“ماه عسل” زخم کهنه لرستان را گشود/ فریدون امیدی

  “ماه عسل” زخم کهنه لرستان را گشود/ فریدون امیدی   برنامه ماه عسل شبکه 3 سیما زخمهای کهنه بر پیکر لرستان راگشود. ازمحرومیت لرستان چه کسی باید سخن بگوید؟ دردهای کهنه لرستان را چه کسی باید درمان کند؟غرورمردم لرستان راچه معضلی درهم می شکند؟مأوای جوانان لرستان راچه چیزی ویران کرده است؟ لرستان قربانی کدامین […]

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

“ماه عسل” زخم کهنه لرستان را گشود/ فریدون امیدی

 

برنامه ماه عسل شبکه 3 سیما زخمهای کهنه بر پیکر لرستان راگشود.
ازمحرومیت لرستان چه کسی باید سخن بگوید؟ دردهای کهنه لرستان را چه کسی باید درمان کند؟غرورمردم لرستان راچه معضلی درهم می شکند؟مأوای جوانان لرستان راچه چیزی ویران کرده است؟ لرستان قربانی کدامین نامحرمان است؟ پایان آلام و دردهای لرستان کی فرا خواهدرسید؟
مردم لرستان، مردمانی سخت کوش با دلهایی صاف وپاک سالهاست که با این بلای خانمان سوز” بیکاری” دست وپنجه نرم می کنند و فریادرسی نیست، پدران ومادران لرستانی تا کی باید با بغض های شکسته در گلو و چشمانی اشکبارفرزندان عزیزخود را روانه سرنوشتی نامعلوم برای اشتغال در دیار غربت نمایند؟سرنوشتی که در اکثر مواقع برگشتی به دنبال نداشته و مرگ و شیون و غم و غصه ابدی برای خانواده ها به ارمغان آورده است.
این معضل اشتغال که در لرستان آشیانه زده با دست توانا و همت چه کسانی برچیده خواهد شد.

 

t8773_iii


عقب ماندگی تاریخی لرستان با برنامه های فعلی توسعه قابل جبران نیست، برای برچیدن معضل بیکاری و حوادث اجتماعی ناشی از آن عزم ملی و برنامه ای فوری به همت مجمع نمایندگان لرستان ضروری واجتناب ناپذیراست،آمارهای نگران کننده که لرستان را در رتبه اول بیکاری کشور قرارداده عواقب سوء اجتماعی در برخواهد داشت، رشد جمعیت جوان و پر انرژی این استان و سیل مهاجرت برای اشتغال به شهرهای دیگر و خدشه دار شدن غرور این جوانان جویای کار که خسته از پیدان نمودن شغل متناسب با شأن انسانی شان آنان را وادار به کارهای غیرقابل قبول نموده، لطمات غیرقابل جبرانی بر روحیه آنان وارد نموده که دراین عریضه جای پرداختن به آن نیست.
سینه مالامال از درد خود را نمی توان گشود که پر است از خاطرات تلخ مردمان این دیار  که تنها خواسته شان فعالیت،کسب و کار و ظهور و بروز استعدادهایشان است.

برنامه ” ماه عسل” روزشنبه 22خرداد شبکه 3 مجالی شد تا دوباره زخم کهنه لرستان سربازکند.