطح کشور و دو بار مدیر نمونه در سطح استان شد.

معلمی پور، چهره نام آشنایی برای مردم هرمزگان و خصوصا شرق استان است.

وی سابقه نمایندگی مجلس منطقه شرق هرمزگان، در دوره هفتم مجلس را در کارنامه دارد.

علی‌اوسط هاشمی / گزینه‌ استانداری کرمانشاه

علی‌اوسط هاشمی به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های استانداری کرمانشاه و به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی اصلاح‌طلبان کرمانشاه مطرح است.

از سوابق وی می‌توان به شهردار کنگار، سرپرست فرمانداری گیلانغرب، مدیرکل سیاسی چهارمحال امنیتی استانداری چهارمحال بختیاری، مدیرکل ثبت احوال استان کردستان، معاون سیاسی استاندار کردستان و فرماندار تهران در دولت دوم اصلاحات را در کارنامه خود دارد.

ابراهیم رضایی بابادی/ گزینه‌ استانداری کرمانشاه

بنا به شنیده‌ها ابراهیم رضایی بابادی به عنوان استاندار کرمانشاه از سوی وزیر کشور به هیئت دولت معرفی شده است، حال آنکه وی نه تنها در میان گزینه‌های پیشنهادی نمایندگان کرمانشاه نیست بلکه علی‌رغم تاکید نمایندگان گزینه‌ای غیربومی است.

ابراهیم رضایی بابادی متولد 1333 در آبادان است و پیش از آنکه در سال 1383 به عنوان اولین استاندار خراسان جنوبی معرفی شود از سال 1376 به مدت 7 سال معاون سیاسی امنیتی استانداری تهران را بر عهده داشت.

مدیرکل امور اداری و مالی استانداری آذربایجان شرقی، فرماندار ارومیه، معاون اداری مالی و برنامه‌ریزی استانداری زنجان، معاون اداری مالی و برنامه‌ریزی استانداری تهران، مدیرکل امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون از دیگر سوابق وی است.

حمیدرضا مومنی / گزینه استانداری سیستان و بلوچستان

حمیدرضا مومنی معاون برنامه ریزی و اداری مالی استانداری خراسان‌رضوی، مدیرکل امور اقتصادی استانداری‌های وزارت کشور، مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران وابسته به سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی و عضویت در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول را در کارنامه سیاسی ــ اقتصادی را در کارنامه خود دارد.

عابدین پاسندی/ گزینه استانداری سیستان و بلوچستان

عابدین پاسندی نیز سابقه پنج سال فرماندهی ارشد استان سیستان و بلوچستان، مشاور مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در سال‌های 75 تا 78، مدیر کمک به مناطق همجوار در منطقه آزاد، چهار سال فرماندهی گردان عملیاتی مالک اشتر، 15 سال فرماندهی سپاه شهرهای مازندران، معاون فرماندار و مشاور استاندار استان گلستان به مدت 10 سال، عضو کانون متفکران ایران، مدیر علمی آموزشی نخبگان شریف و نویسندگی 14 جلد کتاب در موضوعات سیاسی و اقتصادی را در کارنامه اجرایی خود دارد.

عبدالرحمن ندیمی بوشهری / گزینه استانداری بوشهر

ندیمی بوشهری که به ‌عنوان گزینه سه نماینده از چهار نماینده استان بوشهر است، در کارنامه خود استانداری بوشهر در سال 71 در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را دارد.

ندیمی بوشهری تا 22مهر ماه 76 استاندار بوشهر بود و در میان استانداران در بوشهر با 5 سال مدیریت بیشترین دوره استانداری بوشهر را داشته است.

از سوابق ندیمی بوشهری می توان به مدیرکلی نظارت بر بانک‌‏ها و مؤسسه‌‏های اعتباری بانک مرکزی، مشاور رئیس کل بانک مرکزی، عضویت در هیئت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن، قائم مقام سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت اداری مالی بانک مرکزی را اشاره کرد.

وی همچنین در دولت گذشته، به عنوان مشاور وزیر نفت و رئیس کمیته سرمایه گذاری وزارت نفت بود.

 اسماعیل تبادار/ گزینه استانداری بوشهر

اسماعیل تبادار معاون امورعمرانی استانداری‌ بوشهر و ازسال 81 تا آذر 84 استانداری بوشهر را در کارنامه خود دارد.