گفتگوی تفصیلی با حسن شاهرخی قبادی : :

انتخاب فراجناحی و مطلوب به بیان دیگر انتخاب کارآمد می‌تواند برای کوهدشت کرسی معتبر در مجلس ایجاد کند/مردم فرصت پیش آمده را مد نظر قرار می‌دهند‌

مهندس علی شاهرخی قبادی در گفت و گوی تفصیلی اختصاصی به خبرنگار پایگاه خبری کشکان گفت: گزینه نهایی باید توان همگرایی و‌ هم افزایی سرمایه های اجتماعی متنفذ ملی طرهان بزرگ را داشته باشد.

گفتگوی تفصیلی پایگاه خبری کشکان با مهندس حسن شاهرخی فرزند علی شاهرخی قبادی ( کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کوهدشت و رومشکان )در خصوص جزئیات اجماع کارآمد یا ائتلاف طلایی و آخرین وضعیت جریانات سیاسی کشور و حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان به شرح زیر است .

 

در مورد اجماع از مرحله دیپلماسی رسانه ای وارد مرحله میدانی شدیم/ مردم اجماع کارآمد می‌خواهند/ تعریف کارآمد، یعنی مشروعیت، مقبولیت و مطلوبیت توام با همه و این یعنی توجه به ظرفیت سازی در راستای ایجاد توسعه/ نقش قاضی جوان در انتخابات آینده تعیین کننده است/ گزینه نهایی باید توان همگرایی و‌ هم افزایی سرمایه های اجتماعی متنفذ ملی طرهان بزرگ را داشته باشد/هواداران آقای امامی راد هر زمان به خانه اول خود بیایند قدمشان بر چشم ماست/ انتخاب فراجناح و مطلوب به بیان دیگر انتخاب کارآمد می‌تواند برای کوهدشت کرسی معتبر در مجلس ایجاد کند، مردم فرصت پیش آمده را مد نظر قرار می‌دهند‌/ رضا مبلغی را همچنان دوست داریم و امیدوار به درک شرایط کنونی از سوی ایشان هستیم/ کار استاد خورشیدوند حرفه ای نبود!

📝 جناب مهندس شاهرخی، ضمن سپاسگزاری از وقت مجددی که در اختیار ما گذاشته‌اید، پیرامون ماهیت اجماع و ائتلافی که در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم و در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان از آن سخن می‌گویید، اندکی روشنگری بفرمایید. گزینه نهایی این اجماع باید واجد چه ویژگی هایی باشد؟

✍ منظور از اجماع یا ائتلاف طلایی، اجماع کارآمد است. بسیار خرسندم بگویم ما از فاز دیپلماسی رسانه ای خارج و وارد فاز جدید شده ایم. از سعه صدر بزرگان سیاسی طرهان بزرگ تشکر می‌کنیم. پرواضح است مردم شرایط انتخاب گزینه نهایی را مشروعیت، مقبولیت و مطلوبیت به صورت هم زمان می‌دانند. در واقع مردم حق دارند کسی را انتخاب کنند که بتواند کاری کند که تاثیری در زندگی خود و فرزندانشان، ‌همسایگانشان و سایر همشهریانشان بگذارد.

پس گزینه نهایی در عین مشروعیت و مقبولیت بایستی مطلوب برای تعامل و ارتباط اثربخش با دولت فعلی باشد. این یعنی ظرفیت سازی برای توسعه بهتر و سریعتر وگرنه فقط در یک فرآیند پیروز شده ایم و شیرینی این پیروزی خیلی زود پایان می‌یابد. بنابراین باید توفیق انتخاباتی همراه با توفیقات عمرانی و اقتصادی در ابعاد ملی مانند سد معشوره… برای شهرستان های کوهدشت و رومشکان باشد تا بخشی از گذشته جبران بشود، هر چند دنبال مقصر بودن در این شرایط اشتباه است ولی بعنوان مثال سد معشوره در دوره ای که نماینده شهرستان و دولت همسو بود پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصدی داشته است، بهترین شاهد این ماجراست ولی اکنون و‌ پس از آن، ۱۲ سال متوقف شده است و یک درصد هم پیشرفت نکرده است! از سوی دیگر گزینه نهایی باید کسی باشد که بتواند علاوه بر ظرفیت های ذاتی برای پیگیری مطالبات انباشته شده در شرایط کنونی، توان همگرایی و‌ هم افزایی سرمایه های اجتماعی متنفذ و در سطح ملی طرهان بزرگ را در راستای امورات توسعه برای چهارسال داشته باشد.

