صادرات انجیر سیاه پلدختر به اروپا/ پلدختر ، کوهدشت ، چگنی و خرم آباد مهمترین مراکز تولید انجیر در لرستان

دراین روزهای گرم تابستانی باغداران انجیر شهرستان پلدختر کار برداشت انجیر خودرا آغاز کردند.     به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، بهاروند، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در گفتگویی بیان کرد: انجیر سیاه لرستان یک ماه زودتر از انجیر دیگر استانهای کشور به مرحله برداشت رسیده و به بازار عرضه می شود. بهاروند […]

دراین روزهای گرم تابستانی باغداران انجیر شهرستان پلدختر کار برداشت انجیر خودرا آغاز کردند.

 

IMG15034036_002

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، بهاروند، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در گفتگویی بیان کرد: انجیر سیاه لرستان یک ماه زودتر از انجیر دیگر استانهای کشور به مرحله برداشت رسیده و به بازار عرضه می شود.

بهاروند افزود:هزار و 116هکتار باغ انجیر در لرستان وجود دارد که از این سطح هزار هکتار بارور و116هکتار نهال است.

وی ادامه داد:95 درصد باغات انجیر سیاه لرستان در شهرستان پلدختر وجود دارد و این شهرستان مهمترین تولید کننده انجیر در لرستان است وپیش بینی می شود 18هزار تن انجیر سیاه از این سطح برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بااشاره به اینکه برداشت انجیر سیاه در لرستان از اواخر تیر آغاز شده و تا20 شهریور ادامه دارد،اظهارداشت: انجیر سیاه لرستان یک ماه زودتر از انجیر دیگر استانهای کشور به مرحله برداشت رسیده و به بازار عرضه می شود.

بهاروند تصریح کرد: شهرستان‌های پلدختر ، کوهدشت ، چگنی و خرم آباد مهمترین مراکز تولید انجیر در لرستان هستند.

وی به اقسام مختلف انجیر درپلدختر اشاره کرد و افزود:اقسام مختلف انجیر شامل سفید ، سیاه ، زرد ، رشه ، شاه میوه و انجیر گلابی در لرستان کشت می‌شود.

 

 

IMG15033326

استان لرستان از نظر سطح کشت و تولید انجیر سیاه مقام اول کشور را دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهادو کشاورزی لرستان با بیان اینکه متوسط تولید انجیر در هر هکتار از باغات لرستان بیش از 2 برابر متوسط تولید به ازای هر هکتار در دیگر نقاط کشور است، گفت :میانگین تولید انجیر در لرستان 17هزار و500 کیلوگرم در هر هکتار است در حالی که متوسط تولید انجیر سیاه در کشور به ازای هر هکتار 7 هزار و 100کیلوگرم است.

وی ادامه داد:انجیر سیاه لرستان طی 2 سال گذشته به کشورهای مختلف اروپایی صادر شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان زود رس بودن انجیر سیاه لرستان را از مزیت های این محصول عنوان کرده و افزود: برای بالا بردن ارزش افزوده صادرات این محصول ساخت یک کارخانه فرآوری انجیر در شهرستان پلدختر آغاز شده است.