بازسازی روابط میان ایران و انگلیس منع و اشکالی ندارد

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، ‌با اعلام اینکه مجلس در مسائل مرتبط با منافع ملی ورود می‌کند، گفت به طور حتم در صورت پیشرفت روابط ایران و انگلیس و تغییر رویکرد این کشور در قیاس با گذشته، مجلس اقدامات لازم را خواهد انجام داد.

44172_thum
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت؛ حجت‌الله سوری عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک برای تعیین کاردار غیرمقیم جهت بازسازی روابط میان ایران و انگلیس، گفت: با توجه به ابراز تمایل انگلیس برای از سر گیری روابط دیپلماتیک، این اقدامات هیچ منع و اشکالی ندارد.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در چند دهه اخیر انگلیس اقدامات خصمانه و ظالمانه را نسبت به مردم ایران انجام داده است، افزود:‌ این اقدامات زمینه بروز تنش در روابط بین دو کشور را موجب شد و سپس مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای حکم به کاهش روابط داد.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی با توجه به وضعیت منطقه و بین‌المللی انگلستان خواستار افزایش روابط دو کشور شده است.
سوری با تأکید بر اینکه در کلیه مسائل ایران صاحب حق است، گفت: با توجه به این موضوعات ایران برای افزایش روابط آمده است و ما هیچ مشکلی در این موضوع نمی‌بینیم.
نماینده مردم در مجلس نهم،‌با اعلام اینکه مجلس در مسائل مرتبط با منافع ملی ورود می‌کند، افزود: در صورت پیشرفت روابط ایران و انگلیس و تغییر رویکرد این کشور در قیاس با گذشته، مجلس اقدامات لازم راانجام خواهد داد.
به گزارش مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی)، عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با تأکید بر اینکه مجلس هماهنگی لازم و مناسبی را با مسائل روز دنیا دارد، گفت: پارلمان ایران با توجه به این مسائل و تحولات بین‌المللی تصمیمات خود را اتخاذ می‌کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوم آذرماه سال ۱۳۹۰ در نشست علنی خود با ۱۶۲ رأی موافق طرح ۲ فوریتی کاهش روابط ایران با انگلیس را به تصویب رساندند./