📝 برخی در موضوع حمایت از محمد آزادبخت، کاندیدای واحد جریان اصلاحات در انتخابات سال ۹۴، شما را به سیاسی‌کاری متهم می کنند. پاسخ شما به این اتهام چیست؟

✍ من آدم اجرایی هستم و اساسا سیاسی نیستم. شرایط روزگار و تجارب کاری من را در مسیر امور توسعه ای قرار داده و بزرگ شده این راه هستم و به خوبی می‌دانم یکی از الزامات توسعه ظرفیت سازی است. در سال ۹۴، با توجه به اینکه جناب آقای دکتر محمد آزادبخت سه شرط مشروعیت یعنی تایید صلاحیت، مقبولیت یعنی انتظار رای بالا و مطلوبیت یعنی نزدیکی به دولت وقت را داشت، از ایشان حمایت کردم. پیش بینی می‌کردم حضور ایشان در مجلس برای مردم کوهدشت بهتر  است. در واقع نه تنها رفتار اینجانب نباید سیاسی تلقی شود بلکه باید عملگرایانه در راستای ایجاد ظرفیت توسعه برای شهرستان های کوهدشت و رومشکان و مرد در نظر گرفته شود. چیزی که مردم بخش های کمتر توسعه یافته در انتخاب ها به آن توجه می‌کنند. البته قابل انکار نیست که نسبت به انتخابات سال ۹۰ هم ایراد و ابهاماتی داشتم.

📝 نقش دکتر میثم قلایی را در فرآیند حصول ائتلاف و اجماع طلایی چگونه می بینید؟

✍ هر چند گزینه نهایی منطقا پس از اعلان قطعی احراز صلاحیت ها اعلام می‌شود لیکن نقش قاضی جوان و محبوب در معرفی آدرس میانبر و سریع به اجماع، تعیین کننده است.

📝 آیا ائتلاف و اجماع، نسخه‌پیچی برای مردم به عنوان بازیگران اصلی انتخابات نیست؟

✍ اجماع یا ائتلاف، اعلام حمایت از یک طرز فکر در یک شرایط است وگرنه در نهایت هر فردی از جامعه خودش تصمیم می‌گیرد چه کسی اصلح است.

📝 توصیه شما به حجت‌الاسلام مبلغی نماینده فعلی کوهدشت و رومشکان در خصوص اجماع کارآمد چیست؟

✍ به هزار و یک دلیل رضا مبلغی و خانواده بزرگوار ایشان را دوست داریم و دوست نداریم رقیب اجماع بین الجریانی باشند. امیدوارم باور کنند که این سخن از روی ارادت‌، دلسوزی و احترام است نه بدخواهی، بی ادبی و‌ پررویی. به دلیل همین ملاحظات بار دیگر از حجت الاسلام رضا مبلغی و دوستان ایشان که دوستان مشترک هستند، می‌خواهیم به احترام شخصیت های اصلی اجماع بین الجریانی و حسن ارتباط و سوابق امر، همچنین پیش بینی شرایط سخت توفیق در این دوره برای ایشان،  در خصوص پافشاری به ادامه حضور در کارزار انتخاباتی با نگاه به آینده و قضاوت تاریخ سیاسی طرهان اندکی تامل کنند.

📝 وضعیت کلی جریانات سیاسی را در فضای انتخاباتی پیش رو چطور ارزیابی می کنید؟

✍ به طور کوتاه و مختصر عرض می کنم، دو جریان هستند که در آینده مردم بیشتر در مورد آن ها می‌شنوند! در گفتارهای بعدی در این خصوص بیشتر توضیح خواهم داد.

