شوآف وزیر نیرو در محل سد معشوره و واقعیت وضعیت این سد در بودجه ۱۴۰۱

مهندس آرش کاظمی/ کشکان: حالا که گرد و غبار سفر رئیس جمهور به استان فرو نشسته و لایحه بودجه تقدیم مجلس شده بهتر است کمی به وضعیت بودجه استان لرستان بپردازیم بر اساس اولویت به مهم ترین پروژه های استان که مطالبه اصلی مردم است میپردازیم اول از سد «گاشمار» معشوره و شوآفی که با […]

مهندس آرش کاظمی/ کشکان:

حالا که گرد و غبار سفر رئیس جمهور به استان فرو نشسته و لایحه بودجه تقدیم مجلس شده بهتر است کمی به وضعیت بودجه استان لرستان بپردازیم بر اساس اولویت به مهم ترین پروژه های استان که مطالبه اصلی مردم است میپردازیم اول از سد «گاشمار» معشوره و شوآفی که با حضور وزیر نیرو در محل احداث این سد انجام شد شروع می‌کنم.

ابتدا به ذکر چند نکته برای روشن شدن ابعاد موضوع می‌پردازم:

۱_ عدم اطلاع آقای دکتر ویسکرمی به عنوان نماینده شهرستان خرم آباد و چگنی که دست بر قضا این سد یکی از مطالبات حوزه انتخابیه ایشان می‌باشد از حجم آب این سد و تخصیص در نظر گرفته شده و مصوبه خردادماه سال جاری وزارت نیرو که در توییت عجیبی حجم را یک میلیارد و پانصد میلیون متر مکعب یعنی حتی بیشتر از پیش‌بینی در مطالعات اولیه اعلام نمودند، همچنین یک میلیارد و دویست میلیون متر مکعبی که آقای حامد ویسکرمی رئیس ستاد انتخاباتی آقای رئیسی در استان اعلام نموده است جای شگفتی دارد. در حالیکه همانطور که در پیوست شماره یک بودجه می‌بینید، تخصیص اختصاص یافته به این سد پانصد و هفتاد و پنج میلیون متر مکعب می‌باشد.
۲_علی‌رغم هیاهو و جنجالی که تیم دولت برای تامین مبلغ شش هزار میلیارد از سوی بخش خصوصی و مشخصا مشارکت بانک پاسارگاد در این پروژه صورت گرفت همانطور که در تصویر صفحه سه و چهار مشخص است این مذاکرات و رایزنی ها مربوط به سال نود و نه و توسط آقای خادمی استاندار وقت انجام گرفته است و این دولت فقط یک خبر سوخته را دوباره به تیتر اول رسانه های استان تبدیل کرد و صد البته مهم تر از اعتبار مالی، حجم و تخصیص آب این سد بود که با زیرکی هیچ اشاره ای به آن نشد.
۳_ همانطور که در جدول ردیف های بودجه ملاحظه می‌فرمایید ده درصد از بودجه ساخت این سد از محل منابع عمومی و نود درصد دیگر را از سایر منابع اعلام نموده اند.
۴_ نکته عجیب دیگر ظرفیت در نظر گرفته شده برای نیروگاه برق آبی سد می‌باشد که ۹۶ مگاوات می‌باشد در حالی که در مطالعات و پیش بینی ها و مصوبات قبلی قرار بر هزار مگاواتی بودن این نیروگاه بوده است.

«در مورد میزان بودجه اختصاص یافته به این پروژه و مبلغ مورد نیاز برای اجرا و تکمیل این پروژه بعداً به تفصیل خواهم نوشت.»

لازم به ذکر است در اسناد بالادستی نام این پروژه همچنان معشوره می‌باشد و ما هم ناگزیریم با ارجاع به این اسناد فعلا از همین نام استفاده کنیم.

 

#پایگاه_خبری_کشکان
#اخبار_دقیق_موثق_لحظه‌ای