📝آیا آنگونه که برخی مدعی هستند شما به دنبال رد صلاحیت کاندیدایی خاص هستید؟ توصیه شما به هواداران آقای امامی راد چیست؟

✍ ما نه می‌خواهیم و نه می توانیم باعث رد صلاحیت کسی بشویم و در ادامه شایسته است عرض کنم هواداران جناب آقای امامی راد برایمان عزیز هستند از این عزیزان می‌خواهم با توجه به شرایط حال حاضر کشور و فرصت پیش آمده مانند برخی سنوات گذشته به ستاد آقای شاهرخی بپیوندند‌ مطمئنا در هر مقطع زمانی از فرآیند انتخابات هم تشریف بیاورند قدمشان بر چشم ما هست و همه می‌دانند ستاد آقای قبادی خانه اول سیاسی ایشان بوده و هست. حضور حجت الاسلام  شاهرخی قبادی صرفا با انگیزه استفاده از فرصت بدست آمده برای کار بزرگ برای مردم طرهان بزرگ و با حفظ احترام به سایر کاندیدهاست.

📝 وضعیت حجت‌الاسلام شاهرخی قبادی را تا امروز چگونه برآورد می کنید؟

✍ بر اساس ارزیابی شخصی که تا کنون داشته ام ضمن ادب و احترام به سایر کاندیداها، آقای شاهرخی قبادی پیشتاز در شهرستان کوهدشت در بین کاندیداهای

مطرح کوهدشتی و آقایان رضایی و امرایی شانه به شانه پیشتاز در شهرستان رومشکان در بین کاندیدهای مطرح رومشکانی هستند.

📝 تحلیلتان را در خصوص جریانات اصولگرایی مطرح کشور در انتخابات مجلس دوازدهم و تاثیر آن بر حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان، به طور مختصر بیان بفرمایید.

✍ از قرار اطلاع سه جریان اصولگرایی لیست می‌دهند،جریان نزدیک به آقای باهنر، صدر و بادامچیان به نام شورای وحدت. جریان نزدیک به دولت و پایداری ها به نام شریان. جریان نزدیک به قالیباف به نام شورای اصولگرایان. در مورد اصلاح طلبان بی اطلاعم. بنابراین تا این جای کار حداقل سه مدعی رییس مجلسی از سوی اصولگرایان مطرح هستند. یعنی باهنر از کرمان، قالیباف از تهران و حجت الاسلام طایب از اراک. امیدوارم با انتخاب درست، در ترکیب کرسی های کلیدی مجلس جایی برای لرستان و‌ کوهدشت هم باشد.

📝 اوضاع انتخاباتی پدر را در شهرستان رومشکان چطور می بینید؟

✍ پیش بینی می‌کنم اقبال و توجه مردم به آقای شاهرخی کمتر از کاندیداهای مطرح رومشکانی در شهرستان رومشکان نیست. پایگاه اصلی آقای شاهرخی قبادی در شهرستان رومشکان تاکنون در سوری، قاطرچی، پادروند، چغابل، رشنو و دوراهی بازوند خواهد بود.

📝 و در پایان دیدگاهتان پیرامون محتوای کلیپ منتشره از سوی یکی از فعالان رسانه ای مرکز استان در خصوص نماینده سابق و فقید کوهدشت و رومشکان چیست؟

 

✍ صرف نظر از آن که کلیپ ارایه شده توسط آقای خورشیدوند غیرمنصفانه و براساس اطلاعات تقطیع شده زمانی و جهت دار بود با حفظ ادب و احترام برای آقای قاضی پور و مردم‌ عزیز شهرستان ارومیه، اما مقایسه جناب آقای قاضی پور و مرحوم ملکشاهی و استمداد مرحوم ملکشاهی از ایشان کم لطفی به مرحوم ملکشاهی است. بی شک در ذهن مخاطبین لرستانی جایگاه ‌و اعتبار آقای الهیار ملکشاهی به چند دلیل حتی قابل مقایسه با جناب قاضی پور نیست.

انتهای پیام/.